gewoon betalen of toch niet !?

Van mobiel vindt ik persoonlijk bull shit... zeker als je bezig was het stekkertje erin te stoppen...

Ik heb zelf een carkit en haalde de mobiel er altijd uit, hield hem dan ter hoogte van mijn stuur om het nummer op te zoeken. Op die manier kan ik de weg ook nog zien.... nu kan ik daar dus een boete voor krijgen,..

Tegenwoordig doe ik dat dus als de mobiel in de houder zit.. Ben ik niet straf baar, maar ben wel lekker naar rechts ipv van vooruit aan het kijken,...

Vindt dat soort opmerkingen van je bent zelf fout, dus je moet niet zeiken, dus ook nergens over gaan... Regeltjes zijn soms complete quats, en hoe meer van die onzin regeltjes,.. des te meer ik in ieder geval ga zeiken...


 
Laatst bewerkt:
ik weet het ik weet het stom stom stom en normaal heb ik dus altijd gordeltje om enz enz echt altijd sterker nog ik was bezig met mijn telefoon aan te sluiten op me headset maar dat telde niet !

Grappig... waar heb ik dit soort commentaar eerder gehoord O-)
O ja... dat programma met die kabouter :P

Sterker nog...hahaha; die is goed ;)
 
Toevallig dat die lui die gepakt worden als ze zitten te bellen altijd net bezig zijn het stekkertje erin te stoppen.... :z


Is niet moelijk te controleren hoor,. paar seconden extra erachter blijven hangen en je weet het,....

Heb het net ff iets te vaak gezien,.. vriendin die bijna een boete kreeg voor mobiel bellen.... Gelukkig kon ze de agent overtuigen om in de mobiel te kijken of er gebeld naar en mee was....

Kortom,. taak van een agent om dingen uit te sluiten,. niet om alle redenatie weg te gooien in de trand van,. heb ik al 1000x gehoord...


Bovendien is dat beside the point,. vindt het gewoon een asociaal hoog bedrag voor wat je uitvreet..
 
Zie het maar als "bingo" alleen kost het je geld -O- ipv een gewonnen item..... pure pech en daar kan je eenmaal niet onderuit B|

ff door de zure appel heen bijten, maar elke euro blijft er 1 te veel om te spenderen aan dit soort "crimineel verkeersgedrag"... ;)
 
Trouwens...........ik heb weer zo´n modgevoel...sorry....


Hij zat in een boesje! -O-
 
Kortom,. taak van een agent om dingen uit te sluiten,. niet om alle redenatie weg te gooien in de trand van,. heb ik al 1000x gehoord...

Ben ik met je eens, andere kant van t verhaal is dat als mensen gesnapt worden waarschijnlijk 99% een l*lverhaal ophangt.
 
Ben ik met je eens, andere kant van t verhaal is dat als mensen gesnapt worden waarschijnlijk 99% een l*lverhaal ophangt.

Das waar, iig tegen de politie, maar ik ben wel zo naief om te denken dat mensen hier groten deels de waarheid spreken ,...
 
Nederland op zn smalst..... :(
Gaat toch nergens meer over, zoveel geld moeten dokken om je zieltje weer vrij te kopen, flinke donatie aan de schatkist en je hebt weer blanco crimineel-verleden.
Achhhhh waar zijn we mee bezig, laten ze nou eens echt serieuze overtredingen gaan aanpakken, overtredingen waar je echt iemand mee in gevaar brengt, bv bumperklevers of vrachtwagens die op de snelweg van baan wisselen zonder te wachten dat daar ruimte voor is, of lease-bakken die 3 rijbanen nodig hebben om rechtdoor te rijden, auto's die motorrijders aanzien voor bromfietsers en dus geen eigen rijbaan nodig hebben, enz...enz...enz...
Maar iemand bekeuren omdat hij geen legitimatie bij zich heeft of rijbewijs....nou ja zeg, gaat me toch echt te ver. Moet nederland dan een politie-staat worden? :r
Ben net terug van vakantie, deze maand ook al paar 100 euro gedoneerd aan de schatkist, maar als ik in noord-spanje rondrij besef ik destemeer hoe petit-erig nederland is, je hebt daar weinig verkeerslichten op kruisingen, wel veel rotonde's, geen flitskasten, geen gendarmerie die met laser-gun verstopt in een bossie zn bekeuring quota zit op te krikken, geen alcoholcontrole's want de cataloniers drinken graag een drankje bij het eten. En als ik dan aan het eind van de vakantie nederland binnenrijd bekruipt me een rot-gevoel, goed opletten dat ik niet te hard rijd ivm met mn voorwaardelijke straf, heb ik mn gordel wel om, rijd ik niet te veel links, houd ik wel genoeg ruimte met mn voorganger....enz ...aaahhh balen !! rijden in nederland
 
Volgens mij is <3> en <4> hetzelfde feit in dit geval. Een rijbewijs is ook een geldig legitimatiebewijs. Echter, het niet bij je hebben van je rijbewijs levert een lagere boete op dan het niete bij je hebben van een Ausweis en er is hier toch wel sprake van een samenloop van omstandigheden.

Dat zou je dus moeten aanvechten.

Edit: even nagezocht en het verschil is 20 euro.
 
Laatst bewerkt:
Zie het als een leermoment, betaal je boete, ga je schamen, en overweeg te emigreren.

Maar het bedrag is echt idioot hoog, dat ben ik met je eens.
 
ze kunnen je adres ook wel vinden door alleen je postcode te gebruiken. of door je naam + achternaam ergens in te tikken of door je kenteken. bezwaar kun je er volgens mij niet tegen indienen, omdat het gele papiertje alleen maar een info blaadje is. volgens mij hoeven ze die niet eens persé aan je te geven.(verbeter me als ik het fout heb)
 
ze kunnen je adres ook wel vinden door alleen je postcode te gebruiken. of door je naam + achternaam ergens in te tikken of door je kenteken. bezwaar kun je er volgens mij niet tegen indienen, omdat het gele papiertje alleen maar een info blaadje is. volgens mij hoeven ze die niet eens persé aan je te geven.(verbeter me als ik het fout heb)

Je hebt het niet fout ;)
 
even voor de goede orde de agenten beaamde allebei dat ik met het stekkertje "bezig" was maar het ging niet om het bellen maar om het vasthouden van de telefoon tijdens het rijden ( is al eerder genoemd door 1 van jullie )

ik heb geen l*lverhalen opgehangen of geprobeerd er onder uit te komen maar was toch niet blij toen de agente me al schrijvend benaderde (bekeuring was al een feit )en tegen haar collega zei "wat denk jij? hij was bezig om zijn headset aan te sluiten " en na even nagedacht te hebben zei die collega "nou hij had de telefoon in de hand dus bekeuring en geef hem er ook nog maar 1 voor het voor het niet bij em hebben van een geldig legetematiebewijs".

ik had het gevoel dat er even nagedacht werdt over hoeveel ze nog moesten schrijven die dag ??? ik weet het mischien lullig om het zo te brengen maar het hangt dus echt van de agent af wat voor en hoeveel bekeuring je krijgt.

nogmaals ik ben en blijf fout met deze (domme) overtredingen maar de manier waarop is toch echt niet zoals het zou moeten


ik wacht rustig af of de bekeuringen komen zoals velen van jullie al zeiden die komen ik betaal ze en dan is iedereen weer blij toch !


voel me toch een beetje genaaid en dat zonder zoenen.......................
 
Terug
Bovenaan Onderaan