gezakt!!!!!

scuus voor de onduidelijkheid ;)
Was een hypothetisch verhaal maar als je gepakt wordt krijg je rijden zonder verzekering voor je kiezen en dat is nog altijd 320 Euro en als je pech hebt pakken ze het rijbewijs hebben in een verkeerde catagorie er nog bij a 190 euro.

De relatie met het CJIB lijkt mij wel duidelijk. O-)
Je kan je motor ook zonder rbw gewoon verzekeren hoor, dus snap je hypothetisch verhaal nog steeds niet :P
 
was bij mij ook de eerste keer dus ik nu lekker rustig rijden bleek dit niet
"lekker spannend" genoeg voor hem.
ik weet niet meer hoe ik het de volgende keer wel goed moet doen???
lijkt het jullie verstandig om zonder rijbewijs te rijden voor een beetje
rust te krijgen?????

Probeer anders eens een les bij een andere rijschool. Of een andere leraar, mochten er meerdere zijn op je rijschool (misschien kent je rijleraar een bevriende rijschool) en vraag een les aan. Leg uit wat het probleem is en vraag of je een "proefexamen" mag doen. Zo leer je rijden met een ander iemand dan je eigen rijleraar en die let ook weer op andere dingen.

Misschien werkt dit om een beetje rustig te worden. Het lijkt me iig een betere methode dan rijden zonder rijbewijs.

En anders; zingen in je helm tijdens je examen !! Werkt ontspannend!! Succes, het gaat vast lukken.




















en uiteraard een banaan :+
 
was bij mij ook de eerste keer dus ik nu lekker rustig rijden bleek dit niet
"lekker spannend" genoeg voor hem.
ik weet niet meer hoe ik het de volgende keer wel goed moet doen???
lijkt het jullie verstandig om zonder rijbewijs te rijden voor een beetje
rust te krijgen?????
Zo en nu uithuilen en overnieuw beginnen. Gewoon ontspannen op de motor zitten, lekker genieten en ff laten zien wat ze willen zien.
Lekker met de heupen zwieren, goed kijken waar je heen wilt en dat soort dingen meer. Dan kan er weinig meer mis gaan.
 
Ga in elk geval de avond voor je examen niet zwaar zuipen, want dat werkt niet, merkte ik bij m'n eerste AVD-poging... |( -O-
 
"we gaan ff een lekker stukkie rijden, trek de spullen maar aan en we gaan" aldus mijn examinator. Dus gewoon lekker stukkie rijden netzoals het met je rijlessen gaat....

Heeft mij geholpen iig...
 
"we gaan ff een lekker stukkie rijden, trek de spullen maar aan en we gaan" aldus mijn examinator. Dus gewoon lekker stukkie rijden netzoals het met je rijlessen gaat....

Heeft mij geholpen iig...
Voor mij een jaartje geleden, maar zo ging het ook :Y

Hij zei:
We gaan een stukje rijden. Lekker doen wat je geleerd hebt, veligheid boven alles. Al moet je er overtredingen voor maken ;) En vooral veel plezier :)

:} Dat was voor mij een teken om idd lekker te gaan rijden en me niet druk te maken om "de zeikerd" achter me.
 
Weet je wat kut is? Net zakken op iets dat je verkeerd hebt aangeleerd hebt gekregen!

"Positie op de weg is wel prima, let nog even op je kijken"

Dus ik afrijden, goed consequent kijken, ik vrolijk, alles gaat lekker.

Krijg je te horen dat je veel te veel links rijdt op de weg.
Dat had ik ook... Had aangeleerd dat je de bocht naar links zover mogelijk rechts moet gaan rijden en de bocht naar rechts zover mogelijk links (tegen de as van de weg), om zicht te halen. Ben eerste keer gezakt omdat ik de basispositie moest aanhouden van de examinator. Zicht halen was iets voor de vervolgopleiding, zei-ie :? Dus dan is het toch niet fout wat ik doe, dacht ik.... Mijn instructeur en de examinator hebben daar nog een lange discussie over gevoerd. Maar dan ga je wel denken: heb ik het nu van die instructeur verkeerd aangeleerd gekregen of is de examinator een zeikerd?

Maar goed, gewoon denken: f*ck allemaal, ik ga gewoon lekker rijden en ik doe gewoon m'n eigen ding. Dan komt het wel goed (bij mij tenminste wel de tweede keer). Ben ze zelfs twee keer kwijtgereden })
 
Tips niet echt, denk dat iedereen wel zenuwachtig is bij het examen (Was ik ook).
Maar je moet gewoon toepassen wat je hebt geleerd en er niet aan denken dat
achter je, de meneer rijdt die bepaalt of jij je papiertje krijgt. Klinkt
makkelijk maar kan je verder niet helpen

succes

:]
 
gewoon aan je huisarts om een betablokker vragen.
zorgt ervoor dat je de spanning niet zo voelt, je hartslag loopt niet zo ontzettend meer op. rijd je gewoon relaxed de volgende keer af. je moet het ook een beetje nuchter benaderen...zo van hoe belangrijk is het nou eigenlijk allemaal...als ik zak hakken ze er toch geen handen af. gewoon minder spannend maken voor jezelf....maar niet stoppen.
je kan er beter 5 keer over doen en uiteindelijk een duur roze papiertje over houden, als dat je na 3 keer de moed op geeft. dan heb je een hoop geld uitgegeven voor niks.
 
scuus voor de onduidelijkheid ;)
Was een hypothetisch verhaal maar als je gepakt wordt krijg je rijden zonder verzekering voor je kiezen en dat is nog altijd 320 Euro en als je pech hebt pakken ze het rijbewijs hebben in een verkeerde catagorie er nog bij a 190 euro.

De relatie met het CJIB lijkt mij wel duidelijk. O-)

Uhm, Uhm, Uhm :? Als je een motorfiets hebt, die verzekerd en in de wegenbelasting is maar je rijd zonder rijbewijs, ... krijg je dan niet gwoon een bekeuring vh rijden zonder geldig rijbewijs ??? of ben ik nou kippig ??? :X
 
Uhm, Uhm, Uhm :? Als je een motorfiets hebt, die verzekerd en in de wegenbelasting is maar je rijd zonder rijbewijs, ... krijg je dan niet gwoon een bekeuring vh rijden zonder geldig rijbewijs ??? of ben ik nou kippig ??? :X
Als de motor gewoon verzekerd is kun je daar inderdaad geen bon voor krijgen. Mocht je echter, zonder geldig rijbewijs, schade veroorzaken, dán heb je echt een probleem. Je verzekeringsmaatschappij zal die schade dan op jou gaan verhalen, en meestal gaat het dan wel om wat meer dan een paar honderd Euri :X

PS: Misschien ben je ook wel kippig, maar dat kan ik natuurlijk niet weten :+
 
Dat had ik ook... Had aangeleerd dat je de bocht naar links zover mogelijk rechts moet gaan rijden en de bocht naar rechts zover mogelijk links (tegen de as van de weg), om zicht te halen. Ben eerste keer gezakt omdat ik de basispositie moest aanhouden van de examinator. Zicht halen was iets voor de vervolgopleiding, zei-ie :? Dus dan is het toch niet fout wat ik doe, dacht ik.... Mijn instructeur en de examinator hebben daar nog een lange discussie over gevoerd. Maar dan ga je wel denken: heb ik het nu van die instructeur verkeerd aangeleerd gekregen of is de examinator een zeikerd?

Maar goed, gewoon denken: f*ck allemaal, ik ga gewoon lekker rijden en ik doe gewoon m'n eigen ding. Dan komt het wel goed (bij mij tenminste wel de tweede keer). Ben ze zelfs twee keer kwijtgereden })

Meestal is er wel meer aan de hand, of was de algemene indruk niet goed genoeg.
Als je zicht gaat halen en daarbij over de wegas gaat door het schuin gaan van de motor, dan worden ze ook niet vrolijk van je.

Of iemand voor jou is maar net geslaagd, jij reed ietsje slechter en bent gezakt.
Of iemand voor jou is ruim geslaagd, jij reed toch iets minder als je voorganger en dus gezakt.

Veel examinatoren vergelijk het met de voorgaande rit. Duidelijke gevallen daargelaten.
 
Hallo,

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij..ook 2x gezakt en ook zonder geld en helemaal wanhopig wat ik moest doen als ik nog een keer zou zakken. De les ervoor, en de terugrit (ook al was het half jankend) na het examen ging altijd super..maar op het examen, echt de gekste dingen doen.
Meestal bedenkt de rij-instructeur de route tijdens het examen en niet de examinator. Ik heb overlegd met mijn rij-instructeur om grotendeels dezelfde route te doen als de les direkt voor het examen. Weliswaar waren start-eind omgedraaid maar toch. Toen ik dat eenmaal wist was ik een stuk relaxter omdat ik me geen zorgen meer maakte over dat ik mss bepaalde stukken tegen zou komen waar ik in het verleden moeite mee had en dus weer fouten zou maken. Verder maakte ik in het begin een foutje, en waar ik daarvan de vorige twee examens helemaal in de stress raakte heb ik nu heel streng tegen mezelf gezegd: Kom op meid!Nu niet verpesten en gewoon rijden en dan zie je wel. En gek genoeg hielp zoiets simpels nog ook..Dus dat moet je jezelf gewoon zo vaak mogelijk, en ook tijdens examen inprenten,: Ik rij voor niemand en alleen voor mezelf en nu zal ik dat ook s ff laten zien! (klinkt een beetje zweverig maar okay, het heeft mij geholpen en als ik m'n rijbewijs kan halen dan kan jij het helemaal!) Succes ermee!!!
 
En laat je niet gek maken door verhalen van examinatoren die van het CBR een bepaald percentage moeten halen of dat ze je vergelijken met voorgangers..Die mensen zijn ervaren genoeg om niet te vergelijken. Wat ze graag zien is dat je laat zien dat je het voordeel van een motor gebruikt, dat betekent voor ut stoplicht in t linkerrijvak staan en de auto eruit trekken (verantwoord natuurlijk), dat betekent inhalen als een auto strak de maxsnelheid aanhoudt (je mag heus 90 of iets harder rijden als je dan gaat inhalen). En dat je de bochten beheerst, maar ik ging standaard te hard de linkerbocht in en ben toch nog geslaagd..omdat ik dus met andere dingen dat voordeel van de motor liet zien)..het gaat om het totaalplaatje..maak je een foutje met de bochten maar compenseer je dat met je rijgedrag, niets aan het handje. En zorg dat je je vertrouwd voelt op de motor en rij anders af op de motor waar je je het meest vertrouwd op voelt, die je onder controle hebt.
 
gewoon plezier erin hebben, dan merk je niet eens dat er een examinator achter je rijdt. Neem aan dat het net als bij mij je eigen instructeur is die aangeeft waar je heen moet rijden. Dan merk je zijn aanwezigheid niet eens.

Maar ik geloof dat ik niet de juiste persoon ben om dit te zeggen, ik heb geloof ik het tegenovergestelde van examenstress :X
 
Heb ooit gehoord van iemand die 'n biertje dronk voor z'n AVD om wat losser te worden :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan