Gevallen, 5 fracturen in 2 armen. Auw!

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar
Vorige week lelijk gevallen ondanks abs.

Ik reed ca 70 km/u toen mijn voorwiel aanvankelijk weg gleed. ( ik denk diesel) Dit kon ik corrigeren maar moest vervolgens terug op eigen rijbaan harder remmen dan gebruikelijk en ik trok met mijn voorwiel een remspoor van drie meter alvorens met een harde smak op het wegdek terecht te komen. resultaat: 5 breuken in 2 armen, beide in het gips.

Motor had ik net knap met Rizoma spul stalen remleiding en speciaal zadel wat ik had laten maken. Gelukkig valt et relatief mee, alles te vervangen met een schade van ca 500,-
Ik liet mijn fiets altijd goed onderhouden, had hem nieuw gekocht en werd altijd gestald in een verwarmde ruimte. Toch leek abs niet te werken en dit kwam waarschijnlijk door een vervuilde sensor. Controle leert dat het abs het gewoon doet.



Valt niet mee, met 1 vinger typen :/ Aanvulling. 1 arm uit het gips, de ander nog 4 weken.
 
Laatst bewerkt:
Beterschap gewenst en succes met het herstel. Techniek is helaas niet 100% Feilloos, blijkt maar weer.
 
Beterschap!

Een remspoor van 2 meter lijkt me al een aardige hint om de rem los te laten
 
Beterschap!

Een remspoor van 2 meter lijkt me al een aardige hint om de rem los te laten

*D

Weet ik.....Helaas gleed ik zo schuin weg dat dit mij niet meer had kunnen helpen. Een deel van her rubber is onstaan door de hellingshoek van de motor.

Ben trouwens wel benieuwd hoe een ander het eraf gebracht zou hebben. Hoeveel meter leg je af met 70 km/u en hoeveel reactietijd heb je?
 
Laatst bewerkt:
*D

Weet ik.....Helaas gleed ik zo schuin weg dat dit mij niet meer had kunnen helpen. Een deel van her rubber is onstaan door de hellingshoek van de motor.

Ben trouwens wel benieuwd hoe een ander het eraf gebracht zou hebben. Hoeveel meter leg je af met 70 km/u en hoeveel reactietijd heb je?

Ik wilde het net zeggen.. Jammer direct van het betweterige gedrag. Je legt 19,4 m/s af. Die 3 meter zit je in no time aan.

Sterkte iig! :)
 
sterkte en een voorspoedig herstel gewenst, bij 2 gebroken armen krijg ik altijd visioenen van hoge nood en een broek die niet los te krijgen is :X

Vreemd dat er geen storingslampje is gaan branden, het systeem hoort een defecte sensor aan te geven.
 
Vorige week lelijk gevallen ondanks abs.

Ik reed ca 70 km/u toen mijn voorwiel aanvankelijk weg gleed. ( ik denk diesel) Dit kon ik corrigeren maar moest vervolgens terug op eigen rijbaan harder remmen dan gebruikelijk en ik trok met mijn voorwiel een remspoor van drie meter alvorens met een harde smak op het wegdek terecht te komen. resultaat: 5 breuken in 2 armen, beide in het gips.

Motor had ik net knap met Rizoma spul stalen remleiding en speciaal zadel wat ik had laten maken. Gelukkig valt et relatief mee, alles te vervangen met een schade van ca 500,-

Ik baal wel van het feit dat mijn abs lampje niet is gaan branden terwijl het systeem niet werkte. na de val werkte hij wel. motorgarage gaat uitlezen waarom het niet werkte, hij kan dat uilezen en denkt aan een defecte of vuile sensor. ik liet mijn fiets altijd goed onderhouden, had hem nieuw gekocht en werd altijd gestald in een verwarmde ruimte.

Mogelijk verkoop ik de motor voor weinig en koop iets anders, heb een hekel aan onbetrouwbare techniek.

Valt niet mee, met 1 vinger typen :/


Met een Puch Maxi 70 km/h rijden is ook onverantwoord, ABS of niet. :+

Sterkte en een voorspoedig herstel gewenst.
 
Tot zover de hallelujah mbt abs..


Sterkte met het herstel!
 
Inderdaad, 72km/u = 20m/s.
Dus al heb je de reactiesnelheid van de gemiddelde ninja, (0.3s) dan heb je nog een remspoor van 3m of langer.

Veel beterschap gewenst.
(ik vraag me dan wel af hoe je dit getypt krijgt met 2 gebroken armen)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, 72km/u = 20m/s.
Dus al heb je de reactiesnelheid van de gemiddelde ninja, (0.3s) dan heb je nog een remspoor van 3m of langer.

Veel beterschap gewenst.
(ik vraag me dan wel af hoe je dit getypt krijgt met 2 gebroken armen)

2 armen in het gips waarvan 1 arm vingertoppen vrij. kost wat tijd maar die heb ik helaas in overvloed. 7 weken gips. Is trouwens 4mei al gebeurt en lijnkerarm mocht eruit. Wel pijnlikjk maar het gaat. mag mijn eigen billen weer afvegen.
 
Wow wat een verhaal. Succes er mee!
Schrale troost is dat je zodirect weer flink kunt genieten van simpele dingetjes, zoals typen met meer dan 1 vinger ;) Ik weet er helaas alles van, heb een tijd geleden mijn rug gebroken en toen werd ik bijvoorbeeld dolblij toen ik ook eindelijk weer zelfstandig naar de wc mocht, haha, daar kan ik nu nog steeds van genieten :P
Beterschap in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Tja, sterkte met je herstel.
Welke fiets je ook koopt of deze houdt maakt in principe niet uit, zou niet zoveel vertrouwen op je veiligheidssysteempjes.

En wat ik had gedaan in jouw situatie? Geen idee waarschijnlijk net als jij vol op me bek zijn gegaan. Enige verschil zou zijn dat ik niet zo verontwaardigd zou zijn over de ABS.
 
Soowh das balen. -O-
Succes met het herstel
Scheelt dat je inmiddels je eigen billen weer af kan vegen want dat lijkt mij echt nix als je dat moet laten doen door een ander. :N
Het abs systeem zal op zich wel gewerkt hebben en daardoor brandde er ook geen waarschuwingslampje. Alleen heeft de sensor waarschijnlijk geen pulsen of te weinig hebben binnen gekregen. |(
Wel ververvelend dat je er alles aan doet om te voorkomen dat je voorwiel weg glijdt doordat je een fiets met abs koopt en dat het dan alsnog gebeurd.
O enne over reaktie tyden gesproken. Als 0,3 sec al een reactie tyd van een ninja is, wat ben je dan als je een bewezen reactie tyd hebt van 0,05sec? :+
Heb ik namelijk heel regelmatig met streetracen bij de startboom. *O*
 
Laatst bewerkt:
O enne over reaktie tyden gesproken. Als 0,3 sec al een reactie tyd van een ninja is, wat ben je dan als je een bewezen reactie tyd hebt van 0,05sec? :+
Heb ik namelijk heel regelmatig met streetracen bij de startboom. *O*

is volgens mij wel een verschil als je er op voorbereid bent of als het je ineens overkomt:P

sterkte met het verdere herstel
 
Laatst bewerkt:
Op een val ben je nooit voorbereid, tenzij je met opzet valt.
Wat kan helpen is voertuigbeheersing, opgedaan door ervaring en rijvaardigheidstrainingen, nog belangrijker is, kan je jezelf onder controle houden in zo'n situatie. Maar het aller belangrijkste is, anticiperen op situaties die valgevaarlijk kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Soowh das balen. -O-
Succes met het herstel
Scheelt dat je inmiddels je eigen billen weer af kan vegen want dat lijkt mij echt nix als je dat moet laten doen door een ander. :N
Het abs systeem zal op zich wel gewerkt hebben en daardoor brandde er ook geen waarschuwingslampje. Alleen heeft de sensor waarschijnlijk geen pulsen of te weinig hebben binnen gekregen. |(
Wel ververvelend dat je er alles aan doet om te voorkomen dat je voorwiel weg glijdt doordat je een fiets met abs koopt en dat het dan alsnog gebeurd.
O enne over reaktie tyden gesproken. Als 0,3 sec al een reactie tyd van een ninja is, wat ben je dan als je een bewezen reactie tyd hebt van 0,05sec? :+
Heb ik namelijk heel regelmatig met streetracen bij de startboom. *O*

Als dat al echt zo is heeft dat voornamelijk te maken met dat je weet hoeveel tijd ertussen zit en dat gewoon goed kan inschatten, anders zou ik zeggen toon hier maar eens aan: Reaction Time Test

@TS, sterkte, een klapper maken is nooit leuk maar ook nog beide armen in het gips is helemaal klote. Hopelijk heb je erna niet al te veel complicaties.
 
Tot zover de hallelujah mbt abs..


Sterkte met het herstel!

Als ik dit zo lees:

Weet ik.....Helaas gleed ik zo schuin weg dat dit mij niet meer had kunnen helpen. Een deel van her rubber is ontstaan door de hellingshoek van de motor.

vrees ik dat ABS gewoon ook niet meer helpt. Als de motor al onder een hellingshoek staat, helpt er geen lieve moeder meer aan en ook geen ABS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan