Gevallen, wat is de schade?

VeneX

MF'er
7 jun 2009
215
73
Vandaag is mijn motor (heel mild) komen te vallen omdat een invoegende automobilist mij niet gezien heeft. Nou lijkt de schade me niet erg veel (hoe ontzettend balen het ook is). Misschien even jullie oordeel er over. Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

De krassen zelf lichten heel erg op door de flits dus zo vanuit het oog valt het niet ontzettend erg op en ik het misschien niet ga laten maken (nieuwe kap, spuiten, sticker, beetje over de top) maar ik wil er zeker wel wat geld voor vragen.

Een ding wat ik nog moet weten, het metaal er onder is ook beschadigd zoals je kunt zien op de foto, is dit erg, gaat dit roesten?

CIMG0777.JPG
 
Laatst bewerkt:
dat regelt toch de verzekering ,en de expert bepaald de schade ,of wil je het onderhands doen ,schade eerst laten taxeren ,voor je dalijk geld tekort komt .(of je moet 3000 euro vragen :+ )
 
Vandaag is mijn motor (heel mild) komen te vallen omdat een invoegende automobilist mij niet gezien heeft. Nou lijkt de schade me niet erg veel (hoe ontzettend balen het ook is). Misschien even jullie oordeel er over. Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

De krassen zelf lichten heel erg op door de flits dus zo vanuit het oog valt het niet ontzettend erg op en ik het misschien niet ga laten maken (nieuwe kap, spuiten, sticker, beetje over de top) maar ik wil er zeker wel wat geld voor vragen.

Een ding wat ik nog moet weten, het metaal er onder is ook beschadigd zoals je kunt zien op de foto, is dit erg, gaat dit roesten?

[afbeelding]

Het metaal op het dynamodeksel bedoel je? Nee, dit gaat niet roesten. Bij een ZX-6R zijn die kapjes volgens mij van magnesium.
 
Is dat kapje en dat kuipdeel alles?

Kuipdeel van mijn GSX-R750 2004 kostte toen 520 euro zo uit het hoofd. Dat kapje durf ik niet te zeggen. Gaat overigens niet roesten want gewoon staal is het (denk ik) sowieso niet. Eerder magnesium of alu.
 
Laatst bewerkt:
De schade moet je zeker laten taxeren en laten repareren, als de aanrijding niet jouw schuld was.
Het bedrag valt altijd tegen en als het frame een klein krasje heeft is de motor gewoon total loss.
Als je de motor wilt verkopen is de waarde van de motor ook verminderd met het schadebedrag.
 
Ik heb nog een paar voorbeelden:

Aprilia Falco van de zijstandaard gevallen: meer dan 3000 gulden schade.

Triumph Tiger van achteren aangereden, niet gevallen: total loss.
 
DIt soort schade is altijd een enorme tegenvaller.

Nieuwe kuipdelen, deksels, en misschine heeft net frame ook nog een tikje, deukje of krasje...

Dit is geen schade van 100 euro ff onderling regelen....

edit: stuur, handvat, handel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat kuipdeel spuiten met stickers zal tussen de 500 en 1000 euro zijn.
dat dynamodeksel is schroot. zeker als het werkelijk magnesuim is rot het langzaam door en door. magnesium moet een speciale zuurstofdichte laag hebben.

door de verzekering laten regelen dus.

en je pak en helm? die moet de verzekering ook vergoeden.
 
als ik het zelf gedaan had zou ik dat ook doen. dit deksel zit vol diepe krassen en verbogen ribben. aangezien iemand anders er schuld aan heeft zou ik het weer net zo goed/netjes willen hebben als daarvoor.
 
Dat is ook wat er gaat gebeuren. Het schadeform is ingevuld alleen niet toen op dat moment. Beide hadden we geen formulier op zak en de politie bellen voor een paar lullige krasjes lijkt (in eerste oogopzicht) onnodig. Maar bedankt voor de reacties ik leer hier ook weer door.
 
dat kuipdeel spuiten met stickers zal tussen de 500 en 1000 euro zijn.
dat dynamodeksel is schroot. zeker als het werkelijk magnesuim is rot het langzaam door en door. magnesium moet een speciale zuurstofdichte laag hebben.

Daarbij zitten die koelribben er niet voor niets op. Blijkbaar vonden ze het nodig dat het blok daar extra gekoeld werd. Door de schade aan de ribben is er minder koelvermogen. Wat doet dat op de lange duur met je blok?

En dan heb ik het nog niet eens over dat de krachten op dat deksel nu anders verlopen. Bij geregeld warm worden en weer afkoelen zouden de resulterende krachten de kap wel eens langzaam kunnen laten scheuren.

Daarbij, als je je motor op een later tijdstip gaat verkopen of inruilen, dan krijg je er minder geld voor. Iedereen kan zien dat de motor een glijder gemaakt heeft. Dat mag wel gecompenseerd worden.
 
Laatst bewerkt:
het zijn nogal koelribben ook ja :+ ;)

Ik zou inderdaad ook niet inhouden, alles laten taxeren door de garage of dealer. Vervolgens je geld krijgen van de verzekering en dan mooi onderdeeltjes van de sloop halen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan