Gevolgen 25kw met uitdraai

wat gaat er met base gebeuren?

  • kwijtschelding boete

    Stemmen: 7 8,0%
  • niks

    Stemmen: 6 6,9%
  • hij verandert 25kw rijdend NL.

    Stemmen: 4 4,6%
  • hij word aan de schandpaal genageld

    Stemmen: 7 8,0%
  • 8 jaar cel + tbs

    Stemmen: 63 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    87
Wat een gezeik base ! B|
Hoop dat je je boete in het ergste geval in ieder geval terug krijgt !
 
Dat zal wel lukken, zitten hier genoeg agenten.

Of bedoel je dat niet? :X

Nee hij bedoelt de mensen van hogerhand, zodat die in gaan zien dat die 25kw regel hier in Nederland voor geen meter werkt! Waardoor hopelijk een ander systeem ala Duitsland ingevoerd wordt wat wel werkt.
Maarja dat zal de daaro allemaal wel geen kloot schelen :(
 
Zo, dit topic had ik ff nodig, kan ik mijn ervaringen ook ff kwijt... :)
Maandje geleden kwam ik terug van t Transferium in Leiden (daar hebben ze elke vrijdag koekblik meeting, oftewel wie de meeste herrie kan maken... ;) ). Ik ging weer naar huis en rij net Den Haag binnen, haal een baksteenwagen in en zie dat die mij aant volgen is...k*t, dat wordt m'n MF-sticker... :X
Ja hoor, "politie stoppen"
MF sticker verwijderd en toen nog ff papieren controleren. Ik heb een 92'er GPZ 500 S en die is met de hand (dus geen officiele fabriekskit, want die bestaat niet voor zo'n 'oude' motor) teruggetuned en ik heb dus een mooie grafiek waarop te zien is dat mijn motor 25 kW levert.
Maar op het kenteken staat dat de motor 44 kW levert, maar ik kon meneer agent niet wijsmaken dat de GPZ écht 25kW levert en niet meer en dat ie goed verzekerd was, enz. Dus hij allemaal zeiken van: "ik ga het uitzoeken hoe t zit en ik bel je maandag op en dan vertel ik je wel wat je moet gaan doen." (Meneer wist zelf niet eens of je nou legaal met een uitdraai mocht rondrijden ja of nee.... :X )
Nou, hij al mijn gegevens genoteerd, huistelefoon, mobiel nummer....maar nog steeds geen belletje gehad of wat dan ook. Dus de grootste verhalen maar geen daden. Dus Thompson tuft nog lekker elke dag naar school op zijn 33pk monster.
Nou wil ik eigenlijk nog 1 ding weten: Is het nu écht legaal om met een uitdraai rond te rijden, dus dat 25kW níet op het kenteken staat.
Ik heb mijn verzekering (Centraal Beheer) gebeld en die zeiden dat ze een motor met een uitdraai goedkeurden.
Want Base, ben je nou beboet omdat je motor meer dan 25kW levert, of omdat je motor wel netjes 25kW levert en je hebt hetzelfde pakket als ik (grafiek, 25kW níet op kenteken, enz...)?
Veel succes iig en ik hou het in de gaten!
Truste... ;)
 
Nee het is NIET LEGAAL. Daarom kan je dus ook gewoon die keiharde boete krijgen en je kan zeggen wat je wilt maar een agent kan je gewoon een boete geven. De enige WETTIGE (lees: legaal) manier om aan te tonen dat je motor 25kW is is met het kenteken ! (En dan kan je natuurlijk weer vol vermogen gaan rijden zonder dat ze je iets kunnen maken. (begin nu a.u.b. niet over de verzekering))

De 25kW is nog krommer dan de kromste banaan die alle G-spots kietelt.
 
Nee het is NIET LEGAAL. Daarom kan je dus ook gewoon die keiharde boete krijgen en je kan zeggen wat je wilt maar een agent kan je gewoon een boete geven. De enige WETTIGE (lees: legaal) manier om aan te tonen dat je motor 25kW is is met het kenteken ! (En dan kan je natuurlijk weer vol vermogen gaan rijden zonder dat ze je iets kunnen maken. (begin nu a.u.b. niet over de verzekering))

De 25kW is nog krommer dan de kromste banaan die alle G-spots kietelt.


We zullen wel zien wat de OvJ ervan zegt, ik denk dat er geen boete komt voor Base.

@Base: gooi der ff een poll tegenaan waarin we kunnen stemmen op de afloop, ik stem voor kwijtschelding boete
 
Je leest niet goed. Die agent kan gewoon een boete geven daar kan je niks tegen doen. Ik heb het niet gehad over wat er gebeurd als je voorkomt.
 
Dat kan dus wel.

Alleen zorgen dat je 'm in Duitsland al 25kW laat maken, stempel '25kW oke' op de papieren, bij het RDW zetten ze dan op kenteken dat 'ie 25kW is...
wie heeft het over duitsland? die ik wil kopen rijd al 8 jaar in nederland en komt uit amerika
 
Op woensdag 22 september 2004 23:31 schreef Thompson het volgende:Want Base, ben je nou beboet omdat je motor meer dan 25kW levert, of omdat je motor wel netjes 25kW levert en je hebt hetzelfde pakket als ik (grafiek, 25kW níet op kenteken, enz...)?

mijn motor is netjes 25kw, ik heb zat mensen die dat kunnen beamen. ik heb net zoals jou gewoon een grafiekje waarop staat hoe en wat.

wat ook raar is: die agent zei dat ik ook een punt op mn rbw ging krijgen, alleen daar stond niets over in mn fanmail brief.
 
mijn motor is netjes 25kw, ik heb zat mensen die dat kunnen beamen. ik heb net zoals jou gewoon een grafiekje waarop staat hoe en wat.

wat ook raar is: die agent zei dat ik ook een punt op mn rbw ging krijgen, alleen daar stond niets over in mn fanmail brief.

Ok, nou dat weet ik wel dat hier en daar het een en ander niet helemaal duidelijk is. Ik heb m'n motor gekocht bij Leen Post motoren in Naaldwijk (Westland) en die dealer heeft gewoon een goede naam. Heeft mij ook duidelijk gemaakt dat een grafiek voldoende is en dat je daar legaal mee rond mag rijden.
Nou, toen aangehouden door die pipo die het dus ook niet zeker wist, grote bedreigingen gehad: "ik bel je op en ik ga zeggen wat je moet doen, enz...."
Nou, dan vind ik t wel héél zielig van meneer KLPD dat hij niks meer van zich heeft laten horen. Misschien kwam ie er wel achter dat een uitdraai wel mag en dat ie zich dan voor lul voelt staan tegenover mij ofzo als hij mij zou gaan bellen... })
Wanneer ga je naat de OvJ? Ik hou t in de gaten!
Succes en kick their ass!
 
Met mijn 1e motor wist ook niet hoe het zat, maar die was gelukkig nog standaard 24kw, en dat stond dus wel op het kenteken, dus daar heb ik gelukkig nooit problemen mee gehad. Mijn advies dus, allemaal aan de honda vtr250 :P

Trouwens wel superchill dat ik van dat 25kw gemiereneuk afben, want dit maakt het voor de beginnende motorrijden iig niet leuker.

(Eindelijk weer eens een topic waarvan ik de afloop graag wil weten)

Groetjes
 
Ok, nou dat weet ik wel dat hier en daar het een en ander niet helemaal duidelijk is. Ik heb m'n motor gekocht bij Leen Post motoren in Naaldwijk (Westland) en die dealer heeft gewoon een goede naam. Heeft mij ook duidelijk gemaakt dat een grafiek voldoende is en dat je daar legaal mee rond mag rijden.
Nou, toen aangehouden door die pipo die het dus ook niet zeker wist, grote bedreigingen gehad: "ik bel je op en ik ga zeggen wat je moet doen, enz...."
Nou, dan vind ik t wel héél zielig van meneer KLPD dat hij niks meer van zich heeft laten horen. Misschien kwam ie er wel achter dat een uitdraai wel mag en dat ie zich dan voor lul voelt staan tegenover mij ofzo als hij mij zou gaan bellen... })
Wanneer ga je naat de OvJ? Ik hou t in de gaten!
Succes en kick their ass!
:Z

Hoe vaak moet het nog gezegd worden? Het mág gewoon niet, men kijkt naar het kenteken en niet naar een lullige uitdraai, als ze het goed doen.

Jij hebt geluk gehad. Of hij heeft je gematst, en dacht van 'die arme student op zo'n lelijke motor zal niet veel geld hebben ( :+ )', of hij vond 't te veel werk om exact na te zoeken.

Ik gok op het laatste.

En voor de laatste keer: Als JIJ een GROTE aanrijding hebt, met een schade van ik zeg 761238 euro, dus met treinstremming, twee ambulances, twee brigades brandweermannen en een traumateam, dan ben jij niet verzekerd. Dan probeert de verzekering er onderuit te duiken (grote kans), en op papier kunnen ze dat. Want in de kleine lettertjes staat (zoek maar op) dat als je op een motorvoertuig rijdt waartoe jij niet bevoegd bent (en dit wordt beoordeeld naar het vermogen op je kenteken) dat je dan NIET verzekerd bent.

En ik ga dit niet verdedigen maar het is gewoon zo.

En ik zou als ik een motor op enkel uitdraai 25kW had ook niks veranderen hoor, lekker doorrijden, het is al duur genoeg, maar zou wel zo slim zijn om bijv. geen mf-sticker meer te plakken, omdat dat een goede reden is om je aan te houden, zodat ze je verder ook natrekken.
 
...
Nou, dan vind ik t wel héél zielig van meneer KLPD dat hij niks meer van zich heeft laten horen. Misschien kwam ie er wel achter dat een uitdraai wel mag en dat ie zich dan voor lul voelt staan tegenover mij ofzo als hij mij zou gaan bellen... })
Of er komt binnenkort fanmail van het CJIB binnen :o
 
Nee, die MF sticker laat ik ff liggen.
Maar als ik nou het volgende op papier kan krijgen van de verzekering, specifiek voor mijn geval, dat ze weten dat ik, Thompson, een (mooie ;) ) GPZ 500 S heb met een uitdraai en dat ze die verzekeren. En dat ze weten dat er 44 kW op het kenteken staat.
Als ik dat nou op papier kan krijgen. Dan ben ik toch wel goed verzekerd lijkt mij...
 
Nee, die MF sticker laat ik ff liggen.
Maar als ik nou het volgende op papier kan krijgen van de verzekering, specifiek voor mijn geval, dat ze weten dat ik, Thompson, een (mooie ;) ) GPZ 500 S heb met een uitdraai en dat ze die verzekeren. En dat ze weten dat er 44 kW op het kenteken staat.
Als ik dat nou op papier kan krijgen. Dan ben ik toch wel goed verzekerd lijkt mij...

Ja dat zal idd goed verzekerd zijn dan. Maar denk niet dat het lukt, maar zou idd goed zijn.

MAAR, voor de wet rij je nog steeds rond op iets waar je niet op mag rijden. Want de 'hoeders van de wet' hebben een regel geleerd zoiets als: 'Het rijbewijs moet kloppend zijn met de gegevens die op het kentekenbewijs staan' (zo is het mij verteld door iemand van de technische ongevalsrecherche). Dus als ze willen, krijg je een boete, als je een muggenzifter hebt (zoals Base dus had).
 
Ja dat zal idd goed verzekerd zijn dan. Maar denk niet dat het lukt, maar zou idd goed zijn.

MAAR, voor de wet rij je nog steeds rond op iets waar je niet op mag rijden. Want de 'hoeders van de wet' hebben een regel geleerd zoiets als: 'Het rijbewijs moet kloppend zijn met de gegevens die op het kentekenbewijs staan' (zo is het mij verteld door iemand van de technische ongevalsrecherche). Dus als ze willen, krijg je een boete, als je een muggenzifter hebt (zoals Base dus had).

OK BGL, dank je voor deze info :} :} ! Ik denk dat ik die Centraal Beheer figuren maar s een keer ga bellen over hoe en wat.
 
heb vandaag met KNMV gebeld en die vrouw wist precies wat ik bedoelde toen ik het 25kw verhaal met uitdraai vertelde en ze wist me ook te vertellen dat ze hem gewoon verzekerden en wilden me dat ook op papier geven, mits ik hen een kopie van de uitdraai stuurde met het typenummer erop vermeld en de handtekening van de dealer en de mijne. En ze vertelde er ook bij dat ik wel een boete kon krijgen van de politie als ze erover gaan zeuren.
 
zie hier het presentje wat je krijgt als je met een uitdraai gepakt wordt.

(Afbeelding)
Hmmm, op de MM zei de Verkeerspolitie eigenlijk niets over mijn uitdraai na dat ze mij hadden zien wheelien. Ze vroegen alleen of ie nog op de bank moest of dat ie echt 25kw was...

Dus, ik denk toch echt dat je gewoon pech hebt gehad :)
 
Hmmm, op de MM zei de Verkeerspolitie eigenlijk niets over mijn uitdraai na dat ze mij hadden zien wheelien. Ze vroegen alleen of ie nog op de bank moest of dat ie echt 25kw was...

Dus, ik denk toch echt dat je gewoon pech hebt gehad :)


ze hadden geen zin in rellen, aangezien er 200 ongeschoren motorrijders achter je stonden ;)
 
dealer heeft boete gekopierd en gaat maandag weer aan de slag ermee. meer info volgende week :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan