Gevallen?

Kenshin

Die hard MF'er
8 dec 2003
551
0
Breda
Hey daar,

Ik laat vanmorgen mn hond uit zie ik een vrouw op de fiets nogal hard vallen, even later als ik haar overeind geholpen heb, gaat er een motorrijder op zn plaat
Zwaar klote voor hem (voor iedereen trouwens die viel want er vielen er heel veel, op een gegeven moment ben ik daar gaan staan waarschuwen). je mocht daar 30 en het gebeurde in een bocht dus ik denk dat hij 20 ofzo ging maar 1x je voorrem...Ik heb hem nog geholpen maar het viel volgens mij allemaal mee...alleen zn motor was gewond '( ...hij kreeg hem ook niet in een keer weer lopend...
Kortom het was aardig glad vanmorgen!

Peace
 
Laatst bewerkt:
ik weet het kon op mijn schuine oprit zo een meter of drie glijden. samen met vrouw motor op het pad gemanoevreerd en toen heel verzichtig over de kinderkopjes naar beneden.
Al die tijd spookt het in mijn hoofd, ontspannen zitten, niet verkrampen.
Tis weer goed gegaan maar vind het wel een avontuur, ook met al die pekelpap op de weg.
Morgen zal het wel weer gaan.

euh, ook 'Peace' to you bro :?
 
Dat klopt, ik ben me vanochtend helemaal leip geschrokken op een kruispunt, ik ging er met 10 km/h naar rechts en mijn achterwiel stapt opeens toch keihard opzij... Niet gevallen gelukkig, maar mijn hartslag zat meteen op 180..
 
Omdat ik gisteren echt zeik en zeik en zeik nat ben geregend, mijn pak is dus niet waterdicht :( , Kon ik vandaag niet met de motor. (pak was nog niet droog)En daar was ik achteraf nieteens zo rouwig over. Wat was het glad vanochtend. En wat reden de meeste mensen toch weer roekeloos...
Gisteren is mijn collega op zijn plaat gegaan op de n322. Daar was een ongeluk gebeurd. Hij reed langzaam de file voorbij, draait er een auto op het moment dat hij ernaast rijdt. Motor total loss. collega gelukkig alleen een paar blauwe plekken. Hij probeerde nog te remmen maar door gladheid op de weg gleed hij er zo tegenaan.
Dat spookte gisteren steeds door mijn hoofd. Ik moets vanaf breukelen naar Arnhem. En behalve zeiknat was het zicht nihil. Tegen 19:00 uur lag de temperatuur rond het vriespunt en begonnen bruggen weer glad te worden. De winter was weer aanwezig de afgelopen dagen...
 
Uhmz raar maar waar heb er geen last van gehad gelukkig.
Maar ben in deze tijden ook extra voorzichtig. En er zijn hier wat bochies waar vorig jaar iedere keer mijn achterwiel zijn eigen gang ging :? . Dus daar ben ik met dit weer extra voorzichtig O-)

Der zijn er genoeg die in deze tijden het asfalt toch even van dichtbij bekijken. Dus mensen please wees voorzichtig ;)
 
Vanochtend ging in de tweede bocht mijn voorwiel even zijn eigen gang. Gelukkig niet meer dan zo'n 20 cm :} , maar dat blijft schrikken.
De rest van de bochten bijzonder rustig gereden en geen glij-ervaringen meer gehad.
 
Dat klopt, ik ben me vanochtend helemaal leip geschrokken op een kruispunt, ik ging er met 10 km/h naar rechts en mijn achterwiel stapt opeens toch keihard opzij... Niet gevallen gelukkig, maar mijn hartslag zat meteen op 180..

een kwestie van nog geen seconde en je schrikt je lijp...
 
[me]Kofferrek heeft vanochtend al in het weiland gestaan B|
[/me]


Was op de oprit (mooi omzoomd met eikenbomen) van mijn huis, zit halverwege een haakse bocht in. Ik kwam rustig aanrijden met m'n koekblik1, stuur de bocht in en m'n auto glijd weg richting een extra sterke boom :X . Gelijk terug gestuurd en maar doorgereden, het weiland in. Daarna heel rustig de bocht wel gehaald.

1 Ik had voor de zekerheid m'n motor al laten staan
 
Het was vanmorgen niet glad hier in het zuiden maar het was wel super mistig.
Mijn vizier besloeg aan binnen en buitenkant.
Met dit weer rij ik ook erg voorzichtig. In mijn brommer tijd heb ik twee keer een schuiver gemaakt omdat ik met mijn crosser te plat door de bocht ging.
Maar het probleem is dat je het niet voelt aankomen, het ene moment zit je nog op je brommer en het andere moment glij je over de grond. Mijn donkerblauwe spijker broek was nu aan een kant licht geworden :+
Rij dus tegenwoordig erg voorzichtig op de motor als het nat is of als het weer het niet toelaat.

Rij voorzichtig dan kun je langer van je hobby genieten :]
 
Dat klopt, ik ben me vanochtend helemaal leip geschrokken op een kruispunt, ik ging er met 10 km/h naar rechts en mijn achterwiel stapt opeens toch keihard opzij... Niet gevallen gelukkig, maar mijn hartslag zat meteen op 180..

yes heb ik ook tweemaal gehad :(
daarna nog als tegenligger EEN PEKELWAGEN ;(
ik en motor opeens wit van kleur :P
 
Op vrijdag 12 december 2003 13:34 schreef Remakil het volgende:
[me]Remakil had een vooruitziende blik kater en is tot 13.00 uur op bed gebleven...[/me]
;)
Even verbeterd :+
 
Niets van gemerkt van de gladheid.
Ik ben vanochtend van Alphen naar Amterdam gereden (ben net weer terug), bij Amsterdam onderaan de afrit voelde ik heel even mijn achterwiel gaan... dacht zelf aan een natte streep ofzo...
Ik zal wel heel veel geluk hebben gehad ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan