Geweldig nieuws van de belastingdienst

Monky

MF'er
2 okt 2005
40
0
Heemstede
Ik kom net terug van mijn accountant, en het volgende is het geval:


Als je zelfstandig ondernemer bent, en een motorfiets op naam van je bedrijf wilt hoef je:

-GEEN BIJTELLING TE BETALEN
-GEEN KILOMETERREGISTRATIE BIJ TE HOUDEN
-GEEN PRIVE-KILOMETERS BIJ JE BELASTBAAR INKOMEN OP TE TELLEN

-EN ALLE GEMAAKTE KOSTEN ZIJN VOLLEDIG AFTREKBAAR, EN JE KRIJGT NATUURLIJK DE BTW TERUG

Dit alles omdat de belasting het juist promoot dat ondernemers zich zo snel mogelijk van a naar b verplaatsen. De belastingdienst is blij met elke onderneming die zo meewerkt aan een adequate oplossing van het mobiliteitsprobleem, alsdus de belastingdienst (kantoor Haarlem).

Who can stop me now?
 
Ik kom net terug van mijn accountant, en het volgende is het geval:


Als je zelfstandig ondernemer bent, en een motorfiets op naam van je bedrijf wilt hoef je:

-GEEN BIJTELLING TE BETALEN
-GEEN KILOMETERREGISTRATIE BIJ TE HOUDEN
-GEEN PRIVE-KILOMETERS BIJ JE BELASTBAAR INKOMEN OP TE TELLEN

-EN ALLE GEMAAKTE KOSTEN ZIJN VOLLEDIG AFTREKBAAR, EN JE KRIJGT NATUURLIJK DE BTW TERUG

Dit alles omdat de belasting het juist promoot dat ondernemers zich zo snel mogelijk van a naar b verplaatsen. De belastingdienst is blij met elke onderneming die zo meewerkt aan een adequate oplossing van het mobiliteitsprobleem, alsdus de belastingdienst (kantoor Haarlem).

Who can stop me now?


lasergun :?

:+
 
Geldt dit alleen voor 1-persoonszaken of ook voor directeuren/grootaandeelhouders (dus eigen onderneming met meerdere werknemers)?
 
Een beetje google'n et voila

Voor de motorfiets geldt nagenoeg dezelfde fiscale behandeling als voor de auto, op een paar uitzonderingen na. Voor het gebruik van de motor voor zakelijke reizen geldt dat de werkgever de werkelijke kilometerkosten mag vergoeden. Dit kan hoger zijn dan 60 cent per kilometer, omdat motoren meestal minder kilometers per jaar afleggen. Verder geldt bij de 'motor van de zaak' geen 20% bijtelling voor het privé-gebruik. De medewerker moet bij de inkomstenbelasting het werkelijke privé-gebruik opgeven.

geld voor iedereen dus, alleen vraag ik mij af wat ze met het werkelijke prive gebruik gaan doen... is daar nog een heffing op?
 
Als fiscalist is dit nieuw voor mij.....bij een motor moet je het werkelijke privévoordeel als winst nemen.

Indien dit beleid is van Kantoor Haarlem, mag je van mij de schriftelijke bevestiging in dit topic gooien! :Y
 
Als fiscalist is dit nieuw voor mij.....bij een motor moet je het werkelijke privévoordeel als winst nemen.

Indien dit beleid is van Kantoor Haarlem, mag je van mij de schriftelijke bevestiging in dit topic gooien! :Y


Zijn al meer topics over geweest hoor. Er zijn hier ook enkele zakelijke rijders op het forum.
 
Zijn al meer topics over geweest hoor. Er zijn hier ook enkele zakelijke rijders op het forum.
I know...heb al veel gediscussieerd ;)

Toch is het voor veel mensen niet duidelijk. Ik snap het allemaal prima, is mijn vak. Maar dat er geen prive voordeel tot de winst gerekend moet worden als je prive kilometers rijdt, is echt nieuw voor me.
 
in België zijn alle motorkosten 100 % aftrekbaar, en de uitrusting, helm, pak laarzen en handschoenen ook a rato van 25 % per jaar, dus kun je elke 4 jaar je eigen in 't nieuw zetten op kosten van de fiscus, veel mototrrjders maken daar dan ook dankbaar gebruik van. de reden van deze voordelen is dat motorrijden het mobiliteitsprobleem helpt oplossen, da moet in Nederland toch ook de reden zijn.
 
Ik rij mijn VFR ook volledig zakelijk. Ik geloof wel dat mijn accountant een aantal kilometers prive opgeeft. Echter dit is verder niet onderbouwd. Ik houd dus ook geen km administratie bij.

Je gebruikt de bike natuurlijk wel eens prive O-) dus het is op zich verstandig om prive "iets" op te nemen.
 
Zou een argument zijn om een toko te beginnen ,
Nu doe ik klusjes aan pc's om de motor hobby te bekostigen .
 
Ik kom net terug van mijn accountant, en het volgende is het geval:


Als je zelfstandig ondernemer bent, en een motorfiets op naam van je bedrijf wilt hoef je:

-GEEN BIJTELLING TE BETALEN
-GEEN KILOMETERREGISTRATIE BIJ TE HOUDEN
-GEEN PRIVE-KILOMETERS BIJ JE BELASTBAAR INKOMEN OP TE TELLEN

-EN ALLE GEMAAKTE KOSTEN ZIJN VOLLEDIG AFTREKBAAR, EN JE KRIJGT NATUURLIJK DE BTW TERUG

Dit alles omdat de belasting het juist promoot dat ondernemers zich zo snel mogelijk van a naar b verplaatsen. De belastingdienst is blij met elke onderneming die zo meewerkt aan een adequate oplossing van het mobiliteitsprobleem, alsdus de belastingdienst (kantoor Haarlem).

Who can stop me now?
Wist je dat nog niet dan? :P
Bij ons staat Repsol's Blade ook op naam van de firma :+
Verzekering, brandstof, beurtjes, kleding en zelfs nieuwe uitlaatjes
O-) alles aftrekbaar :Y
 
Als fiscalist is dit nieuw voor mij.....bij een motor moet je het werkelijke privévoordeel als winst nemen.

Indien dit beleid is van Kantoor Haarlem, mag je van mij de schriftelijke bevestiging in dit topic gooien! :Y


als ik het goed lees zou het kunnen zijn dat hij te vroeg juigt. De zaak kan een fiscaal voordeel hebben, er wordt echter niets gezegd over de belasting over het genoten prive voordeel dat de werknemer heeft.

als prive persoon kan TS m.i. dus nog een aanslag krijgen.
 
Ik kom net terug van mijn accountant, en het volgende is het geval:


Als je zelfstandig ondernemer bent, en een motorfiets op naam van je bedrijf wilt hoef je:

-GEEN BIJTELLING TE BETALEN
-GEEN KILOMETERREGISTRATIE BIJ TE HOUDEN
-GEEN PRIVE-KILOMETERS BIJ JE BELASTBAAR INKOMEN OP TE TELLEN

-EN ALLE GEMAAKTE KOSTEN ZIJN VOLLEDIG AFTREKBAAR, EN JE KRIJGT NATUURLIJK DE BTW TERUG

Dit alles omdat de belasting het juist promoot dat ondernemers zich zo snel mogelijk van a naar b verplaatsen. De belastingdienst is blij met elke onderneming die zo meewerkt aan een adequate oplossing van het mobiliteitsprobleem, alsdus de belastingdienst (kantoor Haarlem).

Who can stop me now?
Uhm....EEN BETONNEN MUUR?!?! :P
 
als ik het goed lees zou het kunnen zijn dat hij te vroeg juigt. De zaak kan een fiscaal voordeel hebben, er wordt echter niets gezegd over de belasting over het genoten prive voordeel dat de werknemer heeft.

als prive persoon kan TS m.i. dus nog een aanslag krijgen.
Dat vermoed ik ook. Alhoewel de privé onttrekking onderdeel van de winst- en verliesrekening is bij een onderneming...net als de auto...

TS: laat eens wat van je horen! Ben wel benieuwd naar de uitkomst... *O*
 
als ik het goed lees zou het kunnen zijn dat hij te vroeg juigt. De zaak kan een fiscaal voordeel hebben, er wordt echter niets gezegd over de belasting over het genoten prive voordeel dat de werknemer heeft.

als prive persoon kan TS m.i. dus nog een aanslag krijgen.
En ga dat maar bewijzen bij de belastingdienst dat je niet prive hebt gereden.
(Krijg je toch weer te maken met kilometerregistratie.)

Oja, als er prive is gereden en het bedrijf heeft geen berijder dan krijgt het bedrijf alsnog een aanslag daarvoor....

De belastingdienst is ook niet achterlijk.... :N

(Trouwens handig hoor de administratie, zien ze meteen wanneer er onderhoud is gepleegt en wanneer je getankt hebt... :+ )

Gewoon prive kilometers opgeven. Kost je weinig (rij jij geen motor voor) en het geeft een hoop legaal plezier :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan