Gevolgen 25kw met uitdraai

wat gaat er met base gebeuren?

  • kwijtschelding boete

    Stemmen: 7 8,0%
  • niks

    Stemmen: 6 6,9%
  • hij verandert 25kw rijdend NL.

    Stemmen: 4 4,6%
  • hij word aan de schandpaal genageld

    Stemmen: 7 8,0%
  • 8 jaar cel + tbs

    Stemmen: 63 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    87
heb vandaag met KNMV gebeld en die vrouw wist precies wat ik bedoelde toen ik het 25kw verhaal met uitdraai vertelde en ze wist me ook te vertellen dat ze hem gewoon verzekerden en wilden me dat ook op papier geven, mits ik hen een kopie van de uitdraai stuurde met het typenummer erop vermeld en de handtekening van de dealer en de mijne. En ze vertelde er ook bij dat ik wel een boete kon krijgen van de politie als ze erover gaan zeuren.

Idd de KNMV is de enige verzekering die het hele 25kw-verhaal wel snapt :)
Daarom heb ik ook een verzekering bij hun afgesloten, leek me wel zo safe.
 
Ja, ik vindt het ook zomaar krom... Ik wou laatst een XL600R kopen en terugvoeren. Maar dat mag niet!!!! want er zijn geen terugvoersetjes voor..... Oow jawel hoor; in Duitsland. Uh ja.....uh.....maar da mag niet want ze moeten van Honda Nederland afkomstig zijn...de vuile flikkers....douw die begrenzing d'rin en zet 'm op een rollerbank, beter bewijs is er niet!!!! Nee, het mag dus idd nie...
 
nope, niks nieuws.

wel heb ik laatst een brief gekregen van iemand van een rechtsbureau die me gaat helpen. tenminste, een kopie van de brief die naar de ovj is.
 
heel goed topic vind ik dit.
Ik ga het ook zo'n verzekering bij KNMV afsluiten voor m'n suzuki gsx 400e.
Maar is zo'n verzekering bij hun dan nog wel een beetje te betalen? Of is dat echt een associaal hoog bedrag?

Ben ook zeer benieuwd hoe jouw kwestie afloopt base, veel succes iig.
 
mijn verzekering (all risk, ZX6R, ikke 18jr.) is nog geen 500 euro 8-)
door een aktie dat ze zoveel jaar bestaan, krijg je gelijk 80% korting *D

edit:
Geachte heer Verweij,

Na overleg met uw motordealer delen wij u het volgende mede.

Wij accepteren de uitdraai van de vermogensbank als zijnde bewijs dat
uw nieuwe motor is teruggebracht tot 25kw. Op grond hiervan zullen wij
uw motor in verzekering kunnen nemen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.


Met vriendelijke groet,


KNMV Verzekeringen
die brief heb ik ook altijd bij mij, zodat ik wel verzekerd ben...
 
Laatst bewerkt:
mijn verzekering (all risk, ZX6R, ikke 18jr.) is nog geen 500 euro 8-)
door een aktie dat ze zoveel jaar bestaan, krijg je gelijk 80% korting *D

edit:die brief heb ik ook altijd bij mij, zodat ik wel verzekerd ben...

Kijk bij de knmv snappen ze het tenminste, kan je nu alleen nog een boete a €160 voor het "niet voldoen aan gegevens op het kentekenbewijs" welke je volgens mij ook genadeloos onderuit kan halen simpel omdat er (volgens mij) nergens in de wet staat dat het vermogen niet minder mag zijn dan aangeven in het kentekenbewijs :z
 
Ja, ik vindt het ook zomaar krom... Ik wou laatst een XL600R kopen en terugvoeren. Maar dat mag niet!!!! want er zijn geen terugvoersetjes voor..... Oow jawel hoor; in Duitsland. Uh ja.....uh.....maar da mag niet want ze moeten van Honda Nederland afkomstig zijn...de vuile flikkers....douw die begrenzing d'rin en zet 'm op een rollerbank, beter bewijs is er niet!!!! Nee, het mag dus idd nie...


Exporteren, kitje erin, importeren, voila-> 25Kw op kenteken
 
Exporteren, kitje erin, importeren, voila-> 25Kw op kenteken

Is het in DL slecht een kwestie van kitje erin en klaar :? (zou heel makkelijk zijn :) )
Maar dan moet je wel even in de gaten houden dat je je bike weer zo standaard mogelijk maakt! Die duitsers schijnen daar erg op te letten (e-keur knippers, e-keur uitlaat etc.) :X
 
Het is alleen papierwerk dacht ik, je moto blijft gewoon in Nederland. Maarja, dit kostte geloof ik ook een bom duiten.

Heb nooit zin in dat gezeik gehad, dus gewoon alleen naar moto's gekeken die al 25Kw op kenteken waren.
 
Ik kan je vertellen dat het op die manier exporteren naar Duitsland een dure aangelegeheid is... 500 €'tjes B|
 
Ik wil op mijn 18e een kawasaki ZX-6 kopen 1998-2002 maar als ik dit zo lees valt de optie importeren af omdat ik hem dan niet kan laten afknijpen. Geld dit ook voor de kawasaki modellen uit 1998-2002??? Zoja dan zoek ik niet meer op duitse /belgische sites. Zonee dan blijf ik overal zoeken tot ik er een heb gevonden. En wat als ik die persoon vraag hem daar te laten terugtunen en hem te laten keuren, kan ik hem dan importeren???
 
Als je een Duitse Belgische, etc. motor op 25KW invoert is er geen probleem...
Alleen als je dan weer volvermogen gaat is het weer niet legaal...
Dacht ik.. :X
 
Als je een Duitse Belgische, etc. motor op 25KW invoert is er geen probleem...
Alleen als je dan weer volvermogen gaat is het weer niet legaal...
Dacht ik.. :X

:^
Klopt!
Wil je hem op volvermogen dan moet je 'm weer uitvoeren op volvermogen laten zetten en keuren en vervolgens weer invoeren :X
 
kortom niet doen ?¿??¿?

Kan wel maar dan moet je iemand vinden die een permanente 25KW motor van je wil kopen...
Ik zou het niet doen, het staat al veel beschreven op het forum, in bladen, etc.
Duitsland invoeren is niet handig als het om 25KW gaat..
 
wat een gedoe allemaal zeg :X

kan de oude fazer (98/99/2000? ) wel legaal terug gevoerd worden?
of de de sv-650s (uit het zelfde jaartal)

of moet ik er dan naar 1 zoeken die al op 25 kw staat? |(
ik snap het echt niet meer :X
 
Alles wat je in Nederland koopt kan ,als er een officieel door de RDW goedgekeurde 25KW kit voor bestaat, teruggevoerd worden.
Je moet alleen een dealer zover krijgen dat ie voor jou zo'n kit bestelt bij de importeur of een andere instantie die het levert.
Ervaringen van anderen hebben geleerd dat het vaak een groot geklooi kan wezen.

Wil je echt zeker zijn dat jouw motor op 25KW kan moet je de importeur bellen, of vragen op een beurs bij de stand van desbtreffende importeur.

Wat betreft Fazer op 25KW weet ik het niet, maar een Soes SV kan wel legaal terug gevoerd worden..

Correct me if I'm wrong
 
Mijn Suzuki GS500E is ooit ook begrenst bij een Suzuki dealer zonder dat hiervan iets op het kenteken staat. Volgens rollenbank uitdraai zit ik nu zelfs maar op de 16 kw, toch rijd die nog wel 150 op de teller, dus ik laat het maar zo voorlopig denk.

Op mijn papieren staat helemaal geen vermogen vermeld. Dus politie zou dus niet kunnen zien dat mijn motor normaal meer vermogen heeft, tenzij ze het type kennen. Maar staat er op de papieren van een motor voor licht rijbewijs nog iets aparts vermeld buiten het vermogen of niet?
 
gewoon met uitdraai doen joh.
omdat er een iemand een keer gepakt is,wilt nog neit zeggen dat ze jou pakken.
ben ook wel aangehouden nou ze vroegen er niet eens om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan