[GEZ] handleiding zelf aanhangw. maken!

booze_lets_cruise

Banned User
4 aug 2005
195
0
Hoi ik vroeg me af of er op internet ergens handleidingkjes rondcirculeren
over hoe je zelf een aanhangwagen voor je motor kunt maken!

Vaak zie je ze van die aanhangwagentjes gemaakt uit zo'n shell olievat met een deksel aan de bovenkant om je spul in te doen.

Kan iemand me verder helpen?

,mvg!
 
heel simpel.... als je geen ervaring er mee hebt niet aan beginnen... dat zeg ik niet vaak. maar dit is een stuk staal dat met 100km/u achter je aan sleept en als een wiel breekt ofzo knal je of met aanhanger en al op het asfalt, of die aanhanger gaat bij iemand anders voorin de auto/motor.
 
Je kunt toch gewoon het onderstel pakken van een oude aanhanger zonder kenteken (<750 Kg). Daar mag je aan verbouwen wat je wilt (enige ervaring of deskundigheid wel gewenst). En zorgen dat het totaalgewicht zo laag mogelijk, en iig onder de 750 kg. blijft. Verder geen keuring oid, wel wettelijke verplichtingen (max. breedte, lengte, assen, verlichting etc).

*edit*
Bovenstaand verhaal gaat natuurlijk niet op als je geen aanhanger wilt voor je motor (om je motor op te zetten), maar om achter je motor te hangen...
 
Laatst bewerkt:
Je wil een aanhanger maken om achter de motor te hangen als ik het goed begrijp?
Die tip om een vouwwagen oid om te bouwen is niet echt bruikbaar dan.
Ik zou gewoon twee lichte torsie asjes kopen, een complete dissel, en daar een onderstel voor maken.
Zo heel moeilijk is dat ook weer niet, de opbouw zou ik wel zo licht mogelijk maken, zo hou je een mooi laag zwaartepunt.
 
heel simpel.... als je geen ervaring er mee hebt niet aan beginnen... dat zeg ik niet vaak. maar dit is een stuk staal dat met 100km/u achter je aan sleept en als een wiel breekt ofzo knal je of met aanhanger en al op het asfalt, of die aanhanger gaat bij iemand anders voorin de auto/motor.

je mag maar tachtig met een aanhanger, in duitsland maar 60 km/h

als je kunt lassen kan je een aanhanger bouwen.
je zoekt een vouwcaravannetje met een torsieasje en kort dat asje in tot je een meter breed bent over de wielen gemeten.
van de rest van het onderstelletje las je een rechthoek voor je opbouw.
de dissel netjes haaks aanlassen en schoren en klaar is je karretje.
lengte, breedte en verlichtingseisen vind je bij de www.rdw.nl

je hebt wel het verkeerde seizoen gekozen, in september staan de alpenkruizers soms gratis op marktplaats.
nu moet iedereen nog op vakantie.
 
Een 1-wieler rijdt veel leuker :]
full
 
ik heb jaren met een kruiwagen gereden.

de handgrepen naar elkaar toebuigen en als ze elkaar raken een lasje geven, door de las een gat boren voor het boutje dat als trekhaak dienst gaat doen.

als je de kuip van de kruiwagen slijpt, kan je er een half olievat van de shell op vast lassen.

succes m8
 
Terug
Bovenaan Onderaan