Gevolgen 25kw met uitdraai

wat gaat er met base gebeuren?

  • kwijtschelding boete

    Stemmen: 7 8,0%
  • niks

    Stemmen: 6 6,9%
  • hij verandert 25kw rijdend NL.

    Stemmen: 4 4,6%
  • hij word aan de schandpaal genageld

    Stemmen: 7 8,0%
  • 8 jaar cel + tbs

    Stemmen: 63 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    87
Mijne had 33,1 *D
Achterwiel pk's dus meer dan 35 krukas pk's aangezien er een zwaar gare ketting opzat
 
Ja, ligt eraan hoe je hem wilt begrenzen, bedoel je?
Ik wil nu een clipje in de gashendel maken, waardoor die niet boven de 4500 toeren komt, zodat de xl onder de 25 kw blijft.

Maar hoeveel kw had jouw bandit origineel. De mijne 32,5.


zelf dingetjes maken in je gashendel? :+

mijn bandit heeft er 79 origineel.
25kw had ie er 34,2 ofzo.
 
Ja, ligt eraan hoe je hem wilt begrenzen, bedoel je?
Ik wil nu een clipje in de gashendel maken, waardoor die niet boven de 4500 toeren komt, zodat de xl onder de 25 kw blijft.

Maar hoeveel kw had jouw bandit origineel. De mijne 32,5.
mijn r6 is ook begrenst op het gas en dat van het bokken is volgensmij alleen bij injectie fietsen zo die op het gas worden begrenst.
maar dat wat je zegt over 4500 toeren heeft niks met je gasstand te maken, je kan hem waarschijnlijk gewoon in z'n 1, 2 en misschien zelfs 3 gewoon helemaal vol in toeren doortrekken alleen duurt het allemaal wat langer.
 
Ja, een gleufje in de gashendel maken en een gaatje boren in het stuur en daar dan een schroeje inschroeven, zodat je het gas niet helemaal kunt opendraaien.
In het handboek van de Honda XL600R staat een vermogensgrafiekje daarbij zie je dat de motor boven de 4500 toeren ook boven de 25 kw komt, dus als ik zorg dat ie niet daarboven komt.

Waarom worden andere motoren dan ook op die manier begrenst?
 
Laatst bewerkt:
Ja, een gleufje in de gashendel maken en een gaatje boren in het stuur en daar dan een schroeje inschroeven, zodat je het gas niet helemaal kunt opendraaien.
In het handboek van de Honda XL600R staat een vermogensgrafiekje daarbij zie je dat de motor boven de 4500 toeren ook boven de 25 kw komt, dus als ik zorg dat ie niet daarboven komt.

je kan ook een schroefje in het omhulsel van je gashendel draaien zo zit het bij mij ook en dan krijg je ook geen gaten in je stuur.
Maar ik zou hem voor de zekerheid maar ff op de testbank gooien, en je gas afstrepen met een filtstift dan weet je precies hoeveel je mag hebben.
straks word je nog ingehaald door scooters ofzo als je altijd bij 4500 toeren moet schakelen
:X
 
De jouwe is dus op een soort gelijke manier begrenst, en is dat volgens jouw een goede manier? Want eerder zeg je dat je hem nog wel kunt doortrekken, maar dat het langer duurt...

of kan ik beter iets anders gaan proberen met het begrenzen?
 
je snapt de werking van de begrenzing niet helemaal.

bij die vermogensgrafiek waar je het eerder over had...heb je dus bij 4500 toeren 25 kw. right? ;)
echter! heb je dan het gas vol op! })
begrens je hem nou op het gas, dan haal je bij die 4500 toeren dus niet meer die 25 kw! maar dan zal dat een stuk minder zijn ;) (want dat kan alleen bij volgas!)

je hebt toch wel is op een motor gereden hoop ik? }) dan merk je toch ook wat er gebeurd wanneer je het gas half open draaid of vol open. (je gaat dus wel gewoon over die 4500 toeren heen)
 
oooh, I see.



331213




*John heeft +/- 10 hersencellen en die werken in ploegen. :+
 
De jouwe is dus op een soort gelijke manier begrenst, en is dat volgens jouw een goede manier? Want eerder zeg je dat je hem nog wel kunt doortrekken, maar dat het langer duurt...

of kan ik beter iets anders gaan proberen met het begrenzen?
ik kan hem sowieso in z'n 1 en 2 vol doortrekken tot het rode gebied (155 in z'n 2) maar dat duurt nou eenmaal langer dan vol vermogen omdat hij maar 1/3 van het aantal pk's op z'n achterwiel heeft, en voor de rest zal ik hem in z'n 6 nooit boven de 11000 ofzo krijgen omdat ie de kracht d'r gewoon niet voor heeft met 25kw.

maare je zegt wel dat je hem wil begrenzen e.d. maar ik zou sowieso eerst ff een testbank opzoeken ;) weet je waarom?
omdat je blok wel 32kw levert, maar levert hij ook meer dan 25kw op het achterwiel? dat is tenslotte wat is weergegeven in een testbank grafiek :P mijn fiets heeft orgineel 120pk op de krukas, maar slechts :P 103pk op het achterwiel. het zou dus ook best kunnen dat jeje fiets alleen maar op de testbank hoeft te gooien en dat hij dan al 25kw weergeeft in de grafiek dan hoef je ook niet aan je gashendel te kloten :+
 
Ja, ik begin pas met het motorrijden dus ik weet er nog LANG niet alles vanaf, maar ik zal hem eerst eens op de testbank gooien, thx. :9 :W

Enig idee wat z'n test kost btw?
 
even ter controle, kan ik mijn motor nu verzekeren met alleen een uitdraai?
ik kreeg een mailtje terug van unive.

mijn mail:
hallo, ik wil graag mijn motorfiets bij julie verzekeren maar omdat ik net mijn rijbewijs heb moet ik voeldoen aan de 25kw regeling. nu staat er op de kentekenpapieren van mijn motor dat hij meer vermogen heeft dan 25kw. echter heb ik de motor laten begrenzen en een uitdraai laten maken op een testbank zodat hij toch voldoet aan 25kw. accepteren jullie deze manier van 25kw? groeten Roel.

antwoord:
Geachte heer,

u kunt in uw situatie probleemloos een Motorverzekering bij ons aanvragen. Wij hebben verder geen bewijzen nodig van het vermogen van uw motor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Unive Zuid


greets roel.
 
dat ziet er in eerste instantie goed uit.
maar als ik jouw was zou ik het zwart op wit willen hebben.
brief sturen met het mailtje erbij en getekend terug laten sturen.
 
mijn r6 is ook begrenst op het gas en dat van het bokken is volgensmij alleen bij injectie fietsen zo die op het gas worden begrenst.
maar dat wat je zegt over 4500 toeren heeft niks met je gasstand te maken, je kan hem waarschijnlijk gewoon in z'n 1, 2 en misschien zelfs 3 gewoon helemaal vol in toeren doortrekken alleen duurt het allemaal wat langer.


Zou je mij een picture kunnen sturen hoe het bij jouw precies zit bij je gas, want ik wil er nu maar eens aan gaan beginnen. Heb je het zelf gefixt of heeft je dealer dat gedaan. En staat er bij jou nu ook 25kw op je kentekenpapieren?

ik kan hem sowieso in z'n 1 en 2 vol doortrekken tot het rode gebied (155 in z'n 2) maar dat duurt nou eenmaal langer dan vol vermogen omdat hij maar 1/3 van het aantal pk's op z'n achterwiel heeft, en voor de rest zal ik hem in z'n 6 nooit boven de 11000 ofzo krijgen omdat ie de kracht d'r gewoon niet voor heeft met 25kw.

maare je zegt wel dat je hem wil begrenzen e.d. maar ik zou sowieso eerst ff een testbank opzoeken ;) weet je waarom?
omdat je blok wel 32kw levert, maar levert hij ook meer dan 25kw op het achterwiel? dat is tenslotte wat is weergegeven in een testbank grafiek :P mijn fiets heeft orgineel 120pk op de krukas, maar slechts :P 103pk op het achterwiel. het zou dus ook best kunnen dat jeje fiets alleen maar op de testbank hoeft te gooien en dat hij dan al 25kw weergeeft in de grafiek dan hoef je ook niet aan je gashendel te kloten :+

Ik geloof niet dat mijn motor die nu 45pk heeft er op een testbank er zoveel naast zou zitten dat ie er nog maar 34 over heeft.

even ter controle, kan ik mijn motor nu verzekeren met alleen een uitdraai?
ik kreeg een mailtje terug van unive.

mijn mail:
hallo, ik wil graag mijn motorfiets bij julie verzekeren maar omdat ik net mijn rijbewijs heb moet ik voeldoen aan de 25kw regeling. nu staat er op de kentekenpapieren van mijn motor dat hij meer vermogen heeft dan 25kw. echter heb ik de motor laten begrenzen en een uitdraai laten maken op een testbank zodat hij toch voldoet aan 25kw. accepteren jullie deze manier van 25kw? groeten Roel.

antwoord:
Geachte heer,

u kunt in uw situatie probleemloos een Motorverzekering bij ons aanvragen. Wij hebben verder geen bewijzen nodig van het vermogen van uw motor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Unive Zuid


greets roel.

Ik heb ook een email naar unive gestuurd en dit was hun antwoord:


U heeft via de website van Univé de volgende vraag gesteld:

Geachte heer/mevrouw, Over ongeveer een maand haal ik mijn motorrijbewijs. Dan moet ik ook een verzekering afsluiten. Dat zou ik graag doen bij Unive. Maar ik zit met een vraag. Omdat ik 18 jaar oud ben wanneer ik mijn rijbewijs haal moet ik twee jaar op een 25 kilowatt motor rijden. Mijn Honda XL600R heeft 31 kilowatt, dat is dus 6 kilowatt te veel. De RDW zegt dat ik deze motor niet kan terugvoeren omdat er geen 25kw kitjes voor zijn. Maar het is wel mogelijk. Maar ik krijg het niet op mijn kentekenbewijs van de RDW. Maar ik kan er wel een uitdraai van een vermogens testbank van laten maken bij mijn dealer waarop staat dat de motor onder de 25 kilowatt is. Maar wil Unive mij hiermee wel verzekeren?


Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:

Het moet inderdaad op het kentekenbewijs van de RDW komen te staan anders kan Univé dit niet accepteren. Uitdraai van een vermogenstestbank of iets anders zal ook niet geaccepteerd worden.

Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord.
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen of opmerkingen, neemt u dan via e-mail contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

J. Antema
Adviseur Univé Service Centrum
Tel.: 0592-349340
 
Zou je mij een picture kunnen sturen hoe het bij jouw precies zit bij je gas, want ik wil er nu maar eens aan gaan beginnen. Heb je het zelf gefixt of heeft je dealer dat gedaan. En staat er bij jou nu ook 25kw op je kentekenpapieren?Ik geloof niet dat mijn motor die nu 45pk heeft er op een testbank er zoveel naast zou zitten dat ie er nog maar 34 over heeft.Ik heb ook een email naar unive gestuurd en dit was hun antwoord:


U heeft via de website van Univé de volgende vraag gesteld:

Geachte heer/mevrouw, Over ongeveer een maand haal ik mijn motorrijbewijs. Dan moet ik ook een verzekering afsluiten. Dat zou ik graag doen bij Unive. Maar ik zit met een vraag. Omdat ik 18 jaar oud ben wanneer ik mijn rijbewijs haal moet ik twee jaar op een 25 kilowatt motor rijden. Mijn Honda XL600R heeft 31 kilowatt, dat is dus 6 kilowatt te veel. De RDW zegt dat ik deze motor niet kan terugvoeren omdat er geen 25kw kitjes voor zijn. Maar het is wel mogelijk. Maar ik krijg het niet op mijn kentekenbewijs van de RDW. Maar ik kan er wel een uitdraai van een vermogens testbank van laten maken bij mijn dealer waarop staat dat de motor onder de 25 kilowatt is. Maar wil Unive mij hiermee wel verzekeren?


Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:

Het moet inderdaad op het kentekenbewijs van de RDW komen te staan anders kan Univé dit niet accepteren. Uitdraai van een vermogenstestbank of iets anders zal ook niet geaccepteerd worden.

Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord.
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen of opmerkingen, neemt u dan via e-mail contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

J. Antema
Adviseur Univé Service Centrum
Tel.: 0592-349340


Maar net afhankelijk wie het mailtje beantwoord :W Mocht je het doen met uitdraai vraag dan gewoon ook naar een schriftelijke overeenkomst waarin goedkeuring staat van de verzekeraar , zo heb ik het ook gedaan
full
 
wat een gedoe met dat 25 kw he..
maar zit er verschil in het risico:
als je een motor 25 kW op uitdraai hebt waar typegoedkeuringen voor zijn
of een die dat niet heeft(bijv via import-export)
zonder ze op kenteken 25 KW te hebben?



btw: deze topic (de seponering van Base zn boete) geeft hoop!
 
Laatst bewerkt:
Elke motor die met een Nederlands kenteken rond rijd heeft een typegoedkeurings nummer, maar een aantal motoren heeft ook en tweede goedkeuring, die kunnen het officieel doen, als je maar 1 nummer hebt dan moet je het met uitdraai doen of export-import.
 
Elke motor die met een Nederlands kenteken rond rijd heeft een typegoedkeurings nummer, maar een aantal motoren heeft ook en tweede goedkeuring, die kunnen het officieel doen, als je maar 1 nummer hebt dan moet je het met uitdraai doen of export-import.


ok dus als k een motor op 25 KW zet waar er ook een nederlandse typegoedkeuring voor is, dan rij ik gewoon officieel en legaal op 25 kW rond, ook al heb ik het niet op kenteken?
 
Op de papieren van jouw motor moet OOK een TWEEDE typegoedkeuring staan, om de motor legaal terug te voeren. Staat er geen tweede goedkeuring dan moet je rijden met een uitdraai (wat volgens de RDW illegaal is, maar in de meeste politie regio's wordt het gedoogd, mits je je verder gewoon aan de regels houdt LET OP: niet elke verzekeraar wil jouw verzekeren wanneer je je motor op de 'illegale' manier hebt begrenst).
 
Op de papieren van jouw motor moet OOK een TWEEDE typegoedkeuring staan, om de motor legaal terug te voeren. Staat er geen tweede goedkeuring dan moet je rijden met een uitdraai (wat volgens de RDW illegaal is, maar in de meeste politie regio's wordt het gedoogd, mits je je verder gewoon aan de regels houdt LET OP: niet elke verzekeraar wil jouw verzekeren wanneer je je motor op de 'illegale' manier hebt begrenst).


wacht ff.. dus je hebt de mogelijkheid om de motor
1. op eerste goedkeuring en uitdraai (illegaal) te zetten
2. op 2e goedkeuring (legaal ) zetten

maar hoef je bij punt 2 je fiets niet op kenteken nog op 25 kw te laten zetten
 
wacht ff.. dus je hebt de mogelijkheid om de motor
1. op eerste goedkeuring en uitdraai (illegaal) te zetten
2. op 2e goedkeuring (legaal ) zetten

maar hoef je bij punt 2 je fiets niet op kenteken nog op 25 kw te laten zetten

(John zucht diep)

Ok, nog 1 keer dan. Elke motor die in Nederland rond rijdt met een Nederlandse kenteken plaat, heeft een typegoedkeurings nummer. Dat krijgt elke motor die wordt geimporteerd door de importeur. Een bepaald aantal motoren krijgen 2 goedkeurings nummers, deze motoren kunnen op de legale manier teruggevoert worden, mits er ook een goed gekeurd 25kw kitje voor is. Als je het op de legale manier laat doen, dan besteld de erkende dealer van jouw merk z'n kitje, dat bouwt HIJ erin en HIJ stuurt de nieuwe papieren op, jij ontvangt dan nieuwe kenteken papieren van het RDW, waarop staat dat jouw motor als 'lichte' motor geregistreert staat met het aantal kw's (<25) . Heeft jouw motor maar 1 typegoedkeurings nummer en je wilt hem toch als lichte motor berijden dan kun je kiezen om de motor te exporteren naar Duitsland en weer te importeren (Duitsland 25kw maken)
Je kunt je motor ook zelf begrenzen en dan de motor op een vermogens testbank zetten, je krijgt dan een uitdraai mee. Als er op die uitdraai staat dat je motor onder 25kw uit komt, dan is het ook goed. Je moet dan wel altijd rijden met dat papiertje op zak en je moet en kopie sturen naar jouw verzekerings maatschappij. Al kan een agent je nog bekeuren omdat er niet op je papieren staat dat ie 25kw is (boete is ongeveer 200 euro)
 
Terug
Bovenaan Onderaan