gevraagd: compleet motorblok 600cc voor budgetproject

snautse

MF veteraan
29 jan 2007
1.343
23
Well
Heej, ik ben op zoek naar een compleet motorblok.
Het liefst van een supersport motor. Blok moet het liefst helemaal compleet zijn, met carb's, kabelboom enz enz. En natuurlijk geen defect hebben.

Het is voor een budget project, dus je raad het al , ook een budgetprijs.

Als je iets hebt liggen waar je snel vanaf wil, laat het me weten.

Greetz snautse

Ps: complete motor mag ook.
 
Laatst bewerkt:
Maakt nie zo heel veel uit,, mag gewoon nie te veel kosten,, maar als ik voorkeur moet geven,, dan toch honda,, maar ieder goedkoop supersportblok is welkom.
 
compleet gsxr 750 blok met

carbs
kabelboom
oliekoeler

E 400,00
full
 
't Is geen supersport, maar wel een motor waar ik snel vanaf wil: Yamaha XJ600s Diversion, 1996

Blok is voor zover ik weet niks mis mee (de rest van de motor mankeert wel het een en ander). Hij staat ondertussen ook al bijna 4 maanden stil en wil ook niet meer starten omdat de accu leeg is.

Mag weg voor een kratje bier.
 
compleet gsxr 750 blok met

carbs
kabelboom
oliekoeler

E 400,00[afbeelding]

Is mischien een beetje te zwaar, moet eigenlijk een 600cc zijn,, en de prijs moet budget zijn,, is mischien niet te duur, maar wacht ff af, en hou je aanbod wel in gedachte.
Tnx voor poste.
 
't Is geen supersport, maar wel een motor waar ik snel vanaf wil: Yamaha XJ600s Diversion, 1996

Blok is voor zover ik weet niks mis mee (de rest van de motor mankeert wel het een en ander). Hij staat ondertussen ook al bijna 4 maanden stil en wil ook niet meer starten omdat de accu leeg is.

Mag weg voor een kratje bier.

Das interessant,, joe hef meel
 
Mailtje terug gestuurd.
Ik heb ook een aantal andere mailtjes gehad van mensen die mijn bericht hebben gelezen.
Mocht "Snautse" niet geïnteresseerd zijn, dan pas krijgt de rest antwoord (in volgorde van wie het eerst een mail heeft gestuurd).

Voordat ik nóg meer mailtjes krijg, kopieer ik hier even een stukje uit de mail die ik naar Snautse gestuurd heb met de belangrijkste reden(en) waarom de motor snel weg moet:

..."Mja... bedrading etc. heb ik nog niet naar gekeken, maar neem aan dat dat wel goed is.
Ook het aanduwen zou waarschijnlijk wel lukken. Probleem is alleen dat er in deze staat niet mee gereden mag worden
i.v.m. de uitlaat. Daar mist namelijk een tussenstuk van, waardoor 1 demper zeg maar niet meer aangesloten is (zie foto).

Reden dat ik de motor weg wil hebben is dan ook o.a. bovenstaande.
Daarnaast ook nog, omdat de motor redelijk wat onderhoudt nodig heeft, zoals een grote beurt, nieuwe banden op korte termijn en een nieuwe kettingset. Daarbij heeft hij wat schuifschade aan de voorkuip door een schuiver op rotonde (met ong. 15 á 20 km/h). Valbeugels heeft de rest van de val opgevangen.

De motor heb ik vorig jaar van iemand anders op het forum (ben de naam kwijt) overgenomen. Weet natuurlijk niet hoe zijn rijstijl was. Mijn rijstijl is in gewoon lekker rondtouren, niet "knallen" als je begrijpt wat ik bedoel.
KMstand is: 66534 km (zie foto).

Omdat de motor dus al een tijdje stil staat - buiten! - laat dat ondertussen wel wat gebruikerssporen achter in de vorm van roest (zie foto).

Nou ja... dit is wel zo'n beetje de belangrijkste informatie over de motor.

Ik ben zelf niet zo technisch aangelegd om dit allemaal zelf op te knappen. Nu kan ik dat wel door een zaak laten doen, maar het geld wat me dat waarschijnlijk gaat kosten steek ik dan liever in een ander leuke 2ehands motor. Dan kan ik ook gelijk rondkijken voor eventueel een compleet ander soort motor, vandaar.

En je mag hem dus hebben voor een kratje bier, omdat ik er dus zo snel mogelijk vanaf wil. Ik ga er namelijk niet van uit dat de motor me in deze staat nog veel geld oplevert. En nu kóst hij me alleen maar geld, terwijl hij buiten maar een beetje staat te verpieteren. Dan maak ik er liever een ander mee blij. En mocht het dan niks zijn dan hebben die achteraf tenminste ook niet zoiets van "ik ben besodemieterd" ofzo, want hij was bijna gratis ;) ..."


Nog wat extra aanvulling: Vorig jaar zijn de achterlagers vervangen.
Ik heb met de motor door weer en wind gereden en ik ben geen persoon die iedere 2 dagen zijn motor staat te poetsen! (voor degene die dat ook een punt vinden).

Linkerspiegel is door de eerdergenoemde val gebarsten. Nieuwe spiegels zitten er nog niet op, maar krijg je er wel bij!

Hieronder nog even een foto.
De foto's waar de motor compleet op staat zijn van vorig jaar. Hier is de motor nog gewassen en heeft hij nog geen glijschade.

Collectie.jpg


Edit:
Ik heb trouwens nachtdienst t/m donderdag, dus kan iets langer duren voordat ik reageer.
 
Laatst bewerkt:
zoals in de mail, mocht snautse geen interesse hebben zou het een leuke opknap/beginners fiets zijn voor mijn broertje wanneer die over een paar maandjes z'n rijbewijs heeft :)
 
Laatst bewerkt:
Snautse is zeker geïntereseerd, alleen de afspraak moet nog ff gemaakt worden.
Ik hoor wel van je Dominic, als je tijd hebt om te reageren.

Greetzz snautse
 
hoi Domifiel
voor 2 kratjes bier kom ik hem wel halen
gr mathmax

Lees ff dominic zijn bericht, "Als snautse geen interesse heeft,,,,,". Nou snautse heeft dus wel interesse, staat er, dus open zelf een topic, als je iets zoekt, en probeer niet dmv "2 kratjes", de afspraak over te nemen, komt iig wel zo over. Jammer altijd.
 
Sorry Math-Max, maar Snautse gaat inderdaad voor nu.
En mócht Snautse niet geïnteresseerd zijn geweest, waren er nog 3 personen vóór jou die ook geïnteresseerd zijn.
Wel zo eerlijk dacht ik zo :)
 
Ik heb nog een prima blok van een 89-er cbr600
ongeveer 34000 km, met race-nokaskettinspanner(altijd een goed gevoel)
kabelboom,carbs heb ik ook wel liggen

moet toch wel wat meer opbrengen dan n paar kratjes bier (heb zelf nog een aardig bedrag voor de motor neer geteld en t frame was krom)
 
Heej, ik ben op zoek naar een compleet motorblok.
Het liefst van een supersport motor. Blok moet het liefst helemaal compleet zijn, met carb's, kabelboom enz enz. En natuurlijk geen defect hebben.

Het is voor een budget project, dus je raad het al , ook een budgetprijs.

Als je iets hebt liggen waar je snel vanaf wil, laat het me weten.

Greetz snautse

Ps: complete motor mag ook.

Ik heb een compleet R6 blok liggen met kabelboom, luchtfilters, carbs e.d. model 2001
 
Aan 43behanger,RR-paulus en kikker6, zoals je leest is het echt een budget-project, en hebben we al een complete motor,, maar een 2e project zit ook al in de planning,,dus zet er maar bij wat je er voor wilt hebben. Ik ga niet bieden, zoals ik in de startpost al vermeld, is het echt BUDGET, dus wil je er van af voor een budgetprijs hoor ik het wel,, een mail sturen kan ook.

greetz snautse
 
Ik heb nog een prima blok van een 89-er cbr600
ongeveer 34000 km, met race-nokaskettinspanner(altijd een goed gevoel)
kabelboom,carbs heb ik ook wel liggen

moet toch wel wat meer opbrengen dan n paar kratjes bier (heb zelf nog een aardig bedrag voor de motor neer geteld en t frame was krom)

Een prijs neerzetten mag dus, word altijd op gereageerd.
 
€200 voor t blok met carbs,luchtfilterbox en kabelboom lijkt me zeker niet teveel

is trouwens compleet met startmotor en dynamo
 
Even voor degene die nog meer geïnteresseerd waren in mijn motor: Hij is vanmiddag opgehaald door "Snautse", dus het gaat over voor jullie. Sorry :)
 
€200 voor t blok met carbs,luchtfilterbox en kabelboom lijkt me zeker niet teveel

is trouwens compleet met startmotor en dynamo

Prijs is niks mee volgens mij,, het gaat nog wel ff duren voordat we het blok nodig hebben. Dus ik mail je zodra we een 2e blok moeten hebben, als je um dan nog hebt.

thx, greetz snautse
 
Heej, ik ben op zoek naar een compleet motorblok.
Het liefst van een supersport motor. Blok moet het liefst helemaal compleet zijn, met carb's, kabelboom enz enz. En natuurlijk geen defect hebben.

Het is voor een budget project, dus je raad het al , ook een budgetprijs.

Als je iets hebt liggen waar je snel vanaf wil, laat het me weten.

Greetz snautse

Ps: complete motor mag ook.


Had je hier
50ebf4dc4361ead7207310c15684acf8

het blok niet onderuit kunnen slopen?? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan