Gevoelige benzinemeter

benzinemeters zijn sowieso niet meer dan een indicatie. Nauwkeurig zijn die ondingen nog nooit geweest. Rijden op de dagteller werkt een stuk nauwkeuriger. Door de relatieve kleine inhoud van een motorfietstank is het heel goed mogenlijk dat afhankelijk van de constructie van de vlotter deze zeer gevoelig reageert op bewegingen van de motor en e daarmee gepaard gaande verplaatsing van de benzine in de motor. Het ene systeem zal er (veel) gevoeliger voor zijn dan het andere.
 
...
Zat er eerder nooit zo mee maar sinds ik erop ben gaan letten wordt het wel heel vervelend dat die wijzer de hele tijd van links naar rechts aan het bewegen is. Als de weg niet helemaal recht is loopt ie direct ver voorbij het rode gebied zover als die terug kan lopen etc.
...

Bvd.

Weet je dat als je speciaal op een verschijnsel gaat letten, dit verschijnsel gaandeweg alleen nog maar lijkt ( ;) ) toe te nemen?

:X *D
 
Lang leve de benzinekraan! Gaat je blok sputteren dan zet je hem op reserve en weet je dat je binnen 20 km een pomp moet opzoeken (in mijn geval in ieder geval...)
Ik rijdt meestal op de tripmeter, maar dat wil ook nog wel eens verschillen, maar is wel betrouwbaarder dan de dashbord vulling met de letters F en E erbij.

Grappig is trouwens dat m'n pa 280 km kan rijden op de tank van z'n GSX750, ik red net 210 km :o op dezelfde fiets, kan liggen aan een lichtelijk afwijkende rijstijl *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan