denneboom5
MF'er
Hey mede motorrijders,
Ik lees al een tijdje op dit forum maar dit is denk ik pas een van mijn eerste posts.
En 't wordt al meteen een vervelende (voor mij dan).
Precies een week geleden heb ik een cb500(R?) uit 1995 gekocht. Weinig kilometers, redelijke staat een volledige kuipset (een van de weinigen denk ik) en een superprijs!
Helemaal in mijn nopjes al meteen wat kilometers gemaakt nadat ik m thuis nog eens grondig had gecontroleerd: bandenspanning, olie- en vloeistofniveaus, kettingspanning etc.
Vandaag lekker vroeg opgestaan om lekker te gaan rijden (de mergellandroute ligt 60km hiervandaan :D).
Maar... het noodlot sloeg toe en in 1 van de vele heerlijke bochten stak een marter ofzo de weg over. zonder te kijken !!!
Dus ik motor recht, remmen, in de buitenbocht beland (allemaal natte bladeren) en uiteindelijk toch een schuiver gemaakt en in de berm terechtgekomen.
Schade:
- scheuren en krassen/schuifplekken op kuip
- gebroken kuipruitje en 1 stuk missende (meest ergerlijk)
- verbogen schakelpedaal (of hoe dat heet)
- kuip beetje scheef (gevolg van gebogen bevestigingsijzer)
Nu is mijn vraag: Enig idee waar of hoe ik aan een ander kuipruitje kan komen en hoe ik de kuip het beste kan repareren? Ik heb al ergens iets gelezen over het smelten van een ABS-kuip met soldeerbout. Maar ik heb geen idee of de kuip wel ABS is.
Alvast bedankt en sorry voor de lange post
Dennis
P.S: ik zet zsm een foto erbij
P.S 2: Ik heb dit ook ff gepost in het cb500 twin topic (deel 5)
Ik lees al een tijdje op dit forum maar dit is denk ik pas een van mijn eerste posts.
En 't wordt al meteen een vervelende (voor mij dan).
Precies een week geleden heb ik een cb500(R?) uit 1995 gekocht. Weinig kilometers, redelijke staat een volledige kuipset (een van de weinigen denk ik) en een superprijs!
Helemaal in mijn nopjes al meteen wat kilometers gemaakt nadat ik m thuis nog eens grondig had gecontroleerd: bandenspanning, olie- en vloeistofniveaus, kettingspanning etc.
Vandaag lekker vroeg opgestaan om lekker te gaan rijden (de mergellandroute ligt 60km hiervandaan :D).
Maar... het noodlot sloeg toe en in 1 van de vele heerlijke bochten stak een marter ofzo de weg over. zonder te kijken !!!
Dus ik motor recht, remmen, in de buitenbocht beland (allemaal natte bladeren) en uiteindelijk toch een schuiver gemaakt en in de berm terechtgekomen.
Schade:
- scheuren en krassen/schuifplekken op kuip
- gebroken kuipruitje en 1 stuk missende (meest ergerlijk)
- verbogen schakelpedaal (of hoe dat heet)
- kuip beetje scheef (gevolg van gebogen bevestigingsijzer)
Nu is mijn vraag: Enig idee waar of hoe ik aan een ander kuipruitje kan komen en hoe ik de kuip het beste kan repareren? Ik heb al ergens iets gelezen over het smelten van een ABS-kuip met soldeerbout. Maar ik heb geen idee of de kuip wel ABS is.
Alvast bedankt en sorry voor de lange post
Dennis
P.S: ik zet zsm een foto erbij
P.S 2: Ik heb dit ook ff gepost in het cb500 twin topic (deel 5)