gewone carbs ipv flatsides op een ZX7R

ZX7RR

MF veteraan
9 jan 2003
1.059
0
arnhem
Schijnbaar kun je gewone 39 carbs van een zx7r op een zx7rr plaatsen en de
flatsides erafpleuren .

Het kan , maar hoe ??
Ik bedoel wat doet die motor dan , kun je de vermogen eruithalen
en loopt hij wel normaal aangezien de carbs niet meer orgineel 41 zijn .

ik heb gehoord dat het mogelijk is want de flatsides zijn niet echt handig op de openbare weg .

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt .

Flatsides hebben een kleinere venturi en daarom minder flow weerstand. Het bepaalt totaal je karakter niet. Wel de totale lengte v/d carb, wat met massa traagheid heeft te maken. Maar dan kan je beter een langer spruitstuk nemen.

en waarom zou je nu in eens airbox moeten hebben?

Flatsides hebben een kleinere venturi en daarom minder flow weerstand. Het bepaalt totaal je karakter niet. Wel de totale lengte v/d carb, wat met massa traagheid heeft te maken. Maar dan kan je beter een langer spruitstuk nemen.

en waarom zou je nu in eens airbox moeten hebben?

Venturi diameter is hetzelfde, alleen minder weerstand ivm vorm, en een betere gasflaow ivm powerblades (Zeer waardevolle uitbreiding)

De venturi word korter wat wel wat koppel inlevert, dus je kunt langere spruitstukken overwegen,

ik heb er niet voor gekozen hoor
ze zitten erop en de flatsides zijn eraf

ik zou ze nooit erafgooien natuurlijk .

maar hoe zit het met het hele vermogen , loopt de motor mooi en haalt hij de top
van de gewone zx7r wel .
en trouwens de aansluiting op de spruitstuk moet hetzelfde zijn anders passen ze niet want flats zijn 41 en de gewone carbs zijn 38 !!!!

dus wat heeft dit voor een invloed op de motorblok ??

ik bentevreden met de zelfde vermogen als een gewone zx7r
maar minder wil ik niet natuurlijk ....

Vlakschuif geeft een snellere response dan de CV carbs.
Dus je vulling is veel hoger op lage toeren omdat een vlakschuif niet toerenafhankelijk is zoals een CV wel is.

Daarom kiezen ze voor een vlakschuif.
Nadeel is wel, dat hij wat zenuwachtiger reageert en verbuik hoger kan liggen door de acceleratiepomp die erop zit.

Vlakschuif geeft een snellere response dan de CV carbs.
Dus je vulling is veel hoger op lage toeren omdat een vlakschuif niet toerenafhankelijk is zoals een CV wel is.

Daarom kiezen ze voor een vlakschuif.
Nadeel is wel, dat hij wat zenuwachtiger reageert en verbuik hoger kan liggen door de acceleratiepomp die erop zit.
Zenuwachtig?! Overdadig bedoel je! Je moet echt met veel beleid snel weg kunnen trekken, anders wordt je direct gestraft, want dan houdt ie in. :X
( dit is geen kritiek)

Zenuwachtig?! Overdadig bedoel je! Je moet echt met veel beleid snel weg kunnen trekken, anders wordt je direct gestraft, want dan houdt ie in. :X
( dit is geen kritiek)
Is geen kritiek idd.
Maar als ik het gas vol open gooi met mn flatslides dan lig ik achterover, dus vol open whacken is er niet bij bij mij ;)

cv carbs zijn zelfregulerend, iedere idioot kan dermee rijden dus.
flatslides zijn niet zelfregelend, om dus deftig met flats te kunnen rijden moet je met een gas kunnen omgaan.
persoonlijk vindt ik dat er niks beter rijdt als flats.
pakken iets minder op lage toeren maar als je wat toeren haalt gaan ze o zo goed :)
en zelfs op lage toeren gaan ze redelijk goed, kwestie van ze deftig af te stellen
je gas ineens opendraaien is inderdaad wel fataal, als je flats deftig staan afgesteld doet ie dan alleen slik en ie valt stil.
amper toeren, massa lucht die echter geen snelheid heeft en dus veel te weinig naft.

en de zx9r heeft in bouwjaar 99 een semi flatside carburateur
kan ik daarmee spelen op een zx7rr en wat is dat eigenlijk

een semi flatside ???

kijk maar bij kawasaki merkenclub onder het modelarchief / zx9r

in 1996/7 kwamen zx9r met een 40 mm cvk carburateurs misshien ligt dat wel in deze motor omdat ze dan groter zijn dan orginele 38 mm en deze zouden de flatsides qua grote wel kunnen vervangen ..

het lijkt me echt stug dat ze gewoon de zx7r 38 keihins ipv 41 mm flats hebben
gewisseld op deze zx7rr !!!

kan dit uberhaupt ???

please mensen help !!!

semi flatslides zijn cv carbs maar dan met vlakke schuiven. geeft een iets betere flow dan ronde schuiven maar hebben wel een gasklep.

wat van belang is is de buitendiameter van de carbs (of ze passen of ni) en ni de binnendiameter.
de binnendiameter is dan weer bepalend voor de prestaties.
de carbs van een r en een rr zijn normaal gezien perfect te wisselen, dus ga gewoon achter een setje carbs voor een gewone zx7R en die passen.
wil je vermogen halen dan blijf je beter bij je huidige flats en laat die eens deftig onder handen nemen (nieuwe naalden en sproeiers etc).

steek geen carbs van een ZX9r want je gaat erop achteruit gaan, die diameters zijn te groot.

Terug
Bovenaan Onderaan