Gevolgen klooien met kenteken

Ik heb gekeken en de mijne heeft een reflector boven de kentekenplaat, of is het modern om eentje eronderdoor plaatsen of mag het allebei...

00832E6D-C9D2-4579-9EF4-EFF16638DDA9.jpeg
 
De motor houd ik het liefst zo "onopvallend" mogelijk voor de politie. Hoe meer je er aan wijzigt hoe interessanter ze je vinden. Dingen als kentekenplaat en verlichting etc zijn ze hartstikke geil op.

Gaan ze je volgen, blijkt dat je ook nog wat te hard rijd, uitlaat maakt ook wel erg veel herrie..

Aan de kant gezet, oh kentekenbewijs vergeten.. Noteren we ook even..

Ieder z'n ding, de meeste motoren zijn mooi zat hoe ze uit de fabriek komen naar mijn mening.

Toch zou ik qua kentekenplaat wel voorzichtig zijn. Vaak zat op Wegmisbruikers gezien dat ze om die reden eruit gepikt werden.
 
Reflectorretje haal ik er altijd af ,nooit commentaar op gehad .ik heb op de ZRX een hele kale kont ,alleen een geknikt plaatje gaat ook al 10 j :t
verder ben ik een onopvallende verschijning natuurlijk
 
Monteer die kentekenplaat toch gewoon duidelijk..
Waarom aandacht zoeken en dan (meestal) klagen als ze aandacht krijgen.
Met de foto in de OP kan je evengoed zonder kenteken plaat rijden.
 
Monteer die kentekenplaat toch gewoon duidelijk..
Waarom aandacht zoeken en dan (meestal) klagen als ze aandacht krijgen.
Met de foto in de OP kan je evengoed zonder kenteken plaat rijden.
Als je mijn plaat niet kunt lezen ,mankeert er wat aan je ogen ,ik heb er dan ook nog nooit wat over gehoord ,ook niet van de polizei
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie liever de originele ophanging in combinatie met geen schaamrand.
dat zie ik ook wel zitten. Nieuwe minimale plaat maken zonder dat zwarte randje, en de originele plaat onder het zadel leggen. Ergens gelezen (hier?) als excuus gebruiken bang voor diefstal originele plaat. Begrijp uperhaupt niet waarom er een rand om moet zitten, en en ook nog een euro ding erop
 
Als je mijn plaat niet kunt lezen ,mankeert er wat aan je ogen ,ik heb er dan ook nog nooit wat over gehoord ,ook niet van de polizei
Als jij zo reageert op mijn post mankeert er wat aan je ogen.
Ik rij al meer dan 9 jaar rond met voertuigen, gecombineerd meer dan 400k km op zowat elk uur van de dag.
Nog nooit 1 controle gehad van de politie.
Dus ik kan evengoed zonder papieren rijden, bespaart me jaarlijks al minstens 1200 euro.
Vorige vrijdag reed ik rond met een aanhanger zonder kenteken, ik ben zelfs ergens gestopt zodat een collega hem kan komen brengen.
Terwijl ik wachtte stopte er een busje van de politie achter mij en ik reed 1min later een straat verder.
Ze hebben niets gezegd of gezien dat er geen kenteken op zat.
Politieagenten, het zijn net mensen. ( ze zien soms ook iets over het hoofd)
 
Reflectorretje haal ik er altijd af ,nooit commentaar op gehad .ik heb op de ZRX een hele kale kont ,alleen een geknikt plaatje gaat ook al 10 j :t

Ik laat ze zitten sinds ik ooit een motorrijder achterop kwam waarvan t lampje van z'n achterlicht kapot was gegaan.

Als je een motor hebt met maar 1 lamp, dan ben je 'savonds echt totaal niet meer zichtbaar en is die reflector het enige wat mensen nog opmerkzaam op je maakt.
 
Ik laat ze zitten sinds ik ooit een motorrijder achterop kwam waarvan t lampje van z'n achterlicht kapot was gegaan.

Als je een motor hebt met maar 1 lamp, dan ben je 'savonds echt totaal niet meer zichtbaar en is die reflector het enige wat mensen nog opmerkzaam op je maakt.
ik heb er 2 lampjes in zitten :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat zie ik ook wel zitten. Nieuwe minimale plaat maken zonder dat zwarte randje, en de originele plaat onder het zadel leggen. Ergens gelezen (hier?) als excuus gebruiken bang voor diefstal originele plaat. Begrijp uperhaupt niet waarom er een rand om moet zitten, en en ook nog een euro ding erop

Dat is pas echt een slecht idee.
Bewust je originele kenteken verwijderen en er iets anders monteren, dan bega je geen overtreding maar een misdrijf.

Dat excuus gaat anyway niet op. Jou angst iets te verliezen heft geen wettelijke verplichtingen op.
 
Vorige vrijdag reed ik rond met een aanhanger zonder kenteken, ik ben zelfs ergens gestopt zodat een collega hem kan komen brengen.
Terwijl ik wachtte stopte er een busje van de politie achter mij en ik reed 1min later een straat verder.
Ze hebben niets gezegd of gezien dat er geen kenteken op zat.
Politieagenten, het zijn net mensen. ( ze zien soms ook iets over het hoofd)

Of ze hebben het wel gezien.
Politieagenten zijn tegenwoordig nauwelijks meer op straat om te surveilleren, tegenwoordig zijn ze veelal onderweg naar een melding. ALs de melding serieus genoeg is, dan besteden ze onderweg geen aandacht aan een ontbrekend kenteken op een aanhanger.
Of ze hebben je op kenteken bekeurd, dan krijg je m alsnog op de mat.
 
Toch zou ik qua kentekenplaat wel voorzichtig zijn. Vaak zat op Wegmisbruikers gezien dat ze om die reden eruit gepikt werden.

Uiteraard.

Als je zo duidelijk laat zien dat je met je kenteken iets uitgehaald hebt, dan gaat iedere politieagent zich afvragen waarom.
Gratis te snel rijden is tenslotte de meest onschuldige uitleg, achteraf.
 
Of ze hebben het wel gezien.
Politieagenten zijn tegenwoordig nauwelijks meer op straat om te surveilleren, tegenwoordig zijn ze veelal onderweg naar een melding. ALs de melding serieus genoeg is, dan besteden ze onderweg geen aandacht aan een ontbrekend kenteken op een aanhanger.
Of ze hebben je op kenteken bekeurd, dan krijg je m alsnog op de mat.

die zat er nou net niet op....:+
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Dat is pas echt een slecht idee.
Bewust je originele kenteken verwijderen en er iets anders monteren, dan bega je geen overtreding maar een misdrijf.
Ik zie het iets anders. Is nog steeds dezelfde plaat, met hetzelfde kenteken. En met de dezelfde letter grote. Gewoon het niet functionele randje eraf. Bij de praxis plastic klem lijstje kopen, erop lijmen en geel schilderen zodat het er netjes uitziet en je jezelf niet in de vingers snijdt. Dus niet zwart omdat dat te dicht bij de letters/cijfers komt. Dat is een misdaad die ik wel wil proberen. Qua leesbaarheid heb ik niets veranderd.

En al die niet functionele randjes bij elkaar hebben wel effe een invloed op de stikstof uitstoot. Tonnen materiaal dat nodeloos rondgesleurd wordtO-)
 
Ik zie het iets anders. Is nog steeds dezelfde plaat, met hetzelfde kenteken. En met de dezelfde letter grote. Gewoon het niet functionele randje eraf. Bij de praxis plastic klem lijstje kopen, erop lijmen en geel schilderen zodat het er netjes uitziet en je jezelf niet in de vingers snijdt. Dus niet zwart omdat dat te dicht bij de letters/cijfers komt. Dat is een misdaad die ik wel wil proberen. Qua leesbaarheid heb ik niets veranderd.

En al die niet functionele randjes bij elkaar hebben wel effe een invloed op de stikstof uitstoot. Tonnen materiaal dat nodeloos rondgesleurd wordtO-)

Wat leesvoer, kort samengevat : de wet en rechter zijn het niet eens met hoe jij erover denkt.

https://www.kilese.nl/eclinlgharl20152287/#more-680
Of je moet jouw knutselwerk laten goedkeuren.

. Het kenteken wordt aangebracht op een plaat die behoort tot een door de Dienst Wegverkeer goedgekeurde soort.

Het zwarte randje is over nagedacht en heeft een functie.
 
dat zie ik ook wel zitten. Nieuwe minimale plaat maken zonder dat zwarte randje, en de originele plaat onder het zadel leggen. Ergens gelezen (hier?) als excuus gebruiken bang voor diefstal originele plaat. Begrijp uperhaupt niet waarom er een rand om moet zitten, en en ook nog een euro ding erop
De SCHAAMrand is het deel van de band dat niet gebruikt wordt omdat de eigenaar van de motor niet kan rijden.
 
De SCHAAMrand is het deel van de band dat niet gebruikt wordt omdat de eigenaar van de motor niet kan rijden.
was je wel off topic... dacht dat het een woordspeling was op het kenteken randje.. Ik kan inderdaad niet rijden, net XR ingeruild met kale banden, 5 sets banden gebruikt op 25.000km
 
Terug
Bovenaan Onderaan