Gevallen met de motor, wat nu?

MotoJojo

Rookie
28 apr 2014
10
0
Hallo iedereen,

Helaas ben ik veel te vroeg gevallen met mijn Suzuki GS500. Schade valt gelukkig mee maar ik viel dan ook niet heel erg hard.

Het had net geregend en onderschatte een flauwe bocht naar links. Ik reed ongeveer 10-15 km/u en maakt een schuiver aan mijn linkerkant.

1: motorvalbeugel aan de linkerkant is beschadigd en verbogen (daar is die gelukkig ook voor). Is dit nog te gebruiken als valbeugel en kan ik dit rechttrekken?

2: Mijn stuur aan de linkerkant is een beetje verbogen. Dit merk ik als ik in de stad aan het rijden ben. Is dit nog te herstellen en hoeveel kost dit ongeveel?

3: Motorblok aan de linkerkant is een beetje geschaafd en vanochtend zag ik een een paar druppels olie op de grond. Is dit met poxy nog te repareren of is een 2dehandse kap beter?

Ik hoop vanavond foto''s te kunnen plaatsen van de schade.

Is er nog een check wat ik kan doen om te kijken mof er meer dingen beschadigd zijn? Wil wel graag veilig de weg op.


Alvast bedankt!
 
Zelf niks aan de hand gelukkig. Motor gleed ongeveer 3 meter (wil niet weten wat voor schade als je op de snelweg valt :S )

Wil het eerst liever zelf/samen met een vriend proberen ja.
 
Met 10km/h vallen omdat je een flauwe bocht naar links onderschat had? _O- Dat komt niet door de regen hoor.. Misschien is een extra rijles handiger voordat je weer de weg op gaat.. Heb je uberhaupt wel een rijbewijs? :+
 
Laatst bewerkt:
1. Valbeugels kan je meestal wel terugbuigen als je met de optische schade kunt leven
2. Stuur gewoon vervangen
3. Ligt maar net aan de schade. Vaak is het wel te repareren maar kost het best veel moeite en geld. Zeker als het gelast moet worden. Een 2e hands deksel is niet duur en makkelijk te plaatsen.
 
1: motorvalbeugel aan de linkerkant is beschadigd en verbogen (daar is die gelukkig ook voor). Is dit nog te gebruiken als valbeugel en kan ik dit rechttrekken?

2: Mijn stuur aan de linkerkant is een beetje verbogen. Dit merk ik als ik in de stad aan het rijden ben. Is dit nog te herstellen en hoeveel kost dit ongeveel?

3: Motorblok aan de linkerkant is een beetje geschaafd en vanochtend zag ik een een paar druppels olie op de grond. Is dit met poxy nog te repareren of is een 2dehandse kap beter?

Ik hoop vanavond foto''s te kunnen plaatsen van de schade.

Is er nog een check wat ik kan doen om te kijken mof er meer dingen beschadigd zijn? Wil wel graag veilig de weg op.


Alvast bedankt!


Als je m anders weggooid, kun je net zo goed proberen wat er gebeurd als je m weer rechtbuigt.

Stuur verbogen...? Wat bedoel je daarmee ?
Wellicht alleen een zaak om de voorpoten even te lossen en zich weer te laten zetten, vastdraaien, weer klaar.

2e hands kapje scoren, zal niet veel kosten.
 
Met 10km/h vallen omdat je een flauwe bocht naar links onderschat had? _O- Dat komt niet door de regen hoor.. Misschien is een extra rijles handiger voordat je weer de weg op gaat.. Heb je uberhaupt wel een rijbewijs? :+
Goed verhaal, lekker kort.

1. Valbeugels kan je meestal wel terugbuigen als je met de optische schade kunt leven
2. Stuur gewoon vervangen
3. Ligt maar net aan de schade. Vaak is het wel te repareren maar kost het best veel moeite en geld. Zeker als het gelast moet worden. Een 2e hands deksel is niet duur en makkelijk te plaatsen.
Bedankt! Hier heb ik wat aan!

Met de cosmetische schade kan ik wel leven. Misschien dat ik na een jaartje of voordat ik het verkoop nieuwe beugels op plaats.

Dit wordt dus weer mijn portomonnee opentrekken. Maarja, shit happens.

Als je m anders weggooid, kun je net zo goed proberen wat er gebeurd als je m weer rechtbuigt.

Stuur verbogen...? Wat bedoel je daarmee ?
Wellicht alleen een zaak om de voorpoten even te lossen en zich weer te laten zetten, vastdraaien, weer klaar.

2e hands kapje scoren, zal niet veel kosten.

Ik ben op mijn linkerstuur gevallen. Als ik mijn stuur nu recht houd, dan is mijn linkerhand dichter bij mijn lichaam dan mijn rechterhand. Als ik met handen los rij, dan gaat de motor wel recht vooruit.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Helaas ben ik veel te vroeg gevallen met mijn Suzuki GS500. Schade valt gelukkig mee maar ik viel dan ook niet heel erg hard.

Het had net geregend en onderschatte een flauwe bocht naar links. Ik reed ongeveer 10-15 km/u en maakt een schuiver aan mijn linkerkant.

Lekker vergeten en zo snel mogelijk weer gaan rijden :]. Je hebt 2 soorten motorrijders ;).

1: motorvalbeugel aan de linkerkant is beschadigd en verbogen (daar is die gelukkig ook voor). Is dit nog te gebruiken als valbeugel en kan ik dit rechttrekken?

Zit het in de weg of ergens tegenaan, of wil je het optisch weer in orde: Goedkoopste is het ding heet stoken en terug buigen, daarna weer spuiten. Alleen doen als je weet wat je doet, anders iemand laten doen. Hoeft niet veel te kosten :).

2: Mijn stuur aan de linkerkant is een beetje verbogen. Dit merk ik als ik in de stad aan het rijden ben. Is dit nog te herstellen en hoeveel kost dit ongeveel?

Echt alleen het stuur? Of de voorpoten wat getordeerd? Bij het laatste even goed naar laten kijken, kan veel gevolgen hebben voor het stuurgedrag. Meest eenvoudige check is even wat snelheid maken en je stuur los laten. Geen problemen wanneer de motor mooi rechtdoor gaat. Bij een afwijking naar links of rechts goed na laten kijken waar het probleem zit en evt laten uitlijnen. Ik verwacht dat het, vanwege de lage snelheid, allemaal wel meevalt, maar het is goed om het te controleren.

3: Motorblok aan de linkerkant is een beetje geschaafd en vanochtend zag ik een een paar druppels olie op de grond. Is dit met poxy nog te repareren of is een 2dehandse kap beter?

Even goed kijken wat er geschaafd is. Bij een olielek niet mee gaan rijden. Gevaarlijk voor jou zelf en voor anderen. Meestal is het de krukas deksel, die kun je vervangen met een andere. Is de goedkoopste en beste oplossing. Epoxy oid gaat niet werken.

Succes :)
 
Ik ben op mijn linkerstuur gevallen. Als ik mijn stuur nu recht houd, dan is mijn linkerhand dichter bij mijn lichaam dan mijn rechterhand. Als ik met handen los rij, dan gaat de motor wel recht vooruit.

Dan nog... eerst eens achterhalen waar dat verschil vandaan komt.

Als je niets ziet dat verbogen is, dan is het waarschijnlijk alleen een zaak van wat boutjes los draaien en de boel weer recht vastzetten.
 
Foto's van schade:

Valbeugel links:


Valbeugel rechts (hier is niks mis mee dus):


Stuurprobleem:

Motor gaat recht vooruit.

Stuur hoort zoals groen te staan. Linkerstuur staat nu op positie rood.



Schade motorblok links:


Lekt wat olie:


Waar ik me nu het meeste zorgen over maak is de lekkende olie. Morgenochtend zal ik even kijken of die nog lekt (is niet consistent namelijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan