Gewone Diversion ombouwbaar naar naked Diversion?

eg

Die hard MF'er
4 aug 2005
306
0
Hallo allemaal, is het mogelijk een gewone Diversion XJ600S naar XJ600N om te bouwen?

Het is vast wel mogelijk, maar wat ik me vooral afvraag, is dit erg moeilijk of duur?
 
Moeilijk? Hangt ervan af hoe handig je bent.
Duur? Doe je het zelf, of laat je het doen.

In principe is het die stuurkuip eraf, andere koplamp erop en een ander stuur. Dan de boel een beetje netjes afwerken.
 
dingen die uitsteken zal je cker tegen komen,

bedrading moet weggewerkt worden, maar dat is allemaal easy peesie als je kijk naar wat wij fighter bouwers doen, ik heb zowat alles onder men tank liggen.

Gr :W

Mwa ik ga met een ultra laag budget een motor kopen, ik heb al een Diversion voor 1100 (vraagprijs) gezien. Alleen is een Diversion XJ600S fokking lelijk: ik wil een XJ600N.

Misschien ga ik gewoon voor een GS500.

Overigens is het ding 25kw (wat ik moet rijden dus).
 
Bij mijn bandit was het een uurtje werk. Topkuip eraf, nieuwe beugels met koplamp erop bedrading onder tank duwen en gaan met de banaan. Als je je tellers in de topkuip hebt zitten dan wordt het wat meer werk aangezien je deze ook moet verplaatsen en misschien andere moet plaatsen.
 
toevalliger wijs ben ik momenteel bezig met de ombouw van een Diversion (xj600s) naar een naked 'streetfighter'. (voor zover je met zijn vermogen over een échte streetfighter mag spreken)

Ik ben momenteel nog bezig met het verzamelen van onderdelen, maar binnen 3 maanden moet ik toch al een heel eind zijn:

- dynojetkit
- open dempers (zelfbouw)
- open luchtfilters
- verwijderen topkuip
- andere spiegels
- andere koplamp
- ander (digitaal) cockpit
- misschien ander kontje

etc etc.

Ik kan je al wel vertellen dat je huidige tellerunit óf vervangen moet worden, óf zodanig moet worden aangepast dat de achterkant (kant van je voorwiel) dicht wordt. Die is namelijk 'open' aan de achterzijde, wat niet erg handig is als je je topkuip gaat verwijderen!

Wat misschien ook kan is een degelijk flyscreen plaatsen.

Het is in ieder geval mogelijk, het is alleen een kwestie van hoeveel tijd en geld je er in wil stoppen en of je vindingrijk bent als je er níet veel geld in wilt steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan