Gevolgen klooien met kenteken

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.144
6.480
Aan de goede kant van de IJssel
Een lelijke taartschep achter de motor vind natuurlijk niemand mooi....
maar wat mag je hier mee zonder moppers van oom agent ?
en wat zijn de gevolgen als je staande wordt gehouden als je je kenteken weg werkt zoals op de foto ? (Ik bedoel dan niet het blurren op de foto:+ )


6A93625B-C07B-4969-A89B-F2FCB59072D3.jpeg
 
maar wat als ie wel zichtbaar is maar niet zo prominent als “standaard”
dat is m’n vraag....
Een kentekenplaat moet goed zichtbaar zijn vanaf een bepaalde afstand onder een bepaalde hoek. Dit voldoet niet aan die eisen dus kun je de donder op zeggen dat je aandacht krijgt van de politie. Even opgezocht, de kentekenplaat moet vanaf een afstand van 20 meter goed leesbaar zijn en inderdaad voldoen aan de eisen zoals Botoo hieronder zegt.
 
Ongeverifieerde text gevonden via Google:
6.De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt

Boete zou € 140,00 zijn.
bron
 

Artikel 7 Regeling kentekens en kentekenplaten:

6.De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%.
Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
 
Bekijk media item 871430Heb jarenlang zo rond gereden. Keer staande gehouden bij een algemene controle. Toen hier geen commentaar op gehad (wel een bekeuring omdat ik mijn kenteken bewijs niet bij me had, portemonnee vergeten) . Maar goed, zoals in de bijdragen voor mij al gezegd, officieel mag het niet.
 
Een lelijke taartschep achter de motor vind natuurlijk niemand mooi....
maar wat mag je hier mee zonder moppers van oom agent ?
en wat zijn de gevolgen als je staande wordt gehouden als je je kenteken weg werkt zoals op de foto ? (Ik bedoel dan niet het blurren op de foto:+ )


Bekijk bijlage 1464554
Eigenlijk ziet het er ook gewoon niet uit... Net alsof er onderweg iets afgevallen is daar aan de achterkant.
 
Bekijk media item 871430Heb jarenlang zo rond gereden. Keer staande gehouden bij een algemene controle. Toen hier geen commentaar op gehad (wel een bekeuring omdat ik mijn kenteken bewijs niet bij me had, portemonnee vergeten) . Maar goed, zoals in de bijdragen voor mij al gezegd, officieel mag het niet.

kijk zoiets, is toch beter dan zo’n taartschep er achter :t
 
Gewoon uitproberen en kijken hoe lang je ermee rond kan blijven rijden, voor vandaag kan je als excuus aangeven dat die eraf gewaaid is })
 
Nu nog ff ergens het verplichte rode reflectortje en kentekenplaat verlichting aanbrengen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan