Gez: voorste stuk ram-air R6 (racer)

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Ik zoek het voorste stuk van de ram-air van een R6 racer (99/00/01) Ik zoek dus het stuk wat aansluit op de topkuip en waar ook een aansluiting op zit voor die "tuinslang" die naar de airbox loopt.

Het gaat dus om dit ding...

full


(dit naar aanleiding van mijn mooie highsider maandag op Zandvoort ;) )
 
Die worden gemaakt door iemand voor Roelofs,kost wel wat hoor.
Ik heb hem toevallig net na jaren werkeloos te liggen,weer gemonteerd op mijn R6.
Je kunt ook de standaard versie gebruiken en daar zo'n pijpje in maken,volgens sommige werkt dat zelfs beter!!!
Hoe heb jij die slang verder aangesloten??
Zitten daar alle vaatjes e.d. nog tussen of gaat hij direkt naar de voorkant van de carb's?
Volgens Roelofs moet het direkt met de standaard naalden (SA) en sproeier 130,tenminste als je dat gaatje hebt dichtgemaakt onder je kelken....
 
Die worden gemaakt door iemand voor Roelofs,kost wel wat hoor.
Ik heb hem toevallig net na jaren werkeloos te liggen,weer gemonteerd op mijn R6.
Je kunt ook de standaard versie gebruiken en daar zo'n pijpje in maken,volgens sommige werkt dat zelfs beter!!!
Hoe heb jij die slang verder aangesloten??
Zitten daar alle vaatjes e.d. nog tussen of gaat hij direkt naar de voorkant van de carb's?
Volgens Roelofs moet het direkt met de standaard naalden (SA) en sproeier 130,tenminste als je dat gaatje hebt dichtgemaakt onder je kelken....
Ik heb er 1 gevonden. En ik monteer hem idd zonder al die zooi ertussen, dus rechtstreeks. Kheb nu 132 sproeiers en K&N naalden. (maar ook nog de originele en factory, dus op de bank zal wel blijken welke de beste zijn.)
 
Nu wordt ik nieuwsgierig,ik gebruik al die zooi er nog tussen en moet volgens Roelofs weg!
Ik ben hem weer aan het opbouwen,hij draait inmiddels,maar om zeker te zijn...monteer jij hem dus op die koperen aansluiting aan de voorzijde van de carb's in dit geval zit de aansluiting dan ook nog eens links.
Normaal gaat via die linkerzijde een slang naar achteren met halverwege een potje ertussen en dan weer die grote pot aan je luchtfilterhuis....dus die kunnen weg?
Hoe ben je dan van die tuinslang diameter naar dat koperen busje gegaan die kleiner is?
Volgens J.R. moet er dus 130 in met de standaard naalden,maar die van mij is volgens hem goed voor 125pk aan het wiel,dus zal ook wel anders zijn.
Ik zet hem eerdaags toch nog wel even op een bank,maar time is money,alvast dank ;)
 
Nu wordt ik nieuwsgierig,ik gebruik al die zooi er nog tussen en moet volgens Roelofs weg!
Ik ben hem weer aan het opbouwen,hij draait inmiddels,maar om zeker te zijn...monteer jij hem dus op die koperen aansluiting aan de voorzijde van de carb's in dit geval zit de aansluiting dan ook nog eens links.
Normaal gaat via die linkerzijde een slang naar achteren met halverwege een potje ertussen en dan weer die grote pot aan je luchtfilterhuis....dus die kunnen weg?
Hoe ben je dan van die tuinslang diameter naar dat koperen busje gegaan die kleiner is?
Volgens J.R. moet er dus 130 in met de standaard naalden,maar die van mij is volgens hem goed voor 125pk aan het wiel,dus zal ook wel anders zijn.
Ik zet hem eerdaags toch nog wel even op een bank,maar time is money,alvast dank ;)
Die van mij duurt ook nog effe, maar is goed ik laat je het resultaat wel weten. (ik ga iig de Roelofs methode testen, werkt dat niet dan gaak voor de "oude" methode.) Mij gaat het in 1ste instantie om beter oppakken onderin.
 
Daar heb ik ook problemen mee,dus had je nu wel of niet direkt aangesloten gereden...en hoe?
BTW k&n moet je weggooien, sorry Drs.P.
Ik reed met origineel spul. (op K&N filter en naalden na)
 
Die worden gemaakt door iemand voor Roelofs,kost wel wat hoor.
Ik heb hem toevallig net na jaren werkeloos te liggen,weer gemonteerd op mijn R6.
Je kunt ook de standaard versie gebruiken en daar zo'n pijpje in maken,volgens sommige werkt dat zelfs beter!!!
Hoe heb jij die slang verder aangesloten??
Zitten daar alle vaatjes e.d. nog tussen of gaat hij direkt naar de voorkant van de carb's?
Volgens Roelofs moet het direkt met de standaard naalden (SA) en sproeier 130,tenminste als je dat gaatje hebt dichtgemaakt onder je kelken....


Heeft iemand misschien een schema of een meer uitgebreidere beschrijving van deze aanpassing??
Ik wil ook eens proberen om deze aansluiting te maken en direct op de carbs aan te sluiten, alleen weet ik niet precies wat ik wel en niet weg mag/kan weglaten??
 
Als je een werkplaatshandboek bedoeld, dat heb ik al.
Ik ben benieuwd naar het aansluiten van een slang direct van je airducts op de carburateurs. Kun je al die extra slangetjes en boxjes dan allemaal weglaten of hebben die wel degelijk een functie?
En kun je een directe aansluiting maken op alleen de luchtschuiven of ook de andere twee aansluitingen?
 
Laatst bewerkt:
Als je een werkplaatshandboek bedoeld, dat heb ik al.
Ik ben benieuwd naar het aansluiten van een slang direct van je airducts op de carburateurs. Kun je al die extra slangetjes en boxjes dan allemaal weglaten of hebben die wel degelijk een functie?
En kun je een directe aansluiting maken op alleen de luchtschuiven of ook de andere twee aansluitingen?


Rechtstreeks , je moet een zeer flexibele slang hebben omdat hij links aangesloten wordt op de carburateurs .
Heb het zelf gedaan met een stukje compressor slang ( pvc ) deze is lekker flexibel buigt dus mooi overal tussendoor.
Mischien is het versatndig om er 1 filtertje tussen te houden voor evt. vliegen en andere insecten , maar heb dat zelf niet gedaan :X
 
Heeft iemand misschien een schema of een meer uitgebreidere beschrijving van deze aanpassing??
Ik wil ook eens proberen om deze aansluiting te maken en direct op de carbs aan te sluiten, alleen weet ik niet precies wat ik wel en niet weg mag/kan weglaten??
[/quote]
Uhm.... dit is allemaal abacadabra voor mijj maar wel interessant. :Y Mijn r6 heeft dipje tussen 7-10.000 tpm en moet nog ff uitvinden wat er aan schort, maarruh dat met die xtra slang enzo, wat doet die precies? ik bedoel, wat levert dat op en in welk gebied en waar en wat sluit je dan aan? :? Zó, ff een vraagje of 40 in 1 qoute gesteld :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan