Gezamenlijk protest? Haalbaar?

Type>>R

MF veteraan
14 apr 2009
10.348
1.701
Nederland
Zou het haalbaar zijn in NL om net als onze Duitse buren een gezamenlijk en rustig protest te voeren. Dus zonder gestunt en onnodig kabaal?

https://www.motor.nl/nieuws/duizenden-duitse-motorrijders-demonstreren-tegen-rijverboden/
Weet dat de MAG dit eerder voor elkaar heeft gekregen, mocht dit lukken en wij motorrijders kunnen onze gezamenlijke aanpak en vriendelijkheid laten zien zal dat vast helpen in besluiten omtrent afsluiting van wegen.

1 voor allen allen voor 1 👌👍😎🏍️
 
bvb.jpg


Ik heb 40 jaar geleden al eens gedemonsteerd. Vind het wel genoeg zo :+
 
Ik sta er voor open, echter denk ik dat het geen haalbare kaart is.

Als ik de diverse reacties lees welk betrekking hebben op dit onderwerp(motor-overlast), dan zie ik dat hier op het motorforum dat de motorrijder an sich er zelf verschillende opinies er op na houden.

"Divide and conquer."
Dat hebben de jankers/klagers i.i.g. goed in hun achterhoofd.
 
Hier hebben we(ze) het helemaal zelf naar gemaakt, en waarom allemaal over datzelfde stukje dijk/weg??
Rij gewoon eens ergens van de snelweg af waar geen grote steden zijn, er ligt zoveel mooi asfalt in NL...
 
het grootste probleem ontstaat pas als zeikclubjes alla NEFOM de demonstratie in hun voordeel zou gebruiken.
in dat geval ontstaat een niet meer te remmen domino effect van voor motorrijders afgesloten wegen.
als die liegende imbecielen van dat clubje hun zin krijgen mogen we niet meer over de dijken, gaan de bewoners van de wegen die als gevolg daarvan worden gekozen ook klagen (met het zogenaamde ´succes´ van NEFOM in het achterhoofd) en worden die wegen ook afgesloten.
dan gaan de bewoners van de wegen die daarop weer worden gekozen zeuren etc.

snap dat protesteren door massaal de weg op te gaan geen zin heeft, maar aan de andere kant: waarom moeten we daar persé onze motoren bij betrekken.... men herkent ons toch al aan onze motorpakken? :?
ik denk dat protesteren (of partijen steunen die dat voor ons doen zoals bijv. MAG) wel degelijk zin heeft, alleen zonder uitlaat geluid, om de zeikerds geen kans te geven...
 
In Brussel toen geweest met de MAG , tegen de APK op motoren.

Ging heel netjes.

Op een paar leernichten na met open pijpen en ruige patches..
Oh, en een Belgen club die burnouts ging maken in t centrum , zeg maar de Belgische afdeling van Bagger en Proest .
 
Te veel motorrijders krijgen nog steeds een dikke als iedereen in elkaar krimpt als ze voorbij komen. En dan extra veel gas geven vlakbij mensen natuurlijk.

Zolang dat idiote gedrag niet ophoudt blijven we als motorrijders het risico lopen het slachtoffer te worden van verdergaande maatregelen.
 
Ik vind het dan weer grappig als ik twee jongens van een jaar of 10 op de fiets tegenkomen die dan het ”geef gas” gebaar maken. Nu maakt dat niet echt veel indruk met een BMW RT, maar vooruit dan maar.:Y
 
Ik vind het dan weer grappig als ik twee jongens van een jaar of 10 op de fiets tegenkomen die dan het ”geef gas” gebaar maken. Nu maakt dat niet echt veel indruk met een BMW RT, maar vooruit dan maar.:Y
ik reageer daar helemaal niet op , kansloos heeft totaal geen nut. Krijg al genoeg niet waarderende gezichten onderweg door gewoon langs te rijden :N
 
zeikclubjes en zeuren noemen ze uiteraard weer , waar zou dat toch door komen dat die mensen problemen met motoren hebben ?
En terecht want voor het gemak worden alle motorrijders over 1 kam geschoren en dat terwijl het merendeel gewoon normaal doet.

En zoals al vaker gezegd zijn de eisen van het nefom niet haalbaar: 70 dB is veel te weinig en andere voertuigen zullen daar ook overheen gaan.
 
En terecht want voor het gemak worden alle motorrijders over 1 kam geschoren en dat terwijl het merendeel gewoon normaal doet.

En zoals al vaker gezegd zijn de eisen van het nefom niet haalbaar: 70 dB is veel te weinig en andere voertuigen zullen daar ook overheen gaan.
nee , die eisen zijn belachelijk inderdaad , onhaalbaar , maar om iedereen tegenwoordig als zeikert weg te zetten vind ik ook niet kloppen want er is wel degelijk wat aan de hand
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Zou het haalbaar zijn in NL om net als onze Duitse buren een gezamenlijk en rustig protest te voeren. Dus zonder gestunt en onnodig kabaal?

https://www.motor.nl/nieuws/duizenden-duitse-motorrijders-demonstreren-tegen-rijverboden/
Weet dat de MAG dit eerder voor elkaar heeft gekregen, mocht dit lukken en wij motorrijders kunnen onze gezamenlijke aanpak en vriendelijkheid laten zien zal dat vast helpen in besluiten omtrent afsluiting van wegen.

1 voor allen allen voor 1 👌👍😎🏍️
Grappig dat onderschrift van je..


Maar onder een serieuze noot: Ik denk dat de enige manier van protest die werkt is dat je met mensen in gesprek gaat. Laat weten dat er inderdaad een klein groepje is wat zich misdraagt en dat je je daar ook aan stoort. Geef aan welk type motorrijder dat is. Als ik mensen vertel dat het de zomerrijders zijn hoor je vaak ook de reactie: Oh, dat klopt ja, die in de winter langs komen hoor je bijna niks van.

Elke vorm van protest is overlast en dus irritatie. Denk niet dat dat heel handig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan