Gevolgen klooien met kenteken

Ik laat ze zitten sinds ik ooit een motorrijder achterop kwam waarvan t lampje van z'n achterlicht kapot was gegaan.

Als je een motor hebt met maar 1 lamp, dan ben je 'savonds echt totaal niet meer zichtbaar en is die reflector het enige wat mensen nog opmerkzaam op je maakt.

De meeste hebben naast een achterlicht apparte kentekenverlichting. :)
 
De meeste hebben naast een achterlicht apparte kentekenverlichting. :)

Voor diegene geld mijn advies dan niet, die mogen gewoon de reflector eraf halen en zonder rijden.

Of... nee..ook niet. Eueuhh... sterk punt. Next !



Ik zie het iets anders. Is nog steeds dezelfde plaat, met hetzelfde kenteken. En met de dezelfde letter grote. Gewoon het niet functionele randje eraf. Bij de praxis plastic klem lijstje kopen, erop lijmen en geel schilderen zodat het er netjes uitziet en je jezelf niet in de vingers snijdt. Dus niet zwart omdat dat te dicht bij de letters/cijfers komt. Dat is een misdaad die ik wel wil proberen. Qua leesbaarheid heb ik niets veranderd.

En al die niet functionele randjes bij elkaar hebben wel effe een invloed op de stikstof uitstoot. Tonnen materiaal dat nodeloos rondgesleurd wordtO-)

Prima dat jij het anders ziet, maar de wegenverkeerswet vind het wel een andere plaat.

Prima als je je eigen gang wil gaan, ik geef alleen aan dat je het risico neemt ervoor bekeurd te worden. Wat je er vervolgens mee doet, mag je helemaal zelf weten :)
 
En de achterrem doet het ook niet goed.:+

Jawel hoor die zat er daar al op werkend en wel, zie rechts op de foto ;)

Maar enfin, mijn voorkeur gaat uit naar de basic dingen naar wens vd voorschriften in orde zodat er op die punten geen kritiek te verwachten valt al ben ook ik niet roomser dan de paus 😇
 
In aanvulling op de prent die TS gaat krijgen loopt hij ook het risico dat hij verder moet gaan lopen of zich op laten halen met een bus/aanhangwagen omdat hij zo ook niet verder mag rijden.
 
Een hoop wijsheid hier over regeltjes betreffende een kentekenplaatje dat iemand will aanpassen, en waar niemand last van heeft. Moet toegeven ik zoek nog naar het (multi?) functionele nut van dat randje, dat overigens op de blauwe plaat er niet op zit. Ben bang dat ik het niet ga vinden.

Maar als het over open uitlaten gaat ben ik zo ongeveer de enige die reageerd. Steek je energie daar eens in, zodat we kunnen blijven rijden:]
 
Laatst bewerkt:
Your bike, your choice, your ticket.... :Y

Velen zijn je voorgegaan. Vele SP1/SP2 eigenaren hebben over de jaren de undertail/kenteken houder verneukt. Voor de SP2 zijn ze nog te koop. Gebruikte SP1 undertails in oem staat gaan voor €600+ van de hand.... Voor een stuk zwart kunststof ja....

Your bike :Y
4 motoren zonder reflector en zonder knipperlichten en hier nog nooit een bekeuring voor gehad.........
 
Zou je daar een WOK voor kunnen krijgen?
Het kan, maar het is net als met een kanon op een mug schieten.. Een beetje buiten proportie. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan dus maar weer verder mag rijden, want dat mag pas als het voertuig weer voldoet aan alle eisen die in de Regeling Voertuigen, het Kentekenreglement en andere wetgeving is vastgelegd.
 
Een hoop wijsheid hier over regeltjes betreffende een kentekenplaatje dat iemand will aanpassen, en waar niemand last van heeft. Moet toegeven ik zoek nog naar het (multi?) functionele nut van dat randje, dat overigens op de blauwe plaat er niet op zit. Ben bang dat ik het niet ga vinden.

Maar als het over open uitlaten gaat ben ik zo ongeveer de enige die reageerd. Steek je energie daar eens in, zodat we kunnen blijven rijden:]

En de fotograaf dan?
 
Ik heb bij aanschaf van de motor niet goed opgelet, kenteken plaat met blauwe NL sticker. Vraag me af of ik bij vervanging er een eentje op krijg..
 

Bijlagen

  • 15816903386121310657165674251502.jpg
    15816903386121310657165674251502.jpg
    108,5 KB · Weergaven: 15
Ik ben een keer staande gehouden door een agent toen mijn motor nota bene op een TRAILER stond.
Hij zij dat mijn kenteken te schuin stond en niet goed leesbaar was en door een flitspaal niet gelezen kon worden, en dat hij mij zou bekeuren als ik er mee had gereden ipv op de aanhanger.
Volgens hem had ik er mee gekloot.

Het was gewoon de originele Ducati Performance houder die verder dezelfde hoek heeft als origineel, inc kentekenverlichting. IMO is hier niets mis mee. Maar uiteraard moet het goed leesbaar zijn.

40624332-284-640x959.jpg
 
Ik laat ze zitten sinds ik ooit een motorrijder achterop kwam waarvan t lampje van z'n achterlicht kapot was gegaan.

Als je een motor hebt met maar 1 lamp, dan ben je 'savonds echt totaal niet meer zichtbaar en is die reflector het enige wat mensen nog opmerkzaam op je maakt.
De meeste achterlichten hebben toch ook al een reflector ? Is dan een aparte reflector ook verplicht ?
 
Eigenlijk ziet het er ook gewoon niet uit... Net alsof er onderweg iets afgevallen is daar aan de achterkant.
Alleen aan de achterkant? Ik vind het erop lijken dat heel de zijkanten en heel het front onderweg verloren zijn :+
niet met je eens....
nou hebben wij dat wel eens vaker :)
Toch leuk aan het mens zijn, we hebben ieders onze eigen smaak :t
Geeft niet. zolang we elkaar niet de hersens in slaan is wat diversiteit best leuk ;)
Diversiteit dus, dat is idd leuk :Y

Zelf heb ik dan weer liever wél die taartschep. Heeft weinig met uiterlijk te maken, maar in de regen naar het werk, dan heb ik liever dat al dat van de achterband opgeworpen water door die taartschep opgevangen word.

Maar daar draait het nu net om, functionaliteit en looks, 2 punten waar ieders een eigen evenwicht in moet zoeken :t

Voor mij persoonlijk is het niet nodig mijn nummerplaat te verbergen, om mij te flitsen gaan ze al naar 0 tolerantie moeten gaan. Ik zeg niet dat ik nooit te snel rijd, zeker wel eens, maar toch zelden. In bbk 55 op teller, op 70 wegen 75 op teller, op 90 wegen 95 op teller, en op de Belgische snelweg kom ik zelden boven de 128km/u op teller ;)
Regeling Voertuigen onder punt 5.4.51 (naast een aantal andere onderwerpen): "1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van: h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig
En waarom die rode reflectiestripjes onder je kentekenplaat? Je hebt toch al een rode reflector origineel? Of is dat een (extra) lamp onder de kentekenplaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan