Gevallen, sleutelbeen in drie stukjes

NielsVR

MF veteraan
25 jul 2002
3.171
0
Zoetermeer
KUT :( Ik heb er vandaag ook aan moeten geloven. Was vandaag een lekker stukje aan het rijden met een vriend van me. We reden een deel van de Landerijenrit, een toertocht die ik in april ofzo aan het rijden was, maar niet heb uitgereden omdat ik na 30 km mijn groep kwijt was O-)

Anyhoo, op een gegeven moment rijden we onder Amsterdam richting Abcoude. Leuk dijk-achtig weggetje met aan de linkerkant woonboerderijen en de rechterkant een sloot/vaart. Beetje oud asfalt dus niet al te hard rijden. Na een paar bochten kom ik bij een bocht die ik verkeerd inschatte. Bocht naar links, iets scherper dan ik had verwacht. Ik wil bijremmen maar durf niet echt omdat de zijkant van de weg vol met grind lag. Op dat moment zie ik dat er ook een auto met aanhanger aan mijn kant van de weg geparkeerd staat. Toen stond ik voor een keuze: of rechtuit het water in / tegen een boom aan / tegen die auto aan, of proberen die bocht nog te halen. Helaas zat ik toen al 'in' het grind en heb ik mezelf denk ik onderuit geremd. Geen idee hoe hard ik ging. Vriend va me gokt op zo'n 40 km/u, vnl omdat ik al aan het remmen was.

Ik ben zelf (denk ik) links van mijn motor terechtgekomen, op mijn hoofd en schouder. Daar zit op pak en helm ook de meeste schade. Paar goede stuiters met mijn hoofd op de grond gemaakt - verbazingwekkend hoe zo'n helm die klappen 'dempt'. Voor mijn gevoel kwam ik 'zittend' tot stilstand en kon moeilijk ademen door de klap. Op dat moment kwamen ook allemaal mensen aangerend die daar woonden. Een vent probeerde mijn helm af te doen maar ik heb hem gevraagd daar nog maar even mee te wachten. Ik voelde gelijk dat ik mijn arm niet meer kon bewegen. Dacht zelf aan een schouder uit de kom ofzo. Toen de ambulance arriveerde werd snel duidelijk dat mijn sleutelbeen was gebroken.

Vanaf Abcoude naar het AMC gebracht, daar foto's gemaakt en veel zitten/liggen wachten. De arts daar gaf aan dat mijn sleutelbeen in drie stukken was gebroken en dat een arts in Zoetermeer (mijn woonplaats) er nog maar naar moest kijken. Ze gaf aan dat er waarschijnlijk geopereerd moest worden :X Ik zou met een ambulance naar Zoetermeer worden gebracht, helaas duurde het toch al gauw een dik uur voordat die beschikbaar was. Eenmaal aangekomen in Zoetermeer heeft een arts nogmaals naar de foto's gekeken envond dat het een 'normale' breuk was. De reden dat er wellicht geopereerd moest worden was omdat het bot op 1 plek bijna door mijn huid heen kwam. Omdat de splinter/het bot volgens de arts hier nog in het spierweefsel zat was het niet slim om te opereren. PHEW!

Uiteindelijk met een mitella om naar huis gestuurd. Ik moet na het weekend voor controle. Echt 'rechtgroeien' doet dat bot niet meer, maar dat schijnt niet zo erg te zijn :? Wel moet ik een tijdje zittend slapen etc. :(

Wat ik heb gezien van mijn motor is dat het stuur aan de linkerkant d'r af is gebroken, de kuip en het ruitje etc grotendeels kapot zijn. Ook zat het achterwiel vast geloof ik. De motor is tegen een boom aangeknald, dus ben benieuwd hoe het met het frame etc. is. WA+ verzekerd (motor is 10 jaar oud) dus ik denk dat ik 4000 euro armer ben. Gelukkig is dat maar materiele schade :)

Ik zal binnenkort als ze de motor afleveren wat foto's plaatsen voor de ramptoeristen onder ons ;)

Zo, dit is volgens mij een erg lang verhaal geworden, maar ik heb het tenminste even van me af kunnen schrijven :} Ben benieuwd wanneer - en waarop - ik weer kan :]
 
Crashen sucks... :( goed dat je een positieve houding erover hebt, de motor is te vervangen en het had met jou ook erger gekund. Succes ermee!
 
Zo, toch nog beste klapper geweest dus. Beterschap gewenst en nu lekker nieuw brommertje uitzoeken.
 
Hmm, toch een nare val met zo'n "redelijk" lage snelheid.

Hoe lang heb je er over gedaan om dit te typen, als 1 arm in een mitella zit?
upset.gif


Succes met de afhandeling en het herstel.
 
Wat moet ik nog zeggen ;(
Wordt voorlopig niet mee sturen op de a4 ;(
Gelukkig dat je nog re-de-lijk ongehavend uit de strijd bent gekomen.
Als ik nog ergens mee kan helpen, dan hoor ik het uiteraard wel van je




je gaan morgen zeker niet mee :P .
 
Denk dat ik toch al gauw een half uur heb zitten typen :X

Misschien dat ik harder ging hoor, kan het zelf totaal niet (meer) inschatten. Toen iemand het aan mij vroeg zei ik 70... maar die vriend begon gelijk te roepen dat het eerder 40 was.
 
das mooi klote ;(
Ik hoop dat het allemaal goed komt met je schouder, en dat ze de goede keus hebben gemaakt om niet te opereren.

[me]Bandito Bob die niet al te veel vertrouwen heeft in het "Lange Land" ziekenhuis.[/me]
 
Kloten joh !!!
Maar goed jij bent er relatief goed van af gekomen !

En is dat trouwens nog een beetje te doen dat recht op slapen ?
doen koeien ook ! :+
 
Wat moet ik nog zeggen ;(
Wordt voorlopig niet mee sturen op de a4 ;(
Gelukkig dat je nog re-de-lijk ongehavend uit de strijd bent gekomen.
Als ik nog ergens mee kan helpen, dan hoor ik het uiteraard wel van je




je gaan morgen zeker niet mee :P .
Zit er niet in nee ;) Ik zou toch al niet mee gaan :X , was van plan kleren te gaa kopen O-)
 
Is mooi waardeloos. Gelukkig heb je zelf niet zoveel schade opgelopen, al doet een gebroken sleutelbeen best wel pijn (weet ik uit ervaring). Succes met het oplappen van jezelf en je motor.
 
D`oh !
Mooi kut allemaal, hopelijk geneest het snel zodat je zo snel mogelijk weer kan rijden.
 
Erg vervelend gevallen bij zo'n lage snelheid. Bot in spier auaaa.... Ik hoop dat het allemaal toch weer een beetje goed aan elkaar groeit. Beterschap :} :}

En dat van je fiets sucks big-time :(
 
Niet goed dit, maar je komt er weer bovenop.
Dit is dus wel iets wat meerdere mensen kan overkomen. Niets raars om ineens grind te ontdekken in een bocht. Enige positieve is dat wij nu ook weer 'op scherp' staan.

Beterschap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan