NielsVR
MF veteraan
KUT Ik heb er vandaag ook aan moeten geloven. Was vandaag een lekker stukje aan het rijden met een vriend van me. We reden een deel van de Landerijenrit, een toertocht die ik in april ofzo aan het rijden was, maar niet heb uitgereden omdat ik na 30 km mijn groep kwijt was
Anyhoo, op een gegeven moment rijden we onder Amsterdam richting Abcoude. Leuk dijk-achtig weggetje met aan de linkerkant woonboerderijen en de rechterkant een sloot/vaart. Beetje oud asfalt dus niet al te hard rijden. Na een paar bochten kom ik bij een bocht die ik verkeerd inschatte. Bocht naar links, iets scherper dan ik had verwacht. Ik wil bijremmen maar durf niet echt omdat de zijkant van de weg vol met grind lag. Op dat moment zie ik dat er ook een auto met aanhanger aan mijn kant van de weg geparkeerd staat. Toen stond ik voor een keuze: of rechtuit het water in / tegen een boom aan / tegen die auto aan, of proberen die bocht nog te halen. Helaas zat ik toen al 'in' het grind en heb ik mezelf denk ik onderuit geremd. Geen idee hoe hard ik ging. Vriend va me gokt op zo'n 40 km/u, vnl omdat ik al aan het remmen was.
Ik ben zelf (denk ik) links van mijn motor terechtgekomen, op mijn hoofd en schouder. Daar zit op pak en helm ook de meeste schade. Paar goede stuiters met mijn hoofd op de grond gemaakt - verbazingwekkend hoe zo'n helm die klappen 'dempt'. Voor mijn gevoel kwam ik 'zittend' tot stilstand en kon moeilijk ademen door de klap. Op dat moment kwamen ook allemaal mensen aangerend die daar woonden. Een vent probeerde mijn helm af te doen maar ik heb hem gevraagd daar nog maar even mee te wachten. Ik voelde gelijk dat ik mijn arm niet meer kon bewegen. Dacht zelf aan een schouder uit de kom ofzo. Toen de ambulance arriveerde werd snel duidelijk dat mijn sleutelbeen was gebroken.
Vanaf Abcoude naar het AMC gebracht, daar foto's gemaakt en veel zitten/liggen wachten. De arts daar gaf aan dat mijn sleutelbeen in drie stukken was gebroken en dat een arts in Zoetermeer (mijn woonplaats) er nog maar naar moest kijken. Ze gaf aan dat er waarschijnlijk geopereerd moest worden Ik zou met een ambulance naar Zoetermeer worden gebracht, helaas duurde het toch al gauw een dik uur voordat die beschikbaar was. Eenmaal aangekomen in Zoetermeer heeft een arts nogmaals naar de foto's gekeken envond dat het een 'normale' breuk was. De reden dat er wellicht geopereerd moest worden was omdat het bot op 1 plek bijna door mijn huid heen kwam. Omdat de splinter/het bot volgens de arts hier nog in het spierweefsel zat was het niet slim om te opereren. PHEW!
Uiteindelijk met een mitella om naar huis gestuurd. Ik moet na het weekend voor controle. Echt 'rechtgroeien' doet dat bot niet meer, maar dat schijnt niet zo erg te zijn Wel moet ik een tijdje zittend slapen etc.
Wat ik heb gezien van mijn motor is dat het stuur aan de linkerkant d'r af is gebroken, de kuip en het ruitje etc grotendeels kapot zijn. Ook zat het achterwiel vast geloof ik. De motor is tegen een boom aangeknald, dus ben benieuwd hoe het met het frame etc. is. WA+ verzekerd (motor is 10 jaar oud) dus ik denk dat ik 4000 euro armer ben. Gelukkig is dat maar materiele schade
Ik zal binnenkort als ze de motor afleveren wat foto's plaatsen voor de ramptoeristen onder ons
Zo, dit is volgens mij een erg lang verhaal geworden, maar ik heb het tenminste even van me af kunnen schrijven Ben benieuwd wanneer - en waarop - ik weer kan
Anyhoo, op een gegeven moment rijden we onder Amsterdam richting Abcoude. Leuk dijk-achtig weggetje met aan de linkerkant woonboerderijen en de rechterkant een sloot/vaart. Beetje oud asfalt dus niet al te hard rijden. Na een paar bochten kom ik bij een bocht die ik verkeerd inschatte. Bocht naar links, iets scherper dan ik had verwacht. Ik wil bijremmen maar durf niet echt omdat de zijkant van de weg vol met grind lag. Op dat moment zie ik dat er ook een auto met aanhanger aan mijn kant van de weg geparkeerd staat. Toen stond ik voor een keuze: of rechtuit het water in / tegen een boom aan / tegen die auto aan, of proberen die bocht nog te halen. Helaas zat ik toen al 'in' het grind en heb ik mezelf denk ik onderuit geremd. Geen idee hoe hard ik ging. Vriend va me gokt op zo'n 40 km/u, vnl omdat ik al aan het remmen was.
Ik ben zelf (denk ik) links van mijn motor terechtgekomen, op mijn hoofd en schouder. Daar zit op pak en helm ook de meeste schade. Paar goede stuiters met mijn hoofd op de grond gemaakt - verbazingwekkend hoe zo'n helm die klappen 'dempt'. Voor mijn gevoel kwam ik 'zittend' tot stilstand en kon moeilijk ademen door de klap. Op dat moment kwamen ook allemaal mensen aangerend die daar woonden. Een vent probeerde mijn helm af te doen maar ik heb hem gevraagd daar nog maar even mee te wachten. Ik voelde gelijk dat ik mijn arm niet meer kon bewegen. Dacht zelf aan een schouder uit de kom ofzo. Toen de ambulance arriveerde werd snel duidelijk dat mijn sleutelbeen was gebroken.
Vanaf Abcoude naar het AMC gebracht, daar foto's gemaakt en veel zitten/liggen wachten. De arts daar gaf aan dat mijn sleutelbeen in drie stukken was gebroken en dat een arts in Zoetermeer (mijn woonplaats) er nog maar naar moest kijken. Ze gaf aan dat er waarschijnlijk geopereerd moest worden Ik zou met een ambulance naar Zoetermeer worden gebracht, helaas duurde het toch al gauw een dik uur voordat die beschikbaar was. Eenmaal aangekomen in Zoetermeer heeft een arts nogmaals naar de foto's gekeken envond dat het een 'normale' breuk was. De reden dat er wellicht geopereerd moest worden was omdat het bot op 1 plek bijna door mijn huid heen kwam. Omdat de splinter/het bot volgens de arts hier nog in het spierweefsel zat was het niet slim om te opereren. PHEW!
Uiteindelijk met een mitella om naar huis gestuurd. Ik moet na het weekend voor controle. Echt 'rechtgroeien' doet dat bot niet meer, maar dat schijnt niet zo erg te zijn Wel moet ik een tijdje zittend slapen etc.
Wat ik heb gezien van mijn motor is dat het stuur aan de linkerkant d'r af is gebroken, de kuip en het ruitje etc grotendeels kapot zijn. Ook zat het achterwiel vast geloof ik. De motor is tegen een boom aangeknald, dus ben benieuwd hoe het met het frame etc. is. WA+ verzekerd (motor is 10 jaar oud) dus ik denk dat ik 4000 euro armer ben. Gelukkig is dat maar materiele schade
Ik zal binnenkort als ze de motor afleveren wat foto's plaatsen voor de ramptoeristen onder ons
Zo, dit is volgens mij een erg lang verhaal geworden, maar ik heb het tenminste even van me af kunnen schrijven Ben benieuwd wanneer - en waarop - ik weer kan