Gevolgen 25kw met uitdraai

wat gaat er met base gebeuren?

  • kwijtschelding boete

    Stemmen: 7 8,0%
  • niks

    Stemmen: 6 6,9%
  • hij verandert 25kw rijdend NL.

    Stemmen: 4 4,6%
  • hij word aan de schandpaal genageld

    Stemmen: 7 8,0%
  • 8 jaar cel + tbs

    Stemmen: 63 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    87
Heb je hier een zaaknummer van ofzo?
Is wel makkelijk voor als er iemand wordt gepakt om de zelfde reden als jou kan ie meteen het zaaknummer meegeven en dan moeten ze wel het zelfde doen bij die persoon als wat ze bij jou hebben gedaan seponeren de handel (iedereen is gelijk volgens mij)

ik ga niet met nummers lopen zwaaien. als er echt stront aan de knikker is ben ik wel via mail te bereiken.
 
zeg bas...waar had jij jouw uitdraaiverzekering eigenlijk afgesloten? zit met een motortje wat uit wanhoop misschien met een uitdraai moet...
en unive heeft er volgens mij geen zin in, dus dan trek ik daar lekker al mn verzekeringen weg
 
zeg bas...waar had jij jouw uitdraaiverzekering eigenlijk afgesloten? zit met een motortje wat uit wanhoop misschien met een uitdraai moet...
en unive heeft er volgens mij geen zin in, dus dan trek ik daar lekker al mn verzekeringen weg

unigarant :)
 
Oma krijgt kick, alweer ja :P

Maar ik vraag me dit af.

Volgens de wet moet een motor 25 kw zijn.

Maar nergens staat er DAT HET OP DE KENTEKENBEWIJS moet staan...

Eigenlijk zou de rechter dit zo omver kunnen blazen...

Effe serieus BasE ik denk dat ze gewoon bang zijn geworden voor een rechtzaak... Want in principe is 25kw = 25kw of het nou niet of wel op kenteken staat...

Maar ik ga nu effe de officiele wettekst zoeken.

Edit:

Aan de aanvrager van een rijbewijs, die blijkens de door hem overgelegde verklaring van rijvaardigheid het praktijk-examen voor de rijbewijscategorie A heeft afgelegd met een motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan de cylinderinhoud meer dan 120 cm3 en het vermogen minder dan 35 kW bedraagt, wordt een rijbewijs A afgegeven dat gedurende twee jaren na de datum van afgifte slechts geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan het vermogen niet meer dan 25 kW en tevens niet meer dan 0,16 kW per kg ledige massa bedraagt, en dat na die twee jaren geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie zonder dat van die beperking sprake is.

Er staat in deze wettekst dus nergens dat je 25kw op kenteken moet hebben...

Ik denk dat jij (BasE dus) Justitie keihard bij de ballen hebt gegrepen en dat die knakkers geen kant meer op kunnen :)

Serieus ik denk dat bij een rechtzaak heel 25kw in NL helemaal de tering in word geschopt.

Want als je deze tekst JUIST interpreteert, zegt het gewoon dat je brommer 25kw moet zijn en tenminste 120cm3 moet hebben (en 0,16 pk per kilo) en dat betekent dus dat je ook legaal een R1 kan rijden die echt 25kw is...

Nergens staat er dat je 25kw vermeld moet hebben op je kentekenbewijs... *O*

Ik ga dit nog verder uitpluizen...
 
Laatst bewerkt:
Oma krijgt kick, alweer ja :P

Maar ik vraag me dit af.

Volgens de wet moet een motor 25 kw zijn.

Maar nergens staat er DAT HET OP DE KENTEKENBEWIJS moet staan...

Eigenlijk zou de rechter dit zo omver kunnen blazen...

Effe serieus BasE ik denk dat ze gewoon bang zijn geworden voor een rechtzaak... Want in principe is 25kw = 25kw of het nou niet of wel op kenteken staat...

Maar ik ga nu effe de officiele wettekst zoeken.

Edit:Er staat in deze wettekst dus nergens dat je 25kw op kenteken moet hebben...

Ik denk dat jij (BasE dus) Justitie keihard bij de ballen hebt gegrepen en dat die knakkers geen kant meer op kunnen :)

Serieus ik denk dat bij een rechtzaak heel 25kw in NL helemaal de tering in word geschopt.

Want als je deze tekst JUIST interpreteert, zegt het gewoon dat je brommer 25kw moet zijn en tenminste 120cm3 moet hebben (en 0,16 pk per kilo) en dat betekent dus dat je ook legaal een R1 kan rijden die echt 25kw is...

Nergens staat er dat je 25kw vermeld moet hebben op je kentekenbewijs... *O*

Ik ga dit nog verder uitpluizen...

Goed werk jongeman! Ik rij ook met enkel een uitdraai en dit is toch wel een mooi gegeven! Je hebt echter wel een klein teipvoutje gemaakt! Look above! In de wettekst staat daar 0.16 kw per kilo!
8-) ;)
 
volgende week vrijdag mag ik onbezorgt rondrijden en heb ik niks meer met uitdraaien, kentekens en 34pk te maken _O-
 
Goed werk jongeman! Ik rij ook met enkel een uitdraai en dit is toch wel een mooi gegeven! Je hebt echter wel een klein teipvoutje gemaakt! Look above! In de wettekst staat daar 0.16 kw per kilo!
8-) ;)

Serieus ik denk dat je bij een rechtzaak gewoon DIK gaat winnen echt.

Als jij of iemand anders gepakt word met uitdraai = NIET BETALEN, voor laten komen. Als je geluk hebt net als BasE geseponeerd. Als je echt geluk hebt verander je 25kw in NL voorgoed 8-)
 
Inderdaad joh, 25 kW = 25 kW. Ik heb er de afgelopen 2 jaar ook met een uitdraai gereden, nergens last van :) En Centraal Beheer verzekert je gewoon als je ff een kopietje van je uitdraai opstuurt.

Pssst, hij staat nu trouwens te koop... ;)
 
Ik heb pas een honda XL600 gekocht, deze heeft 32,5 kw, maar de motor stamt nog uit het jaar negentienhonderendrieentachtig. Toen hadden nog geen klein en groot rijbewijs, dus staat er ook niets daarover op mijn kentekenpapieren.

Ik denk dat ik toch maar beter een uitdraai kan laten maken waarop staat dat het 25 kw is.... of niet.... :?

Maar hoe maak ik mijn motor zo het beste in orde?

(ps. Laatst zei de dealer bij in de buurt dat de politie mij dan niets kan maken omdat er niets daaroven op het papiertje staat, maar kunnen ze dat niet op de een of andere manier opvragen bij dee rdw)
 
Ik heb pas een honda XL600 gekocht, deze heeft 32,5 kw, maar de motor stamt nog uit het jaar negentienhonderendrieentachtig. Toen hadden nog geen klein en groot rijbewijs, dus staat er ook niets daarover op mijn kentekenpapieren.

Ik denk dat ik toch maar beter een uitdraai kan laten maken waarop staat dat het 25 kw is.... of niet.... :?

Maar hoe maak ik mijn motor zo het beste in orde?

(ps. Laatst zei de dealer bij in de buurt dat de politie mij dan niets kan maken omdat er niets daaroven op het papiertje staat, maar kunnen ze dat niet op de een of andere manier opvragen bij dee rdw)
Klopt; het staat wel in de typegoedkeuring vermeld. En het goedkeuringsnummer staat op oude kentekens vermeld.
Probeer maar eens het kenteken te verliezen en een duplicaat aan te vragen: dan staat het er opeens wel op!
 
En hoe kan ik hem nou het beste 25kw maken, als ik het aan de dealer vraag weet hij er geen raad mee, maar ja dat weet hij wel vaker niet...
 
En hoe kan ik hem nou het beste 25kw maken, als ik het aan de dealer vraag weet hij er geen raad mee, maar ja dat weet hij wel vaker niet...
Legaal kan het eenvoudig niet. Om met een uitdraai van een vermogensbank te gaan rijden moet je naar een tuner, denk ik.
 
Dus ik kan hem niet zelf terugvoeren en dan op een testbank kijken of ie onder de 25kw komt? Ik moet het dus eerst legaal door een dealer/tuner laten terugvoeren zodat ik een uitdraai kan krijgen die illegaal is om mee rond te rijden?!? :+ |(

Nou kwam ik laatst bij een andere dealer om het daar eens na te vragen en toen liep er net een motoragent binnen die iets nodig had, dus vroeg ik het maar eens aan hem en hij zei: Het wordt tegenwoordig over het algemeen gedoogd om met uitdraai te rijden, als je normaal rijd en niet de aandacht trekt is er niets aan de hand, MAAR hij raade het niet aan omdat je motor dan kan gaan bokken en vooral tijdens het wegrijden.
 
doet me denken aan mennekes op scooters die zegge; kut weer een boete voor zonder helm, of, kut weer een boete omda ik 90 ga in plaats van 45, maar als ze iemand dood rijden moetje kijken wie er de lul is en wie er zijn hele leven moet betalen... |(
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
dat was slaaaaaaaap
Blijkbaar mis je iets van het verhaal, tip:
Regelgeving nederland niet goed doordacht door de juiste mensen.
:Z :Z :z
 
Dus ik kan hem niet zelf terugvoeren en dan op een testbank kijken of ie onder de 25kw komt? Ik moet het dus eerst legaal door een dealer/tuner laten terugvoeren zodat ik een uitdraai kan krijgen die illegaal is om mee rond te rijden?!? :+ |(

Nou kwam ik laatst bij een andere dealer om het daar eens na te vragen en toen liep er net een motoragent binnen die iets nodig had, dus vroeg ik het maar eens aan hem en hij zei: Het wordt tegenwoordig over het algemeen gedoogd om met uitdraai te rijden, als je normaal rijd en niet de aandacht trekt is er niets aan de hand, MAAR hij raade het niet aan omdat je motor dan kan gaan bokken en vooral tijdens het wegrijden.
dus je moet niet op uitdraai gaan rijden omdat dan de motor kan gaan bokken :?

die snap ik ff niet...

volgens mij raad die agent je nu dus af om 25KW te gaan rijden :+
 
Nee, ik heb het verder opgezocht en als je een echt snelle motor hebt of een tweetakt dan is het niet zo verstandig om er zelf mee te gaan knutselen. Maar bij een viertakt tot 600cc is het geen probleem
 
Juist John jij hebt het begrepen!! ;)
nu alleen nog ff je rijbewijs halen en knallen met dat ding!

greets Roel.
 
Nee, ik heb het verder opgezocht en als je een echt snelle motor hebt of een tweetakt dan is het niet zo verstandig om er zelf mee te gaan knutselen. Maar bij een viertakt tot 600cc is het geen probleem

cc's maakt en vrij weinig uit. de nieuwe r6 heeft meer pk dan een 1100 cc bv.
 
Ja, ligt eraan hoe je hem wilt begrenzen, bedoel je?
Ik wil nu een clipje in de gashendel maken, waardoor die niet boven de 4500 toeren komt, zodat de xl onder de 25 kw blijft.

Maar hoeveel kw had jouw bandit origineel. De mijne 32,5.
 
Terug
Bovenaan Onderaan