Gewoon m'n motor 'neergelegd', aaarghh!

Tijdens het smeren van de ketting laatst lieptie langzaam maar zekers van de jiffy af, kon hem nog net opvangen en hem toen daardoor ook zachtjes neergelegd B|
 
Heb m'n SV650 dit jaar ook een keertje op haar zij gelegd... |(
Keerde in een zanderige nieuwbouwstraat en ze gleed zo onder me vandaan... B|
Voeten aan de grond, maar ik kon d'r niet houden. Heb d'r heel zachtjes neergelegd en dat had gelukkig geen gevolgen... :) :)

Inmiddels ook m'n pekelfiets laten vallen... |(
Haal dat gevaarte uit de schuur, verlies het evenwicht en laat em zo uit m'n klauwen vallen... :(
Gelukkig is de tuin onbetegeld en viel hij op de zachte grond. Stuur stak lekker in de modder, maar is niet krom. Verder zit er weinig aan de off road wat uitsteekt, dus wederom kon ik een onbeschadigde motor oprapen... :}

Ik ben dus geboren voor het geluk... *D
Helaas wel met ongelukkige handjes... :+
 
Is me nooooooooit gebeurd.

Maare de jiffy vergeten en dan je motor toch op willen neerzetten, dat is me niet een keer gebeurd.....

(snif snif, twee keer dus, stomme ezel, een keer tegen een muurtje aan gelegd, de tweede keer in een bamboe struik, gelukkig heb ik een motor waarop je de extra krassen toch niet ziet)
 
In de herfst in de Eiffel.. Even de parkeerplaats op.. Ik dacht nog van "ow even opletten want er liggen hier wel erg veel blaadjes..."

Maar zodra ik stil stond en m'n voeten aan de grond wilde zette gleed m'n motor gewoon onder m'n kont vandaan. Waarschijnlijk had ik hem best kunnen tegenhouden maar het ging allemaal zo snel dat ik nu nog niet precies weet hoe, wat en vooral waarom het precies gebeurde.
 
Ik heb het vorige maand gehad in de garage. Ik reed hem naar binnen over een klein drempeltje en hij wankelde wat. Dus ik dacht oh ik veer wat door me been en duw hem zo weer recht op, ik was me af1 van rond de 120 kilo nog gewend.
Maarja deze zxr van 235 kilo hield ik toch echt niet. Daar stond ik dan wankelend en steeds verder door me been zakkend :( Aaaaarrrgghhh wat was ik kwaad op mezelf.
Kreeg hem in me eentje trouwens ook niet overeind.

De motor had gelukkig niks bijzonders, maar ohohoh wat een grote deuk in me ego.
 
full


ik wou een kruising over steken er kwam iets in de verte aan.
ik ga naar het stukkie niemandsland om te wachten op verkeer van rechts.
is mevrouw van rechts ineens van plan om toch zonder knippers al snijdend naar rechts te gaan.
en raakt licht mijn wiel val om met m'n been nog onder de motor.
ja daar lig je dan, gelukkig ben ik mans genoeg om de motor op te tillen.
maar zou me kunnen voorstellen dat.

pech zit en blijft in een klein hoekje.
 
ach een paar dagen na ik mijn Fazer opgehaald al, voor de deur tijdens het van de middenbok afhalen verloor ik mijn evenwicht en moest ik hem zachtjes latten vallen. Gelukkig alleen 2 kleine krasjes op mijn spiegel, maar ik hen voor de zekerheid nu wel crashpads geinstalleerd, kan iniedergeval het blok niet beschadigen
 
Gelukkig heeft mijn rij-instructeur toen der tijd ff aan mij laten voelen hoe zwaar een motor kan zijn. Ben ik hem achteraf HEEEEEEEL erg dankbaar voor want dit soort verhalen hoor ik ook allemaal van vrienden van mij.
 
Ik had 22 september dit jaar me rijbewijs gehaald, superrr blij natuurlijk veel gereden. Dag erna, 's morgens om 10 voor 8 d8 ik hey lekker met de motor naar ut werk :]
Dus ik stap op de motor en doe rugzak op terwijl ik al op de motor zat (vet vaag don't ask my why :P ), en jah hoor ik draai me om in die rugzak te komen, dus til me rechterbeen op, en tegelijk duw ik perongeluk met me linkerknie de motor tussen me uit!! :(
Was kutste motormoment tot nu toe, flipte helemaal, ding lag half in de struike, maar toen ie rechtop stond, alleen knipperlicht was kapot, en klein deukkie in uitlaat (amper te zien) en paar kleine krasjes op stikker op kuip. Viel dus nog wel mee gelukkig!! Pff... was wel schrikke :(
 
Heb zoiets ook een keer gehad... Omdat mijn motor een vreselijk kabaal maakt en ik voor een winkel stond wilde ik mijn motor een stukje verder op starten.
Dus ik loop aan de linkerkant naast mijn motor, schop ik met mijn rechter voet per ongeluk mijn honda in zijn eerste versnelling.
Gevolg ding staat onmiddelijk stil en valt meteen naar rechts.. nog geprobeerd hem vast te houden... helaas de zwaarte kracht van moeder aarde won.....

Weinig schade gelukkig... :+
 
stil komen te staan, je poot proberen uit te steken om balans te houden. maar je voet wil niet van het stepje af :?

voet zat vast. maar motor begon al die kant op te vallen... en ja. dat ziet er heel dom uit als je er achter rijd. dat iemand gewoon zittend, zo omvalt in de zit positie :X

gelukkig geen schade doordat mijn been er tussen zat (auw) en ik hem op de zijkat van het stuur legde (ik had alle tijd om hem goed neer te leggen tijdens vallen, want het ging toch hardstikke langzaam)
 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/14757/singlepost/323156...met smilies

Door LCB op 07-12-2002 03:32...zonder smilies
Het moest er eens van komen en eindelijk hoor ik er echt bij

Vanmiddag me fiets neergelegd met kort naar links draaien.
Was geen houwen meer aan. Zelf één of ander stom huppeltje gemaakt en mezelf in veiligheid gebracht.
Wat een idioot gevoel, als een clown, met liggende fiets tussen je benen te staan.

Ik was op weg naar Paul en stond aan de verkeerde kant van een paar hekkies.
Dus ff paar keer steken en omrijden leek de oplossing.
Eerste deel steken ging goed maar bij deel twee kwam er herrie uit een garage en mijn blik ging dus daarheen.

Al tokkelend klabammes en daar lag Div. Wat is dat ding zwaar dan
Geen houwen aan en stampvoetend me handschoenen van me afgegooid. Helm neergezet. Met beleid
En dan proberen die fiets rechtop te krijgen. NOT....
Pak stuur en heb de toeter te pakken Rechtop krijgen ho-maar.
Rondje om me as gelopen en nog een keer geprobeerd. Ook helaas.

Naar Paul gelopen en verteld wat mij zojuist was overkomen
Daarna een hallo-hand gegeven en Paul liep direct mee en heeft fiets rechtop gezet en brokken bij mekaar gepakt.
Schade viel mee zo te zien. Kap op topkuip heeft meeste opgevangen.

LCB met helm en brokstukken naar binnen en Paul met fiets tussen de hekkies door.

Bak koffie en daar stond mijn fietsje dan
Met Paul gekeken hoe en wat.

* Krassen op spiegel
* Kappie op topkuip aan diggels
* Slijtboutje ingekort
* Krassies op knipper
* Knippersteun verbogen
* Tophalf rondom koplamp wat uit het lood
* Ruitje los geschoten uit topkuip

GRRRRRRRR

Paul heeft gelijk gebeld voor een kappie en besteld. Rottig stukkie plastic voor € 71 nog wat Schijn trouwens goedkoop uit te zijn met Yamaha

Slijtboutje en krassen geloof ik voorlopig wel en Paul zou steun knipperlicht recht proberen te buigen, waardoor ws ook topkuip weer in lood komt.

Damn, wat is dat frustrerend zeg. Fiets op zo'n onbenullige manier neerleggen.

Maar...Is in goede handen bij Paul Ritzen te Weert
Ging heen voor een beurt en ketting/tandwielen, maar nu ook schadeherstel

Paul maakt zaterdag fotootje, dus die komt nog.
Enne, tis niet spectaculair hoor. Heb gloedje mazzel gehad. Maar wel erg ***
En ikkes blij dat me onderkuip eraf is Scheelt aardig wat centen.

Paul bedankt

-----------------------------------------------

Niet de enige nee '(
Maar of je je daar beter van gaat voelen :? Ik toen niet iig.
 
Tja, hier Dan zelf. Ook ik had m'n motor bijna 'liggen' van de week. Ketting smeren en, vanwege gebrek aan middenbok en m'n vriendin, de motor steeds een stukje vooruit duwen en dan vet op de ketting spuiten. Staat m'n motor bij een van de laatst keren niet goed op z'n jiffy... Gelukkig kon ik m'n motor met vereende krachten nog overend houden, maar het scheelde niet veel. Dus ook ik...
Met het akkefietje van Els (m'n vriendin) kreeg ik dus nog gewoon de schuld. Zij hield haar motor niet en ik reed al 50 meter verder. Ik kijk om, de motor ligt en ik denk dat ze aangereden is. Oververhit daar aangekomen roept ze: 'waar was je nou?! Jij had 'm kunnen houden en kunnen zorgen dat de motor niet viel!!'
Vrouwen, zucht....
 
Tja, hier Dan zelf. Ook ik had m'n motor bijna 'liggen' van de week. Ketting smeren en, vanwege gebrek aan middenbok en m'n vriendin, de motor steeds een stukje vooruit duwen en dan vet op de ketting spuiten. Staat m'n motor bij een van de laatst keren niet goed op z'n jiffy... Gelukkig kon ik m'n motor met vereende krachten nog overend houden, maar het scheelde niet veel. Dus ook ik...
Met het akkefietje van Els (m'n vriendin) kreeg ik dus nog gewoon de schuld. Zij hield haar motor niet en ik reed al 50 meter verder. Ik kijk om, de motor ligt en ik denk dat ze aangereden is. Oververhit daar aangekomen roept ze: 'waar was je nou?! Jij had 'm kunnen houden en kunnen zorgen dat de motor niet viel!!'
Vrouwen, zucht....

vrouwen, zucht....

idd :+ : hoe wast ook weer.. niet met ze en niet zonder ze ;)
 
TOP, me vrouw heeft het eens gehad met een GPZ500. we vertrokken opeen zaterdagmiddag bij me zwager. ze wou de stoep afrijden maar die tweecilinder was nog koud en bokte en viel stil. ze vergat de voet aan de grond te zetten en viel dus om. ff wat harder als neerleggen. met als gevolg de voetremhendel door de koppelingsdeksel en alle olie op straat. daar stonden we dan :(

gelukkig ergens in Den Haag vlakbij een sloper/onderdelenboer gebeld die wel even een half uurtje wou wachte met sluiten. die had een deksel van een GPZ500 liggen en ook wel olie :) de boel gerepareerd tegen te billijken kosten en we konden weer naar huis. voor de vrouw wel de aanleiding om ipv de GPZ500 een ZXR400 te kopen omdat die toch wat lager is en ze makkelijker aan de vloer komt met de voetjes.
 
heb mn tl weleens neergelegd had em niet op de standaard staan en dat dacht ik van wel maar ik kon em echt een kusje op de grond laten geven dus gelukkig 0,0 schade
 
Is een vro cursus niet wat? wil er zelf 1 nemen met het voorjaar.

En dan leg je je fiets gegarandeerd nooit meer neer :?

Heeft meer met klunsigheid te maken dan met het niet gedaan hebben van een voortgezette opleiding.
 
Ook weleens gehad alleen op 'n iets andere manier.... ik reed een viaduct(van de zijkant ;) ) op en toen ik over de top kwam schoot m'n voorwiel in een gat. Stond ik dan met m'n achterwiel in de lucht en 1 beentje net aan de grond. "En nou?" dacht ik, hopend op een zetje van voren zodat ik weer met beide bene op de grond kon staan. Nee, hij viel naar de zijkant '( .......krak, zijkapje naar de maan ;(
ach ja, op zich wel grappig :]
 
Me to...kwam aangereden op het werk waar ik hem steeds achteraan parkeerde.
Ging meestal naast een muur staan in de richting dat ik goed stond om 's avonds
direct weg te rijden. Dus ik nam steeds een bochtje zodat ik evenwijdig met de
muur kwam...één keertje bochtje verkeerd ingeschat (ging tegen de muur rijden)
dus al draaiende de voorrem dichtgeknepen...gevolg kwak de grond op!
Ik kon hem nog wel zachtjes neerleggen en nihil schade.
Snel even rondgekeken,maar niemand van de collega's die het had gezien.
Dus te fier en vooral zwaarbeschaamd de moto zelf overeind getrokken en naar binnen gegaan zonder iemand iets te zeggen.

Ik heb wel dagen met spierpijn rondgelopen van hem zachtjes neer te leggen en terug op te pikken.

Mvg
 
Het èchte drama is pas als je 'm zelf niet meer overeind getild krijgt..... Vooral voor 'n overvol terras ;(

Gelukkig is mij dat alleen op 'n zandpad gebeurd. Moest kunnen met mijn F650 (volgens mijn vriendje) maar het zand was wel erg mul voor mijn gewone straatbandjes. Dus helaas legde ik hem zeer beheerst neer, vergat alleen mijn voet eronderuit te halen. Grrrr, die zat dus vast en daar lag ik lekker op mijn buik zand te happen!!!! Tja, dan maar hopen dat vriendlief op 'n gegeven moment merkt dat ik niet meer achter hem rijd.

Toen was ik toch wel heel erg blij dat dat zandpad heeeeeel erg stil en verlaten was! :(

Voordeel van zo'n zandpad is wel dat je 0,0 schade aan je moto hebt.
 
En dan leg je je fiets gegarandeerd nooit meer neer :?

Heeft meer met klunsigheid te maken dan met het niet gedaan hebben van een voortgezette opleiding.
:^


[me]kneeslider heeft het gepresteerd om zijn motor TIJDENS de VRO om te laten vallen :X :o [/me]
Na een praatje starten, direct willen draaien, motor was koud, sloeg af, boink B| Leuk hoor tegenover alle cursisten B|
 
Wees blij dat jezelf niks heb.

Heb ook keertje gehad, was bij leuke vriendin geweest.
Wil weg rijden... dus rij stoep af.. boink...

schijfremslot vergeten :S, motor omgeflikker, voorwiel op de weg achterwiel op de stoep.. zie hem dan nog eens op te tillen :(

Dus denk dat iedereen dit soort dingen wel eens mee maakt..

Suc6 met de schade
 
Terug
Bovenaan Onderaan