Gevallen! wat nu..

roflastc

MF veteraan
5 nov 2004
3.737
15
Leiden
Owkee ten eerste , AUW!

Het gaat om een relatief onschuldige valpartij waarbij ik zelf niks gebroken heb en slechts een "verdraaide enkel" gevoel in mijn kuit heb. Het gebeurde zo'n 30 minuten geleden op een omhoog gaant talud (schrijf je dat zo?) Het regende en ik draaide rechtsom de weg op van uit een T-splitsing. Ik stond voor rechtsaf gesorteerd op een normale plek (niet tussen 2 auto's ofzo) Er stond niemand achter me en ik draaide rap rechtsom zodat ik niet achter een auto kwam. Maar wel achter een busje dat niet hard reed. Dit zag ik al en gaf geen gas oid toen ik de bocht uitkwam. Ik kon niets voorbij het busje zien want vlak na dat busje ging de weg een stuk omlaag. De stoplichten die ik wel zag waren groen en toch remt dat busje ineens. Ik rem ook maar ik hang nog wat schuin ik hoor en voel het voorwiel grip verliezen. Klinkt alsof je, je voeten lang en in een haal veegt over een ruwe deurmat. ik zet mijn rechtervoet uit maar dat bood de bike de de kans om de andere kant op te glijen. Toen ging alles vrij rap...

Ik viel wel vrij van mijn fiets maar mijn schoen haakte achter de zitting en ik kreeg een draai aan mijn been. Gauw opgestaan van de weg af en 2 tellen kijken. De auto waar ik voor wilde stopte en hielp mij en mijn fiets overeind, zei nog iets ala "die dingen zijn ook te zwaar" maargoed ik haalde het apparaat snel opzij en toen de weg vrij was ben ik naar huis gereden.

Fiets heeft niet veel schade

lag ook nog eens een flitsboete op mij te wachten. '(

Maar goed ik heb de fiets net met 3 maanden aflver en bovag garantie. Hoe zit het met kleding na de minste valpartij en vooral je helm?

phew dat typen is goed om kalm te worden ik gaat nu ff de douche in

thnx alvast voor tips.
 
Balen :(

tis geen garantie maar verzekeringsgeval. Hoe ben je verzekerd? Alleen bij volledig casco zul je iets vergoed krijgen vrees ik
 
Kl*te joh! Hoe heb je de motor verzekerd? Want ik denk niet dat je bij de dealer aan hoeft te komen over garantie... Als je All-risk verzekerd bent, gewoon opgeven. Het is niet leuk, maar je bent wel klaar met het eigen risico. Als je WA verzekerd bent heb je je eigen winter-project, wat wij dan wel weer willen volgen op MF (incl. pics!) :9

Over de kleding kan ik kort zijn. Heb je met je helm de grond geraakt? Zelf zou ik 'm dan vervangen. De verdere kleding kun je het beste zelf inschatten. Is het erg beschadigd, kan het eventueel gerepareerd worden? In ieder geval even je verzekeringspolis lezen of kleding meeverzekerd is.

Succes met de afwikkeling, en met de pijn. ;)
 
Heb zondag ook een schuiver gemaakt, dus ik weet precies hoe je je voelt....kl@te dus....
Je bent all-risk verzekerd mag ik hopen.
Bel je verzekering of vul online je schade in(heb ik gedaan bij unive)
Ik mocht bij schade onder de 700,- meteen laten repareren en bon opsturen.
Boven de 700,- gaat er een expert kijken, hiervoor moet je een afspraak maken, het tel. nr kreeg ik nadat ik schade had gemeld.
Je helm is bij een stuiterpartij niet meer goed, dus opgeven.
Kleding gaat geloof ik op basis van afschrijving.
Maar zoals ik al zei, bel ze even.

Zolang je zelf maar niks hebt, de rest is gewoon verzekeringswerk.
 
tis geen garantie maar verzekeringsgeval.
Hahahaha, ik zie het al voor me:

Man loopt motorwinkel binnen:
"Jezus wat een kutmotor heb je me verkocht man, hij is helemaal naar de klote!"

Hahahahahahahaha

Ja sorry, ik ben een beetje melig.

Succes met de afhandeling. Aangezien het je eigen schuld is zal je all risk verzekerd moeten zijn. Anders ga je het uit je eigen tassie dokke ;)
 
Wat is er eigenlijk kapot? Aan de motor dus, en aan je kleding. Als het alleen kleinere dingetjes zijn (spiegel, knipperlicht) kun je het misschien beter zelf repareren. Heb m'n motor ook wel eens uit m'n handen laten vallen (wie niet?) en in een avondje werk zaten de nieuwe onderdelen er zó op. Eventuele schuifschade aan de kuip of het blok is lastiger maar misschien niet dringend. Zo hou je je no claim (en een hoop geld) in je zak 8-)
 
eh ja dat van die garantie was een beetje dom om te opperen. mijn verzekering is WA meer niet ;( Iets anders kan ik niet lappen. ;(

Ik heb m van motoport den haag en heb hier gelezen dat het niet een heel populaire zaak is... Iemand een beter adres tussen leiden en den haag?

Ik zag ook dat de kettingspanning aanpassings dingen (chain adjusters) verschillende standen hebben. Het is dan ook precies die ene aan de kant waar ik viel En er zal wel meer mis zijn. Ik kan nu ook niet zeggen of het strikt mijn fout was dwz te dicht op busje waardoor ik niks kon zien en dus mijzelf in de penarie bracht. Wat als die bus nou dacht een bumperklever kwijt wilde ne dus ff op de rem trapte. Maart goed misschien moest ie wel remmen voor een andere auto. Na goed iig beter opletten in de regen. Ik zal wel te hard geremd hebben

Mijn helm heeft denk ik wel wat extra krasjes dan voorheen maar mijn rijbroek en jas hebben niks.

pff denk dat ik maar voor een nieuwe helm ga maar ik heb maatje XXXL (serieus 65cm ok) dat is niet makkelijk te vinde nen kostte destijds 1200,- gulden
 
Laatst bewerkt:
Ik zag ook dat de kettingspanning aanpassings dingen (chain adjusters) verschillende standen hebben. Het is dan ook precies die ene aan de kant waar ik viel En er zal wel meer mis zijn. Ik kan nu ook niet zeggen of het strikt mijn fout was dwz te dicht op busje waardoor ik niks kon zien en dus mijzelf in de penarie bracht. Wat als die bus nou dacht een bumperklever kwijt wilde ne dus ff op de rem trapte. Maart goed misschien moest ie wel remmen voor een andere auto. Na goed iig beter opletten in de regen. Ik zal we lte hard geremd hebben

Hoe rot het ook klinkt, ik denk niet dat de bestuurder van het busje iets te verwijten valt. Als je er achterop was gereden was je ook fout geweest.
Zie het als een (hele dure) les. Deze fout maak je nooit meer! Kun je de motor niet vrijblijvend na laten kijken bij de dealer? Misschien wonen er MF-ers bij je in de buurt, die technisch handig zijn en je willen helpen met opknappen als je het zelf niet kunt. (Ik weet wel dat ik het niet zou kunnen!)

Anders is het misschien een optie om contact te zoeken met MotorXtra te Kockengen? Ik weet het, het is niet in de buurt, maar als je geld wilt besparen helpt het misschien.
Succes in ieder geval, en houd de moed erin!
 
Hoe rot het ook klinkt, ik denk niet dat de bestuurder van het busje iets te verwijten valt. Als je er achterop was gereden was je ook fout geweest.
Zie het als een (hele dure) les. Deze fout maak je nooit meer! Kun je de motor niet vrijblijvend na laten kijken bij de dealer? Misschien wonen er MF-ers bij je in de buurt, die technisch handig zijn en je willen helpen met opknappen als je het zelf niet kunt. (Ik weet wel dat ik het niet zou kunnen!)

Anders is het misschien een optie om contact te zoeken met MotorXtra te Kockengen? Ik weet het, het is niet in de buurt, maar als je geld wilt besparen helpt het misschien.
Succes in ieder geval, en houd de moed erin!

Ja idd zit ook maar een beetje te graaien naar ideeen, zucht naja nu maar eerst bier en morgen een 'wie wil in leiden helpen knutselen" topic openen.

thnx
 
Opstaan en niet janken...

gezeur allemaal als ik al die keren dat ik op mijn bek ben gegaan zou opbiechten...dan zou mijn site door ebay worden opgekocht voor 300 miljoen..
 
pff denk dat ik maar voor een nieuwe helm ga maar ik heb maatje XXXL (serieus 65cm ok) dat is niet makkelijk te vinde nen kostte destijds 1200,- gulden

Ha een mede groot hoofd. Ik heb een gemeten maat van 63cm. Mijn huidige helm is van AGV en kost 240,-- dit is wel de grootste maat van AGV. Hiervoor heb ik een Bieffe helm gehad, die was ook maat 63 maar daar kwam mijn neus nog steeds tegen het vizier. Laatst heb ik een Schubert helm gepast en die was prima en niet vreselijk duur.
 
Ben nu ook officieel gebanned :)
Ben laatst nogal tegen HellDsk uitgevallen via mail. Wat een ontzettend arrogant mannetje is dat zeg. Ben net niet tever gegaan omdat ik hem mijn ban niet gun. Hij had me een zeer vage pushmessage gestuurd en dat kon ik niet echt waarderen. De toon waarop hij aan het bleren was, doet me vermoeden dat het een zeer gefrustreerde, bepuiste ubernerd is. Moet ie net niet bij mij zijn ;) Als ik een waarschuwing verdien OK, maar deze was gewoon te bizar. HellDsk had ook geen poot om op te staan, want hij zei dat mijn mailtjes consequenties zouden hebben, maar uiteraard durfde hij zijn belachelijke mailtjes naar mij niet met collega's te delen. Heb er ook niets meer van gehoord.

Inmiddels kom ik er ook niet meer zo vaak, meestal nog read only. Dit forum bevalt me veel beter, hoewel er op GoT ook zat toffe gasten posten.
Succes met je ban (dag, week, perm?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan