Gevraagd: gebruikservaring Boblee (Boble-e) hardshell rugzak

FLi

Rookie
9 sep 2006
13
0
regio rotterdam
Hallo,

Ik ben op zoek naar een rugzak voor gebruik op mijn motor.
Nu kwam ik laatst een Boblee rugzak tegen met harde buitenschaal, dit lijkt me wel wat.
Op hun site geven ze aan dat hij ook dient als backprotector, dat is mooi meegenomen dacht ik.

Daarnaast vindt ik hem er gewoon goed uitzien! :9~

Is er echter iemand hier die gebruikservaringen heeft, hoe waterdicht is hij, hoe bevalt het sluitingsmechanisme van het grote vak, hoe comfortabel zijn de draagriemen etc. etc.

De belangrijkste is echter, is de ruimte een beetje behoorlijk. Er staat wel op hun site dat de inhoud 20-25 liter is maar is deze ook compleet te benutten?

Greetingzzzz FLi
 
ik vind hem heerlijk zitten de binnenkant is een soort bekleed, dus voelt perfect aan op je rug, de draag riemen zijn voorzien van mooie banden die de het gewicht over een gorter deel van het lichaam verdelen dus je voelt de banden niet snijden, ook niet als je hard rijdt. Hij is goed waterdicht je krijgt er ook nog een waterdichte binnen zak bij voor bijv de laptop. Ik vind alleen de ruimte een beetje tegen vallen, voor de rest perfect ding zou er zo weer 1 kopen , deze heb ik al een jaar of 10
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen mijn twijfels bij het aspect "backprotector". Het is natuurlijk een behoorlijk uitstekend gebeuren, dus als je er een goede klapper op maakt denk ik nog steeds niet dat het echt goed is voor je rug en/of nek.

Ik mag er niet teveel van zeggen, want ik rij ook dagelijks met rugzak, maar vertrouw niet op de kwaliteiten als backprotector.
 
Over de veiligheid van rugtassen zijn inderdaad al vele topics geweest. Maargoed ik heb nu een Axio Swift, is ook een hardshell laptop rugtas die speciaal is gemaakt voor motorrijders. Heb hem sinds gister binnen en ben echt verliefd op dat ding :P Hij zit superlekker, heb hem alleen nog niet getest op de motor.

Wat ik trouwens niet snap is dat onderste stuk van die tas? Waar is dat goed voor?

we hebben t over dit ding toch?
CallforBackup1.jpg
 
Het ging mij erom, dat TS het mooi meegenomen vindt, dat de rugzak meteen als back-protector dient. Ik zeg: dat is onmogelijk. Gewoon lekker met rugzak rijden, maar ga er niet vanuit, dat je veiliger bent MET rugzak ;).

Ik rij zelf trouwens gewoon met een samsonite rugzak. Waterdicht genoeg en ruim zat. Vormt zich ook met het lichaam, dus je hebt er weinig last van. Ik moet alleen nog iets verzinnen voor de losse spanbandjes.
 
Wat ik trouwens niet snap is dat onderste stuk van die tas? Waar is dat goed voor?

we hebben t over dit ding toch? [http://www.motosavvy.com/_ImageAreas/CallforBackup1.jpg (afbeelding)]

Das om een matje of slaapzak makkelijk vast te maken. Glijd deze niet weg.
 
Wat ik trouwens niet snap is dat onderste stuk van die tas? Waar is dat goed voor?

we hebben t over dit ding toch? [http://www.motosavvy.com/_ImageAreas/CallforBackup1.jpg (afbeelding)]
aan de zijkanten zitten elastieken zodat ej aan de buitenkant ook nog wat kan binden daar is die kromming voor
 
Ik heb altijd een reserveparachute in me rugzak, voor het geval ik bots en de lucht in vlieg, of de weg afrijd een afgrond in, dan trek ik aan het koord en dan land ik altijd zachtjes en kan ik mezelf nog een beetje sturen ook. Scheelt aanzienelijk in veiligheid.

Verder heb ik (helaas) geen ervaring met de Boblee rugzak, zien er wel gaaf uit die dingen, dat hij als rugprotector kan fungeren is mooi meegenomen, maar in hoeverre die als rugprotector kan fungeren... tja... ik heb zo mijn twijfels, desalnietemin een cool ding om te dragen en zo te lezen nog praktisch ook ivm waterdicht enzo.

*D
 
Heb de Megalopolis nu al drie maanden en gebruik em elke dag met woon werk verkeer en twee weken op wintersport.

Hij is voor mij fantastisch. Punt.

Goed strak te trekken op je rug en omdat ik de Tsjernoyl gele heb ook nog eens erg opvallend. Kan er vele accesoires voor aanschaffen. Heb onlangs de Velcro heupgordel gekocht en met die band heb je meteen een soort niergordel erbij. Altijd handig.

Ruimte valt beetje tegen maar heb ik opgelost door gewoon minder mee te nemen. Nam toch altijd te veel mee… hehe En als je toch meer mee wilt nemen is hij soort van scharnierend aan de onderkant dus kan hij een groter volume krijgen. Net als sommige reiskoffers. Overigens kan je ook nog verschillende accesoires kopen die aan de buitenkant meer opberg mogelijkheden geven. Aangebonden tassen. Op maat gemaakt. Soort tassenset voor op je rugzak. haha

Dat onderste holle gedeelte is voor gewichtverdeling. Omdat daar geen spullen kunnen zit het zware boven aan in de rugzak. Door de vorm wordt al dat gewicht naar je onderug/heupen geleid. Daar kan je het beste gewicht verdragen. Immers je hele bovenlichaam leunt daarop. Kijk maar eens waar die grote wandel rugzakken op je lichaam leunen. Op deze manier ontlast je je schouders, want die kunnen minder goed lasten dragen. Die schouderbanden zijn dus meer bedoeld om de rugzak tegen je schouders te houden. Net als het borst touwtje die je schouderbanden bij elkaar houd. En dus niet van je schouder kunnen glijden.

En van dat van die rugpotector ben ik het niet eens met o.a. Boos B
De strakke manier waarop hij om m’n torso zit (net als bij andere rug protectoren) en het feit dat hij hard is geeft mij te kennen dat hij bedoeld is om je ruggedeelte te beschermen tegen scherpe en/of hoekige objecten. Zoals een stoeprand of delen van je motor als je beide een schuiver maakt. Dit is ook waarop hij getest en waarvoor hij het predicaat rugbeschermer heeft gekregen. Het is in mijn ogen een ander soort rugbeschermer dan de hele apparaten die je op je rug moet binen zoals die jongens in de supersport races of bij het crossen. Volgens mij komt de grootste schade die je aan je rug kan oplopen door torsiekrachten in je rug en die zijn naar mijn mening lastig te voorkomen/ je tegen te beschermen.

Toen ik deze rugzak vond was het precies de rugzak waar ik al een jaar naar op zoek was en aan al mn eisen voldeed. Waterdicht, opvallend, stevig, strak te trekken, voor op de motor en voor op de piste en variabele inhoud. Voldeed als eerste rugzak aan al die dingen. Dat van die rugbeschermer was mooi meegenomen, en naar mate ik meer over die rugzak te weten kwam en m’n eigen engineering en logica er op los liet, des te beter ging ik em waarderen. Voor mij geen andere rugzak meer.


Oh ja, ik zou em kopen! ;) Service van de importeur is trouwens ook super. Zie je weinig meer tegenwoordig!
 
Laatst bewerkt:
Heb de Megalopolis nu al drie maanden en gebruik em elke dag met woon werk verkeer en twee weken op wintersport.

Hij is voor mij fantastisch. Punt.

Goed strak te trekken op je rug en omdat ik de Tsjernoyl gele heb ook nog eens erg opvallend. Kan er vele accesoires voor aanschaffen. Heb onlangs de Velcro heupgordel gekocht en met die band heb je meteen een soort niergordel erbij. Altijd handig.

Ruimte valt beetje tegen maar heb ik opgelost door gewoon minder mee te nemen. Nam toch altijd te veel mee… hehe En als je toch meer mee wilt nemen is hij soort van scharnierend aan de onderkant dus kan hij een groter volume krijgen. Net als sommige reiskoffers. Overigens kan je ook nog verschillende accesoires kopen die aan de buitenkant meer opberg mogelijkheden geven. Aangebonden tassen. Op maat gemaakt. Soort tassenset voor op je rugzak. haha

Dat onderste holle gedeelte is voor gewichtverdeling. Omdat daar geen spullen kunnen zit het zware boven aan in de rugzak. Door de vorm wordt al dat gewicht naar je onderug/heupen geleid. Daar kan je het beste gewicht verdragen. Immers je hele bovenlichaam leunt daarop. Kijk maar eens waar die grote wandel rugzakken op je lichaam leunen. Op deze manier ontlast je je schouders, want die kunnen minder goed lasten dragen. Die schouderbanden zijn dus meer bedoeld om de rugzak tegen je schouders te houden. Net als het borst touwtje die je schouderbanden bij elkaar houd. En dus niet van je schouder kunnen glijden.

En van dat van die rugpotector ben ik het niet eens met o.a. Boos B
De strakke manier waarop hij om m’n torso zit (net als bij andere rug protectoren) en het feit dat hij hard is geeft mij te kennen dat hij bedoeld is om je ruggedeelte te beschermen tegen scherpe en/of hoekige objecten. Zoals een stoeprand of delen van je motor als je beide een schuiver maakt. Dit is ook waarop hij getest en waarvoor hij het predicaat rugbeschermer heeft gekregen. Het is in mijn ogen een ander soort rugbeschermer dan de hele apparaten die je op je rug moet binen zoals die jongens in de supersport races of bij het crossen. Volgens mij komt de grootste schade die je aan je rug kan oplopen door torsiekrachten in je rug en die zijn naar mijn mening lastig te voorkomen/ je tegen te beschermen.

Toen ik deze rugzak vond was het precies de rugzak waar ik al een jaar naar op zoek was en aan al mn eisen voldeed. Waterdicht, opvallend, stevig, strak te trekken, voor op de motor en voor op de piste en variabele inhoud. Voldeed als eerste rugzak aan al die dingen. Dat van die rugbeschermer was mooi meegenomen, en naar mate ik meer over die rugzak te weten kwam en m’n eigen engineering en logica er op los liet, des te beter ging ik em waarderen. Voor mij geen andere rugzak meer.


Oh ja, ik zou em kopen! ;) Service van de importeur is trouwens ook super. Zie je weinig meer tegenwoordig!

Ik ben ook aan het overwegen om dat ding te kopen.

Waar kan je hem bestellen/bezichtigen, en wat is de richtprijs? (nieuw)
 
Ik zei enkel dat ik er twijfels over had. Ik heb het gevoel, dat het beetje een vals gevoel van veiligheid geeft. Als je achteroverklapt, maakt je hoofd een extra zwieper. Hij zal vast je ruggegraad goed beschermen, maar de rest maakt extra klappen. Meer probeerde ik niet te zeggen.
 
@ Boos B; Natuurlijk heb jij ook gelijk. Je hoofd kan ook net verkeerd komen en achterover klappen, klopt. Geen enkel beschermingsmiddel zal ultieme bescherming bieden. Alles ligt er maar net aan hoe je terecht komt…

Sorry TS, je vraag niet goed gelezen.

Draagcomfort is voor mij prima, alle banden zijn goed strak te trekken en zijn stevig gemonteerd. Ik ben 1,86m lang, iets “breder” dan normaal (welvaarts buikje) maar hij zit prima in de vorm van mn rug. Draagriemen zitten dus goed, al heb ik de heupriem met gesp vervangen door een bredere klittenband gordel. Deze is elastisch en dus goed strak om te doen. Aanrader.

Waterdichtheid is goed, een uur in de stromende regen rijden doet em niks. Hij blijft goed droog. Sluit mechanisme is laatst veranderd, voorheen was dat met alleen een elastiekstrap maar nu een elastiek dat je aantrekt en daarover een flap met ratelstrap. Werkt prima. Eventueel een condoompje/hoes voor te krijgen waardoor hij langer waterdicht blijft.

Ruimte is variabel, word alleen wel iets beperkt door de harde schaal. Je kan dus niet volproppen, als je dat doet komt dat bij je rug als een bult naar buiten en dat zit niet lekker. Maar zoals ik al eerder schreef is de ruimte extern uit te bereiden met tassen. Ik kan de schaal redelijk dicht op het rug gedeelte houden en dan heb ik er een trui, gympen en een spijkerbroek in. Als je meer mee wilt dan moet je de schaal verder naar buiten doen. Klinkt raar, maar als je de rugzak in het echt ziet dan snap je het wel. Overigens is hij zowel in klein als in groot volume (schaal verder naar buiten) goed af te sluiten met de bovenflap.

Nu ik zo aan het schrijven ben besef ik me pas hoe tevreden ik met dat ding ben hahaha! Kopen dus!
[NORML]http://www.boblbee.nl/[/NORML] , staan ook de dealers. En anders even met ze bellen. Zelf heb ik em gekocht bij Goedhart motoren in Bodegraven. Accesoires bij de site gekocht. Prijs rond de 200,- Euro. Aardig aan de prijs maar vind het wel waard.
 
@ Boos B; Natuurlijk heb jij ook gelijk. Je hoofd kan ook net verkeerd komen en achterover klappen, klopt. Geen enkel beschermingsmiddel zal ultieme bescherming bieden. Alles ligt er maar net aan hoe je terecht komt…

Sorry TS, je vraag niet goed gelezen.

Draagcomfort is voor mij prima, alle banden zijn goed strak te trekken en zijn stevig gemonteerd. Ik ben 1,86m lang, iets “breder” dan normaal (welvaarts buikje) maar hij zit prima in de vorm van mn rug. Draagriemen zitten dus goed, al heb ik de heupriem met gesp vervangen door een bredere klittenband gordel. Deze is elastisch en dus goed strak om te doen. Aanrader.

Waterdichtheid is goed, een uur in de stromende regen rijden doet em niks. Hij blijft goed droog. Sluit mechanisme is laatst veranderd, voorheen was dat met alleen een elastiekstrap maar nu een elastiek dat je aantrekt en daarover een flap met ratelstrap. Werkt prima. Eventueel een condoompje/hoes voor te krijgen waardoor hij langer waterdicht blijft.

Ruimte is variabel, word alleen wel iets beperkt door de harde schaal. Je kan dus niet volproppen, als je dat doet komt dat bij je rug als een bult naar buiten en dat zit niet lekker. Maar zoals ik al eerder schreef is de ruimte extern uit te bereiden met tassen. Ik kan de schaal redelijk dicht op het rug gedeelte houden en dan heb ik er een trui, gympen en een spijkerbroek in. Als je meer mee wilt dan moet je de schaal verder naar buiten doen. Klinkt raar, maar als je de rugzak in het echt ziet dan snap je het wel. Overigens is hij zowel in klein als in groot volume (schaal verder naar buiten) goed af te sluiten met de bovenflap.

Nu ik zo aan het schrijven ben besef ik me pas hoe tevreden ik met dat ding ben hahaha! Kopen dus!
[NORML]http://www.boblbee.nl/[/NORML] , staan ook de dealers. En anders even met ze bellen. Zelf heb ik em gekocht bij Goedhart motoren in Bodegraven. Accesoires bij de site gekocht. Prijs rond de 200,- Euro. Aardig aan de prijs maar vind het wel waard.

Volgens mij heb je aandelen bij ze...

:+

Ik zie btw verschillen prijzen staan, waaronder 200, 300 en 159 dacht ik ff snel... hoe komen ze daaraan, tussen een paar kan ik amper verschil opmerken.

Wel prijzig. Maar het lijkt me ook echt de moeite waard.
 
Thanks voor de reacties.

Ik heb hem inderdaad ook in Bodegraven gezien.
Denk dat het hem wel gaat worden. Het mooie vindt ik ook dat er nog extra packs aan de zijkant en onderkant kunnen worden bevestigd voor extra opbergruimte.

Nu nog zoeken of hij ergens goedkoper te vinden is, we zijn tenslotte hollanders ;) .

Greetingzz FLi
 
Site is hierin wel een beetje tekort geschoten. Betere omschrijvingen vind je op de internationale site.

Je bedoelt waarschijnlijk de verschillen in prijs tussen verschillende modellen. Ze lijken op elkaar maar er zijn verschillende modellen. Megalopolis, Megalopolis Aero, Scarabee, Peoples Delite, Executive, enzovoort Zijn verschillende rugzakken voor verschillende doeleinden Ik zelf heb de grootste de Megalopolis.


Enne nee ik krijg geen commissie hoor :P
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook een, gebruik hem om mee te nemen als handbagage in het vliegtuig.. Vind hem op de motor te zwaar en lomp.. (maarja, ik ben ook verwend met mijn Kriega)
Zit een waterdichte roze hoes bij, maar die is duidelijk niet bedoeld voor op de motor, hing bij 80 al achter me aan te wapperen.

Heb zelf zo'n netje op die van mijn, gooi ik altijd mijn jas/trui/losse shit in als ik meer mee wil nemen dan er in past..

Niet geheel onbelangrijk is dat die Boblbee wel heel erg cool is :) Mensen die met open mond staan te kijken wat jij nou toch in godsnaam op je rug hebt })
 
Ik heb deze rugzak ook al een tijdje, eerst een megapolis en nu een executive. Ik neem elke dag minimaal 1 slot ook mee en bij een ongeluk wil ik er niet aan denken om dat ook nog eens in mijn rug te hebben. Ik heb de megapolis helaas al als rugprotector getest in de prakijk na een schuiver en een klap tegen een auto. Feit is dat het heel wat slechter had afgelopen als ik em niet om had gehad. Nu eigenlijk niets aan het handje.
Ik vind de vorm ook heerlijk dat je rug warm blijft en in de juiste stand wordt gehouden waardoor je ook weer rugklachten voorkomt.
Overigens, als je te weinig ruimte hebt in de rugzak, je kan nog allerlei accesoires kopen waarmee je extra opbervakken aan de buitenkant maakt (zelfs een snowboard houder :P ).

Het kost een paar centen, want laten we eerlijk zijn, bijna 200 euro is niet niks, maar je hoeft er maar 1 keer gebruik van te maken bij een ongeluk en het was elke cent ruimschoots waard.

Ohh by the way, mijne bij Motoport Rtd gekocht. Hebben ze een aantal exemplaren hangen met extra info.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Bolbee iedere dag......En moet zeggen dat hij mij uitstekend bevalt.
ook met zware inhoud zit deze erg comfortabel..

Absoluut het geld waard !!!
 
Ik gebruik zelf een Kriega rugzak en ben er erg tevreden over.
Inhoud is 35 liter en er past zat in. Gewicht is verdeeld door sluiting aan de voorkant.
Rugzak is wel wat prijzing, maar dat is de boblee dacht ik ook.

http://www.kriega.com/pages_uk/r35/R35frameset.html
 
Om ook maar even een mening te spuien, als totaalnoob ga ik toch voor de combinatie Eastpak en bagagenetje om de kont of een tot rugzak om te bouwen tanktas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan