Gevolgen 25kw met uitdraai

wat gaat er met base gebeuren?

  • kwijtschelding boete

    Stemmen: 7 8,0%
  • niks

    Stemmen: 6 6,9%
  • hij verandert 25kw rijdend NL.

    Stemmen: 4 4,6%
  • hij word aan de schandpaal genageld

    Stemmen: 7 8,0%
  • 8 jaar cel + tbs

    Stemmen: 63 72,4%

  • Totaal aantal stemmers
    87

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
zie hier het presentje wat je krijgt als je met een uitdraai gepakt wordt.

cadeautje.jpg


ik was dus 13 juli aangehouden. gewoon algemene controle.
de beste man wist mij te vertellen dat ik niet verzekerd was, en dat mn motor opnieuw moesten worden gekeurd door de RDW. ook vroeg hij mij waarom ik geen 125 of 250 cc ging rijden, zoals bv een rs 250. :+ :X totaal geen verstand van zaken dus.
inmiddels heb ik mn verzekering ingelicht en heb ik nu op papier staan hoe ik verzekerd ben. dus gewoon ten aller tijden gedekt met een uitdraai.

morgen ga ik met deze brief naar mn dealer, die heeft hier en daar wat mensen opgetrommelt ( :} ) en dan gaan we met zn allen naar de ovj, we laten het dus voorkomen. want dit is gewoon een 'foutje' in de wet. en de enige die lacht is de rdw en de importeur, die weer geld vangen als iemand een officieel setje komt halen en ze weer aan de slag mogen.

het leuke van dit verhaal is dat mijn motor geen 25kw op kenteken kan. nooit.
ALLEEN omdat het een importmotor is. en dan zegt de importeur doodleuk dat ze geen typegoedkeuring hebben. is dat krom ofniet? Dus ik rij nog steeds vrolijk in de rondte met mn uitdraai, verzekerd en wel, omdat ik niet anders kan. verkopen is ook geen optie (kapitaalvernietiging na wat ik er in gestopt hebt). dus het is afwachten op de volgende controle.
 
Succes! Het wordt iig tijd dat er helderheid komt in die 25 kw materie. Overigens ben je niet bekeurd voor onverzekerd rondrijden, dus zal de OvJ geen boodschap hebben aan de mening van de verzekering.
 
Het kan wel, door 'm uit te voeren, in Duitsland op 25kW te zetten, en dan weer invoeren. Zo hebben velen het gedaan.

Maarja, ik zou het ook niet doen. Zou er niet eens over denken.

[me]BGL Racing is na het zien van de boete toch wel even blij dat hij z'n 25kW-papieren netjes voor elkaar heeft :)
[/me]


Succes trouwens met de verdere procedure, rechtsgang etc...

En ja, de 25kW-regeling is TE VROEG ingevoerd. Er hadden zich eerst meer 'hoge pieten' in moeten verdiepen: hoe het moet met de verzekering, hoe het betaalbaar te houden etc.
Want het is véél te duur om je motor NETJES en wel op 25kW-papieren te krijgen. Dan kun je wel een ZZR250 of RS125 of Mito o.i.d. kopen, maar als je dat gewoon geen zak aan vindt is het jammer geld.

superkots.gif
netelenbos.jpg


:P
 
Het kan wel, door 'm uit te voeren, in Duitsland op 25kW te zetten, en dan weer invoeren. Zo hebben velen het gedaan.

Maarja, ik zou het ook niet doen. Zou er niet eens over denken.

[me]BGL Racing is na het zien van de boete toch wel even blij dat hij z'n 25kW-papieren netjes voor elkaar heeft :)
[/me]


Succes trouwens met de verdere procedure, rechtsgang etc...

En ja, de 25kW-regeling is TE VROEG ingevoerd. Er hadden zich eerst meer 'hoge pieten' in moeten verdiepen: hoe het moet met de verzekering, hoe het betaalbaar te houden etc.
Want het is véél te duur om je motor NETJES en wel op 25kW-papieren te krijgen. Dan kun je wel een ZZR250 of RS125 of Mito o.i.d. kopen, maar als je dat gewoon geen zak aan vindt is het jammer geld.

http://members.chello.nl/~r.salden/images/Smilies/superkots.gif ((Afbeelding)) http://www.bonhoeffer.nl/mijleer/oefenstof/netelenbos.jpg ((Afbeelding))

:P


tante tineke heeft er idd niet over nagedacht.
ze zag een zzr1100 en een hayabusa en is meteen aan de slag gegaan :X
niet denkende dat 99% van de 18 jarige motorrijders geen geld of geen lef hebben om op zo'n ding te stappen.
 
das k*t, ik heb in de planning staan om een import motor te kopen en die te laten afvoeren :X

Dat kan dus wel.

Alleen zorgen dat je 'm in Duitsland al 25kW laat maken, stempel '25kW oke' op de papieren, bij het RDW zetten ze dan op kenteken dat 'ie 25kW is...
 
ik rij gewoon met een uitdraai van me vermogen rond. Hij is ook verzekerd als volvermogen. Maar hij is wel geknepen. Ik denk dat de meeste agenten mij laten doorrijden of ik moet op een rollerbank (LOL) doet me denken aan een scooter :X B|
 
Ik heb ook lekker die 200 eutjes moeten betalen omdat ik met een uitdraai rondreed op m'n ZXR400. Heb er maar een Husky 610 bijgekocht met 20kW op de papieren. Die regel is echt zo krom. De ZXR staat in de stalling totdat ik vol vermogen mag. En volgend jaar ff het circuit rampeneren ;)
 
Baggerzooi zeg :(
Laat dit een waarschuwing zijn voor de mensen die het met uitdraai doen...
 
doet me denken aan mennekes op scooters die zegge; kut weer een boete voor zonder helm, of, kut weer een boete omda ik 90 ga in plaats van 45, maar als ze iemand dood rijden moetje kijken wie er de lul is en wie er zijn hele leven moet betalen... |(
 
doet me denken aan mennekes op scooters die zegge; kut weer een boete voor zonder helm, of, kut weer een boete omda ik 90 ga in plaats van 45, maar als ze iemand dood rijden moetje kijken wie er de lul is en wie er zijn hele leven moet betalen... |(

Inderdaad, geen idee wat de verzekering al dan niet toezegt, maar als jij wettelijk rondrijdt zonder geldig bewijs voor dat voertuig, lees dan de kleine lettertjes van je verzekeringsmaatschappij nog eens goed door. En heb je een briefje waarop staat 'mag wel' (met iets andere woorden waarschijnlijk) opbergen in de kluis . . . . .

Maar dat je aangehouden bent heeft zo te zien vrij weinig met verzekering te maken, je rijdt rond op iets waarvoor je geen papieren hebt, dus ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen voor de rechter (hou wel in je achterhoofd dat die meer dan € 200 boete op gaat leggen), lijkt mij ERG stug dat ze jou in het gelijk gaan stellen.
 
doet me denken aan mennekes op scooters die zegge; kut weer een boete voor zonder helm, of, kut weer een boete omda ik 90 ga in plaats van 45, maar als ze iemand dood rijden moetje kijken wie er de lul is en wie er zijn hele leven moet betalen... |(


ik ben ff de draad kwijt. is dit tegen mij? rijd ik op eens scooter?
mijn motor is 100% 25kw. het enige wat ik niet heb is 0.0002 liter inkt meer op mijn kentekenbewijs. en de rdw vertikt het om mij die 0.0002 liter te geven omdat ze het te druk hebben met het pijpen van hun vriendjes bij de importeur.

ik hou jullie op de hoogte :P
 
ik ben ff de draad kwijt. is dit tegen mij? rijd ik op eens scooter?
mijn motor is 100% 25kw. het enige wat ik niet heb is 0.0002 liter inkt meer op mijn kentekenbewijs. en de rdw vertikt het om mij die 0.0002 liter te geven omdat ze het te druk hebben met het pijpen van hun vriendjes bij de importeur.

ik hou jullie op de hoogte :P
full
 
Hahahhahah nee die typegoedkeuring aanvragen kost de importeur te veel geld dus als de RDW nou die importeur mensen zou pijpen zouden ze misschien niet hoeven te betalen :P
 
ik ben ff de draad kwijt. is dit tegen mij? rijd ik op eens scooter?
mijn motor is 100% 25kw. het enige wat ik niet heb is 0.0002 liter inkt meer op mijn kentekenbewijs. en de rdw vertikt het om mij die 0.0002 liter te geven omdat ze het te druk hebben met het pijpen van hun vriendjes bij de importeur.

ik hou jullie op de hoogte :P

kan je niet gewoon aan de desbetreffende agent voorstellen om hem op de rollerbank te zetten?
 
Bedoelen jullie nu met 'uitdraai' dat ie op 25kw papieren staat maar int echt op vol vermogen staat? Of gaat het om iets anders?

UITDRAAI:

Op kenteken géén 25kW, maar qua vermogen WEL 25kW (en niks meer).

Dit omdat je motor op 25kW zetten met kenteken etc. vaak erg duur is of onmogelijk, en in de veronderstelling dat agenten en verzekering het zo wel begrijpen, wat in 99,4 procent van de gevallen ook zo is.

Maar als je net enorme pech hebt, ben je dus de pineut.
 
Volgens mij valt die enorme pech wel mee hoor. Die 99,4% van jou begint volgens mij steeds minder te worden.
 
Volgens mij valt die enorme pech wel mee hoor. Die 99,4% van jou begint volgens mij steeds minder te worden.

Tot drie maanden terug was de veronderstelling dat het voor 100 (nou dan 99,9) procent waterdicht was.

[me]BGL Racing was natuurlijk zo slim om het direct goed op papier te hebben O-)
[/me]


[me]BGL Racing heeft volgend jaar een SM die op papier ook 25kW in orde is :+ zodat je 'm toch net 50 kW kunt laten geven :+ [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan