Gevallen met de motor door olie op de weg

Ziah

Stuk gaat ie
20 jan 2019
17
0
Goeiedag MF ''rs.

Ik ben vanmidden onderuit gegaan met de motor omdat ik over een weg reed waar veel olie op de grond lag . Nu heb ik mijn verzekering gebeld maar die zeggen me dat ze niks voor me kunnen doen. Mn motor heeft schade. Als er mensen zijn die dit eerder hebben gehad alle tips zijn welkom!
 
Dat is balen, hoop voor je dat je zelf ongedeerd bent. Als je niet all-risk verzekerd bent dan vergoed de verzekering inderdaad niet bij een eenzijdig ongeval.

Succes en sterkte in ieder geval.
 
Dat is balen, hoop voor je dat je zelf ongedeerd bent. Als je niet all-risk verzekerd bent dan vergoed de verzekering inderdaad niet bij een eenzijdig ongeval.

Succes en sterkte in ieder geval.

Ik heb even op het internet gekeken en sommige mensen zeggen dat je de gemeente aansprakelijk kan stellen maar was hier niet helemaal zeker over .

Heeft 1 van jullie nog tips of ik mijn kunststof tank van mijn YAMAHA MT03 660 kan spuiten ?
 
als je schade aan je eigen motor vergoed had willen krijgen bij een éénzijdig ongeval had je all risk moeten verzekeren.
als je kan aantonen dat de wegbeheerder al lang op de hoogte was en niks heeft gedaan dan kan je het daar proberen te verhalen
en anders kan je nog proberen de veroorzaker te achterhalen (de auto aan het einde van het oliespoor) en daar proberen je schade te claimen.
en als laatste optie is er het waarborgfonds. daar zitten wel een paar voorwaarden aan zoals proberen de veroorzaker te achterhalen (je zou eens bij de politie kunnen navragen of die het spoor toevallig gevolg hebben en iemand aan het einde gevonden hebben) en dan kan je een gedeelte van de schade vergoed krijgen.
 
En neem een fokking rechtbijstand, tis nou een brandend huis verzekeren...

maar wacht es... Rechtbijstand heb je op de persoon, niet op een voertuig
 
FF googlen op waarborgfonds en je kan zelf al een hoop vinden zoals dit:

• Ik heb schade doordat een ander voertuig lading/olie/onderdelen heeft verloren. Betaalt het Waarborgfonds mijn schade?

Dat is mogelijk. Maar u moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden:
• de schade moet aantoonbaar door lading/olie/onderdelen van een ander motorrijtuig zijn ontstaan én deze moet onbekend gebleven of onverzekerd zijn;
• er moet politieaangifte of een daderonderzoek zijn gedaan;
• er moet bewijs voor de toedracht zijn;
• de schade mag niet het gevolg zijn van uw eigen verkeersgedrag.
 
Een all risk verzekering zoals hierboven een aantal keer vermeld is wel leuk in dit soort gevallen..
Maar dat is alleen handig als je je hele motor de vernieling in rijd en je echt het geld niet hebt voor een nieuwe.
Want je premie schiet meteen keihard omhoog nadat je een claim doet (Gaat meerdere tredes omlaag, zelfs in de min).

Als het een kleine schade is kan je het beter zelf betalen, dan ben je na een aantal maanden goedkoper uit dan dat je betaald zou hebben aan verhoogde premie.
 
Ik hoop voor ts dat hij gelijk de gemeente gebeld heeft en dat je foto's gemaakt hebt van de situatie.
Heb precies hetzelfde gehad en uiteindelijk via het waarborgfonds geld voor reparatie gekregen.
Ze vroegen me toen wel om een getuigenverklaring, dus mocht je getuigen hebben dan zeker vragen of ze willen verklaren wat er gebeurt is.
 
Wegbeheerder aansprakelijk stellen!

TIP: Foto's van de situatie maken (bewijs) een oproep op social media of er meerdere ongevallen op die locatie, dag en tijd zijn gebeurd (sta je sterker) politie ter plaatste vragen (ongevallen rapport) en je verzekering inlichten. Dit alles ook doen als je all risk hebt!
 
FF googlen op waarborgfonds en je kan zelf al een hoop vinden zoals dit:

• Ik heb schade doordat een ander voertuig lading/olie/onderdelen heeft verloren. Betaalt het Waarborgfonds mijn schade?

Dat is mogelijk. Maar u moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden:
• de schade moet aantoonbaar door lading/olie/onderdelen van een ander motorrijtuig zijn ontstaan én deze moet onbekend gebleven of onverzekerd zijn;
• er moet politieaangifte of een daderonderzoek zijn gedaan;
• er moet bewijs voor de toedracht zijn;
• de schade mag niet het gevolg zijn van uw eigen verkeersgedrag.

Ook dien je minstens 1 getuige verklaring te hebben.

Vorig jaar gebruik gemaakt van de waarborgfonds B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan