gewoon betalen of toch niet !?

Joker 14

MF veteraan
20 nov 2003
3.000
0
bergschenhoek
net effe me fiets weggebracht ( achter in de bus) want ik heb een lekke band onderweg bel ik even of ik morgen mijn fiets weer op kan halen.

ik wordt aangehouden

1 geen gordel om
2 ben aan het bellen
3 geen rijbewijs bij me
4 geen legetimatiebewijs bij me

ik krijg een bekeuring voor feit 2 en 4 bij elkaar een slordige 190 euro

agent vraagt of ik nog wat toe te voegen heb ? nou ik vraag de agent (en zijn agente) of ze er een goed gevoel bij hebben dat ze me net 190 euro hebben gekost hebben standaard antwoord dat had ik allemaal zelf gedaan ik was immers de verkeerscrimineel ( echt waar dit zei ze!)

affijn ik krijg de bonnetjes en baal effe maar goed het leven gaat door dus thuisgekomen gooi ik ze op tafel en zie ineens dat ze mijn huisnummer niet goed hebben ingevuld ..... :?

wat denken jullie ?

moet ik ze alsog betalen of ga ik er nooit meer wat van horen omdat ze niet het juiste huisnummer hebben opgeschreven ??
 
Laatst bewerkt:
net effe me fiets weggebracht ( achter in de bus) want ik heb een lekke band onderweg bel ik even of ik morgen mijn fiets weer op kan halen.

ik wordt aangehouden

1 geen gordel om
2 ben aan het bellen
3 geen rijbewijs bij me
4 geen legetimatiebewijs bij me

ik krijg een bekeuring voor feit 2 en 4 bij elkaar een slordige 190 euro

agent vraagt of ik nog wat toe te voegen heb ? nou ik vraag de agent (en zijn agente) of ze er een goed gevoel bij hebben dat ze me net 190 euro hebben gekost hebben standaard antwoord dat had ik allemaal zelf gedaan ik was immers de verkeerscrimineel ( echt waar dit zei ze!)

affijn ik krijg de bonnetjes en baal effe maar goed het leven gaat door dus thuisgeomen gooi ik ze op tafel en zie ineens dat ze mijn huisnummer niet goed hebben ingevuld ..... :?

wat denken jullie ?

moet ik ze alsog betalen of ga ik er nooit meer wat van horen omdat ze niet het juiste huisnummer hebben opgeschreven ??

Hebben ze je kenteken dan niet ook genoteerd?
 
Niet zeiken, betalen.

Crimineel is een groot woord ben ik met je eens, maar je zat wel zelf fout.
Het had meer kunnen kosten
 
Niet zeiken, betalen.

Crimineel is een groot woord ben ik met je eens, maar je zat wel zelf fout.
Het had meer kunnen kosten
tuurlijk zeg ook niet dat ze geen gelijk hebben vraag me alleen af of ik ze wel krijg gezien het verkeerde huisnummer !

enne ze hebben ook mijn kentekennummer genoteerd sterker nog alle gegevens komen direct van mijn kenteken bewijs en daar staat toch echt het goede huisnummer op alleen op de gele bonnetjes niet !
 


Het bonnetje is slechts een kennisgeving. En dan nog mogen bij Mulderfeiten gegevens later gecorrigeerd worden. Wordt gewoon betalen.
 
betalen, je hebt nog mazzel dat je maar 2 van de 4 overtredingen hoeft te betalen,
dus niet zeuren en dokken :Z
als er al wat te zeuren valt is het dat ze dus wel de twee duurste overtredingen nemen en verder dacht ik niet dat ze meer als 2 overtredingen tegelijk mogen geven hoor ! ik heb spee dat wel eens horen roepen in dat programma met die tuinkabouter
 
als er al wat te zeuren valt is het dat ze dus wel de twee duurste overtredingen nemen en verder dacht ik niet dat ze meer als 2 overtredingen tegelijk mogen geven hoor ! ik heb spee dat wel eens horen roepen in dat programma met die tuinkabouter

Ze mogen er drie per keer geven (per verbalisant). En op standaard vragen krijg je standaard antwoorden.
 
[moraalriddermodus]
1) stom
2) eikel
3) stom
4) stom
[/moraalriddermodus]

Het bonnetje is slechts een kennisgeving. En dan nog mogen bij Mulderfeiten gegevens later gecorrigeerd worden. Wordt gewoon betalen.
ik weet het ik weet het stom stom stom en normaal heb ik dus altijd gordeltje om enz enz echt altijd sterker nog ik was bezig met mijn telefoon aan te sluiten op me headset maar dat telde niet !
 
als er al wat te zeuren valt is het dat ze dus wel de twee duurste overtredingen nemen en verder dacht ik niet dat ze meer als 2 overtredingen tegelijk mogen geven hoor ! ik heb spee dat wel eens horen roepen in dat programma met die tuinkabouter


Ze mogen maximaal voor 3 bekeuringen een boete schrijven meende ik.

En het is nu eenmaal zo dat er strakker op legitimatie wordt gecontroleerd vanwege de legitimatieplicht die is ingegaan dit jaar.

En dat bellen................

[edit]

[me]Sjoske is wat langzaam :X [/me]
 
ik weet het ik weet het stom stom stom en normaal heb ik dus altijd gordeltje om enz enz echt altijd sterker nog ik was bezig met mijn telefoon aan te sluiten op me headset maar dat telde niet !
had m'n post al ge-edit, was een beetje bot ;)

de wettekst luidt: "Als bestuurder van een motorvoertuig tijdens het rijden een mobiele telefoon vasthouden".

Dus of je al of niet aan het bellen bent doet er niet toe (krijg je toch alleen maar ellenlange discussies van waar niemand op zit te wachten).

als er al wat te zeuren valt is het dat ze dus wel de twee duurste overtredingen nemen en verder dacht ik niet dat ze meer als 2 overtredingen tegelijk mogen geven hoor ! ik heb spee dat wel eens horen roepen in dat programma met die tuinkabouter
Spee weet er niets van :N

ze schrijven er meestal maximaal 3, maar da's een richtlijn :)
En dat zullen wel meestal de drie duurste zijn :X
 
net effe me fiets weggebracht ( achter in de bus) want ik heb een lekke band onderweg bel ik even of ik morgen mijn fiets weer op kan halen.

ik wordt aangehouden

1 geen gordel om
2 ben aan het bellen
3 geen rijbewijs bij me
4 geen legetimatiebewijs bij me

ik krijg een bekeuring voor feit 2 en 4 bij elkaar een slordige 190 euro

agent vraagt of ik nog wat toe te voegen heb ? nou ik vraag de agent (en zijn agente) of ze er een goed gevoel bij hebben dat ze me net 190 euro hebben gekost hebben standaard antwoord dat had ik allemaal zelf gedaan ik was immers de verkeerscrimineel ( echt waar dit zei ze!)

affijn ik krijg de bonnetjes en baal effe maar goed het leven gaat door dus thuisgekomen gooi ik ze op tafel en zie ineens dat ze mijn huisnummer niet goed hebben ingevuld ..... :?

wat denken jullie ?

moet ik ze alsog betalen of ga ik er nooit meer wat van horen omdat ze niet het juiste huisnummer hebben opgeschreven ??


dat wordt gewoon dokken.

jij bent hier bewust de fout in gegaan dus nu moet je ook niet zeiken dat je moet dokken. op een bekeuring schreven ze bij mij "zwarte gsf" terwijl het een donker groene is :+

maar ook al zou je willen, hier kom je niet onder uit :)
 
gewoon betalen.

je doe het zelf dus waarom achteraf proberen er onderuit te komen?
verantwoording nemen voor je (zeer gevaarlijke :+ ) daden

:X
 
als er al wat te zeuren valt is het dat ze dus wel de twee duurste overtredingen nemen en verder dacht ik niet dat ze meer als 2 overtredingen tegelijk mogen geven hoor ! ik heb spee dat wel eens horen roepen in dat programma met die tuinkabouter


:Z :Z Gaan we weer, zelf fout dus niet zeiken maar dokken. En dan nog zeiken dat ze de duurste overtredingen pakken, wakker worden je had ook meer bekeuringen kunnen krijgen |(
 
ik weet het ik weet het stom stom stom en normaal heb ik dus altijd gordeltje om enz enz echt altijd sterker nog ik was bezig met mijn telefoon aan te sluiten op me headset maar dat telde niet !

Je mag nog blij zijn dat ze je niet als Al Qaida verdachte zien, zonder legitimatiebewijs :+
 
als er al wat te zeuren valt is het dat ze dus wel de twee duurste overtredingen nemen en verder dacht ik niet dat ze meer als 2 overtredingen tegelijk mogen geven hoor ! ik heb spee dat wel eens horen roepen in dat programma met die tuinkabouter

Drie ... en natuurlijk nemen ze de duurste ... het is geen uitverkoop ofzo ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan