Gevolgen 25kw met uitdraai

wat gaat er met base gebeuren?

  • kwijtschelding boete

    Stemmen: 7 8,0%
  • niks

    Stemmen: 6 6,9%
  • hij verandert 25kw rijdend NL.

    Stemmen: 4 4,6%
  • hij word aan de schandpaal genageld

    Stemmen: 7 8,0%
  • 8 jaar cel + tbs

    Stemmen: 63 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    87
(John zucht diep)

Ok, nog 1 keer dan. Elke motor die in Nederland rond rijdt met een Nederlandse kenteken plaat, heeft een typegoedkeurings nummer. Dat krijgt elke motor die wordt geimporteerd door de importeur. Een bepaald aantal motoren krijgen 2 goedkeurings nummers, deze motoren kunnen op de legale manier teruggevoert worden, mits er ook een goed gekeurd 25kw kitje voor is. Als je het op de legale manier laat doen, dan besteld de erkende dealer van jouw merk z'n kitje, dat bouwt HIJ erin en HIJ stuurt de nieuwe papieren op, jij ontvangt dan nieuwe kenteken papieren van het RDW, waarop staat dat jouw motor als 'lichte' motor geregistreert staat met het aantal kw's (<25) . Heeft jouw motor maar 1 typegoedkeurings nummer en je wilt hem toch als lichte motor berijden dan kun je kiezen om de motor te exporteren naar Duitsland en weer te importeren (Duitsland 25kw maken)
Je kunt je motor ook zelf begrenzen en dan de motor op een vermogens testbank zetten, je krijgt dan een uitdraai mee. Als er op die uitdraai staat dat je motor onder 25kw uit komt, dan is het ook goed. Je moet dan wel altijd rijden met dat papiertje op zak en je moet en kopie sturen naar jouw verzekerings maatschappij. Al kan een agent je nog bekeuren omdat er niet op je papieren staat dat ie 25kw is (boete is ongeveer 200 euro)

je zucht.. maar ik denk dat je mn vraag niet snapt.. k snap dat met dat goedkeuren enzo wel.

maar de vraag is dus, als je er een 2e typekeuring is.... wordt ie dan automatisch ook op kenteken op 25 KW gezet? want k had dus een dealer gebeld en die zei dat het inbouwen van een setje 150 euro kost en op kenteken zetten 100 euro... voor een fiets waar een 2e typegoedkeuring voor is. vandaar dat ik het op kenteken zetten als iets afzonderlijks zag.. snappie?

maar wat uit je verhaal opmaak is dus dat als er een 2e typekeuring is, je em meteen via de dealer op 25 kW krijgt. en anders rij je dus alleen op uitdraai
 
voorbeeld:
Een kawasaki zxr400 heeft vaak een tweede type nummer. Die zijn origineel zwaarder dan 25kw, zo worden ze ook verkocht. Als jij die graag een wil dan kun je die legaal op 25kw laten zetten. En het kan goed zijn dat die motor al 5 jaar oud is wanneer jij die koopt.
Dat op 25 kw zetten gebeurd dus niet meteen bij het origineel importen, dat doen ze pas als je erom vraagt.

Wanneer er geen tweede typegoedkeuring bij staat, kun je het op de legale manier wel vergeten in Nederland, dan moet je de ex/import truc doen.


Edit: als jouw dealer zegt dat het rond 250 euro gaat kosten, dan is dat niet veel hoor, normaal betaal je al z'n 60 euro per ring. Als jij 4 carburateurs hebt is het al gauw 240 euro, en z'n dealer zet er niet gratis in....
snappie :W

Maar naar wat voor iets ben je naar opzoek? :9~
 
Laatst bewerkt:
voorbeeld:
Een kawasaki zxr400 heeft vaak een tweede type nummer. Die zijn origineel zwaarder dan 25kw, zo worden ze ook verkocht. Als jij die graag een wil dan kun je die legaal op 25kw laten zetten. En het kan goed zijn dat die motor al 5 jaar oud is wanneer jij die koopt.
Dat op 25 kw zetten gebeurd dus niet meteen bij het origineel importen, dat doen ze pas als je erom vraagt.

Wanneer er geen tweede typegoedkeuring bij staat, kun je het op de legale manier wel vergeten in Nederland, dan moet je de ex/import truc doen.


Edit: als jouw dealer zegt dat het rond 250 euro gaat kosten, dan is dat niet veel hoor, normaal betaal je al z'n 60 euro per ring. Als jij 4 carburateurs hebt is het al gauw 240 euro, en z'n dealer zet er niet gratis in....
snappie :W

Maar naar wat voor iets ben je naar opzoek? :9~


|( |( |( dat snapte k allemaal al B| t is... naja never mind ;)

anyway t is idd goedkoop, k wil een gsx600fje doen (daar is een 2e typegoedkeuring voor)
bij mn lokale dealer zou het 800 euro kosten :W
maar had ff rondgebeld en bleek dat t veeel goedkoper is te doen *O*
 
Zou je mij een picture kunnen sturen hoe het bij jouw precies zit bij je gas, want ik wil er nu maar eens aan gaan beginnen. Heb je het zelf gefixt of heeft je dealer dat gedaan. En staat er bij jou nu ook 25kw op je kentekenpapieren?Ik geloof niet dat mijn motor die nu 45pk heeft er op een testbank er zoveel naast zou zitten dat ie er nog maar 34 over heeft.Ik heb ook een email naar unive gestuurd en dit was hun antwoord:


U heeft via de website van Univé de volgende vraag gesteld:

Geachte heer/mevrouw, Over ongeveer een maand haal ik mijn motorrijbewijs. Dan moet ik ook een verzekering afsluiten. Dat zou ik graag doen bij Unive. Maar ik zit met een vraag. Omdat ik 18 jaar oud ben wanneer ik mijn rijbewijs haal moet ik twee jaar op een 25 kilowatt motor rijden. Mijn Honda XL600R heeft 31 kilowatt, dat is dus 6 kilowatt te veel. De RDW zegt dat ik deze motor niet kan terugvoeren omdat er geen 25kw kitjes voor zijn. Maar het is wel mogelijk. Maar ik krijg het niet op mijn kentekenbewijs van de RDW. Maar ik kan er wel een uitdraai van een vermogens testbank van laten maken bij mijn dealer waarop staat dat de motor onder de 25 kilowatt is. Maar wil Unive mij hiermee wel verzekeren?


Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:

Het moet inderdaad op het kentekenbewijs van de RDW komen te staan anders kan Univé dit niet accepteren. Uitdraai van een vermogenstestbank of iets anders zal ook niet geaccepteerd worden.

Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord.
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen of opmerkingen, neemt u dan via e-mail contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

J. Antema
Adviseur Univé Service Centrum
Tel.: 0592-349340

lees je reactie nu pas :P heb je nog een piccie nodig? :?
Ik heb het trouwens bij m'n dealer laten doen, en heb naast de 25kw uitdraai ook nog een verklaring van m'n dealer dat hij op 25kw staat, heeft met in totaal 75euri gekost bij madracing in noord-scharwoude.

En zowieso zetten ze hem eerst gewoon vol vermogen op de bank zodat ze een beetje kunnen schatten hoeveel gas d'r over moet blijven, dan kan je dus ook meteen zien of die niet al rond de 25kw zit ;)
 
lees je reactie nu pas :P heb je nog een piccie nodig? :?
Ik heb het trouwens bij m'n dealer laten doen, en heb naast de 25kw uitdraai ook nog een verklaring van m'n dealer dat hij op 25kw staat, heeft met in totaal 75euri gekost bij madracing in noord-scharwoude.

En zowieso zetten ze hem eerst gewoon vol vermogen op de bank zodat ze een beetje kunnen schatten hoeveel gas d'r over moet blijven, dan kan je dus ook meteen zien of die niet al rond de 25kw zit ;)

noord-scharwoude?!, dat ligt niet om de hoek B| , ik ben gisteren naar een motorzaak in Eindhoven geweest om eens te vragen hoeveel z'n ritje kost en zei vertelde me dat het rond de 120 euro zou kosten!!! :( de afzetters! -O-

Maar ze vertelde me ook dat ik beter een begrenzing kon maken tussen de carburateur en de cilinderkop, maar moet ik dan niet de sproeiers enzo ook opnieuw afstellen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan