Gez.: sport achterschokdemper Fireblade SC33

RetepV

MF veteraan
22 okt 2008
4.567
2
Huizen
Hi,

Heeft iemand nog een sport achterschokdemper voor een Honda Fireblade SC33 liggen?

Ik ben niet op zoek naar een originele Showa demper, maar naar iets waar ik wat meer aan kan instellen. Bijvoorbeeld WP, Ohlins of Wilbers.

De staat hoeft niet nieuw te zijn, als hij maar te reviseren is. Prijs naar gelang de staat, natuurlijk :).

Groeten!
Peter
 
Aprillia rsv mille pomp past er zo tussen, alleen de veer moet op je gewicht.

Gr. Paul
 
Ik vergeet Technoflex te noemen, ook een prima merk natuurlijk.

Mijn gewicht... Hmz. Ik weeg zo'n 61kg, dus de kans dat ik er eentje op mijn gewicht kan krijgen is waarschijnlijk nihil. Dat is de hoofdreden waarom ik die merken opnoemde. Ik zal de veer toch op mijn gewicht af moeten laten stellen, en met genoemde merken kan dat.

Zeer bedankt voor de tip, Dusss!
 
Naast de veer zul je denk ik ook de schok opnieuw moeten laten valven/servisen/reviseren.

Zou gewoon even bij een aantal bedrijven informeren, die hebben misschien nog wel wat.

Dan ben je misschien zelf nog wel goedkoper uit, dit was bij mij voordeliger dan tweedehands omdat een tweedehandse met een andere veer, valven en reviseren bij HK duurder was dan een demo schok die ze nog hadden liggen en die speciaal op mijn gewicht afgesteld/geleverd werd. Deze zag er zelfs nog als nieuw uit. Andere veer, revisie en revalven koste bij HK rond de €270
 
Ik zal eens kicken, want ik heb er nog geen eentje. :)

Inderdaad is het de bedoeling dat de hele schok gereviseerd gaat worden. Reviseren kan ik zelf (met wat hulp). Bij deze merken kun je gewoon de onderdelen kopen.

Maar goed, ik hou gewoon alle opties open. Over een maandje moet ik er echt wel eentje hebben, anders wordt het een beetje kritiek met de circuitdagen. Maar ik denk maar: ik kan altijd nog een nieuwe kopen.

Edit:

Het is gewoon erg rottig dat een originele Fireblade schokdemper niet te reviseren is. Je kan alleen de volledige cartridge kopen en die is in zijn eentje al bijna net zo duur als een gemiddelde Wilbers schokdemper.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon erg rottig dat een originele Fireblade schokdemper niet te reviseren is. Je kan alleen de volledige cartridge kopen en die is in zijn eentje al bijna net zo duur als een gemiddelde Wilbers schokdemper.
Wat een k*tmotor zeg. :+
Ik zag vorige week een paar goeie op Ebay Duitsland en 3 op Ebay UK. Maar die waren volgens mij allemaal gereviseerd en pittig aan de prijs.
 
Ik zal eens kicken, want ik heb er nog geen eentje. :)

Inderdaad is het de bedoeling dat de hele schok gereviseerd gaat worden. Reviseren kan ik zelf (met wat hulp). Bij deze merken kun je gewoon de onderdelen kopen.

Maar goed, ik hou gewoon alle opties open. Over een maandje moet ik er echt wel eentje hebben, anders wordt het een beetje kritiek met de circuitdagen. Maar ik denk maar: ik kan altijd nog een nieuwe kopen.

Edit:

Het is gewoon erg rottig dat een originele Fireblade schokdemper niet te reviseren is. Je kan alleen de volledige cartridge kopen en die is in zijn eentje al bijna net zo duur als een gemiddelde Wilbers schokdemper.


Ik heb bij JD shocks in pijnacker een sc 28 en sc 33 laten reviseren.

Kan dus wel en niet eens zo heel duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan