gezeik familie

Oreca

Die hard MF'er
19 apr 2003
794
0
Nijmegen
Sjonge jonge ik vertel tegen mijn oma: ik ga mijn motorrijbewijs halen. haar reactie: Nee, nee dat doe je niet veel te gevaarlijk kwam ze met een verhaal aan kakken: hiernaast heeft iemand ook een motor en die scheurt met een rotgang uit het paadje zo de straat op waar kinderen spelen en als er een kind niet oplet BLA BLA denk je dat ik een leven van een kind op spel ga zetten MOOI niet.Sjonge jonge ook mijn neef: nee man eerst je auto is veel relaxter en makkelijker daarna pas je auto.

hebben jullie dit ook gehad?
Zo ja hoe ga je er mee om(ik hou mijn beslissing motor-3jaar ervaring-r1

Groeten Sandor
 
[me]Yuri sloeg al het 'goede' advies in de wind en begon met zijn motorrijbewijs. Nog geen moment spijt van gehad.[/me]
 
Nee, m'n ouders en iedereen vonden het de beste beslissing van mijn hele leven, dat ik ging motorrijden op een Supersport. Ze hebben jarenlang staan aandringen dat ik toch echt zo'n snelle SS moest gaan kopen en uiteindelijk heb ik er maar gehoor aan gegeven, met enige tegenzin dat wel maar ja...
 
eerst autorijbewijs halen ervaring opdoen in het verkeer en een beetje verkeersinzicht krijgen en dan je motorrijbewijs halen dat is het best.

Dat adviseren wij ook.. Bij de motor kan je niet ingrijpen namelijk en het is veel fijner lesgeven als de leerling al ervaring heeft in het verkeer met de auto vaak hebben ze dan ook al wat verkeersinzicht. Ze halen dan ook sneller de motorrijbewijs.
 
Nee, m'n ouders en iedereen vonden het de beste beslissing van mijn hele leven, dat ik ging motorrijden op een Supersport. Ze hebben jarenlang staan aandringen dat ik toch echt zo'n snelle SS moest gaan kopen en uiteindelijk heb ik er maar gehoor aan gegeven, met enige tegenzin dat wel maar ja...
L :+ L


Wilde hij ook geen R1 met 25 kw set?? |( |(
 
eerst autorijbewijs halen ervaring opdoen in het verkeer en een beetje verkeersinzicht krijgen en dan je motorrijbewijs halen dat is het best.

Dat adviseren wij ook.. Bij de motor kan je niet ingrijpen namelijk en het is veel fijner lesgeven als de leerling al ervaring heeft in het verkeer met de auto vaak hebben ze dan ook al wat verkeersinzicht. Ze halen dan ook sneller de motorrijbewijs.
Naar mijn idee niet waar!
 
Je had me opa s moeten horen toen hij hoorde dat ik op Assen ging rijden :X Gewoon scheit aan hebben, vroeger was alles beter, vroeger toen Jezus nog Theet heten en sex nog vies was, dat waren de tijden :r
 
Bij mij zitten ze trouwens ook te zeuren dat ik een motor koop (heb gekocht) laat staan een Supersport en dat ondanks ik motorrij-instructeur ben. Denk ook wel dat dat komt doordat ik ze een keer op de snelweg inhaalde met een staande wheelie met mijn vorige motor (R6). :X
 
hey jedi NEE geen 25kw set op R1

Ik ga kiezen uit suzuki gs500e,aprilaa r125 en kawasaki xrz400
eerst wilde ik voor de suzuki gaan maar die kawa is ook super
 
Ik ben ook begonnen met mijn motorrijbewijs.. Geen seconde sppijt ervan.. Gewoon lekker doen, gezeik hou je toch altijd.. Vaak zijn mensen gewoon hypocriet of jaloers.. Of ze hebben gewoon een andere mening die ze je op willen dringen.. Niet aan toegeven, gewoon lekker doen wat JIJ denkt dat goed is.. ;)
 
Bij de motor kan je niet ingrijpen namelijk en het is veel fijner lesgeven als de leerling al ervaring heeft in het verkeer met de auto vaak hebben ze dan ook al wat verkeersinzicht. Ze halen dan ook sneller de motorrijbewijs.
Ik haalde m'n motorrijbewijs in 2 dagen, kan me niet voorstellen dat iemand dat nóg sneller doet! :+
 
JA en ik beslis gelukkig staan mijn ouder achter me of niet? toen ik de eerste keer zei : ik ga motorrijden zeiden ze NIET :"nee je gaat autorijden of iets dergelijks maar ook niet: "goh wat leuk motorijden is echt mooi"
Neutrale ouders. ach ja zolang ze maar niet negatief worden want dan betalen ze niet mee aan mijn motorrijbewijs
 
Betalen mee aan je motorrijbewijs??

Kwou dat mijn ouders dat gedaan hadden. Volgens mij heb je weinig reden tot klagen.
 
Ik ben zelf eerst begonnen met mijn autorijbewijs....

6x een ongeluk gehad,.. toen besloten dat ik wel kon rijden en mijn motorrijbewijs gehaald... Had er niet aan moeten denken als die 1ste 6 ongelukken met de motor waren....

Dus voor het verkeers inzicht is het wel makkelijk eerst je autorijbewijs.

Kan je je ouders niet overhalen, dat als jij eerst je auto rijbewijs haalt om zo ervaring in het verkeer op te doen... zij dan je auto rijbewijs betalen en dan na een jaartje voor je motor gaan...
 
Ik had ook zo´n ma. Toen gaf ik ze zelf een motorrijles en ze was meteen terug verslaafd. O-) Foto´s komen binnenkort!! *D
 
ik heb ook niet zo te klagen alleen dat iedereen zegt: Geen motor dat vind ik stom alleen omdat ze 2 wielen hebben en supersnel zijn.Als je gewoon normaal rijd en niet gedraagt als zo'n scootergastje die denkt dat ie alles is op het fietspad dan komt wel goed.Oke je krijgt misschien wel sneller een ongeluk omdat je niet vol op de rem kan staan maar dat heeft weer te maken met je eigen inzicht en/of de schuld van een ander.
Motoren zijn gewoon harstikke mooi alleen iets minder veilig.En al mijn familieleden boven de 18 hebben allemaal autorijbewijs jammer dat er niemand bekent is met motor zodat diegene mij back-up kan geven hehe.Maar goed ik heb niet veel te klagen hoor alleen nog het geldprobleem en het familie/vriendenprobleem.

Groeten Sandor
 
bij mij waren ze er ook tegen, ik heb dan altijd ALLES volledig zelf betaald (van mijn eerste brommertje van 150euro tot men laatste tankbeurt) zodat ze er niets van konden zeggen. Eerst mijn motorrijbewijs gehaald, en later pas mijn autorijbewijs. Met die auto van mijn vader (heb zelf geen wagen) heb ik al meer accidenten gedaan dan met de motor. Probleem: ik rijd nl. met de auto op dezelfde manier als ik met de motor rijd... O-) na deze capriolen zijn ze eindelijk tot het besef gekomen dat het echt wel beter is dat ik motard ben. Die auto, nix voor mij... :+
 
eerst autorijbewijs halen ervaring opdoen in het verkeer en een beetje verkeersinzicht krijgen en dan je motorrijbewijs halen dat is het best.

Dat adviseren wij ook.. Bij de motor kan je niet ingrijpen namelijk en het is veel fijner lesgeven als de leerling al ervaring heeft in het verkeer met de auto vaak hebben ze dan ook al wat verkeersinzicht. Ze halen dan ook sneller de motorrijbewijs.

Sorry hoor maar dit vind ik een beetje onzin.

Ik heb mijn motorrijbewijs een jaar of 9 en mijn autorijbewijs een jaar of 5 of zoiets. Nou ik was binnen een week klaar met motorlessen en eerste keer geslaagd (in GB toen - wel een wat makkelijker test dan tegenwordig) en met mijn auto had ik maar liefsts 5 uur les tijd nodig en was ik de eerste keer geslaagd. Dus wat jij zei over verkeersinzicht en een auto vind ik niet kloppen....kan net zo goed andersom. Juist omdat je meer attent moet zijn op een motor, meer anticipatie moet gebruiken en je moet meer vooruit gaan denken, vond ik het beter om eerst mijn motorrijbewijs te halen een daarna pas mijn autorijbewijs. Voor mij was dat toeval want ik wou een motor en ik dacht niet van....als ik het zo doen dan dit en dat...ik deed het gewoon. Maar achteraf gezien vind ik dat ik het op de juiste volgorde gedaan heb.
 
Laatst bewerkt:
ik reed eerst van men 16 al 3 jaar meteen cross(50cc) zeer veel ervaring opgedaan in het verkeer daarmee. en van men 18 haddek autorijbewijs en nu hebbek men motorijbewijs en rij ik met een aprilia rs 125 (22 kw)

1 keer een accident gehad ik had men cross nogmaar 2 weken en er is iemand op mij ingereden (ik niet in fout). In totaal hebbek met men cross meer als 50.000 km gereden.
 
ik ben ook bezig met mjin motorrijbewijs en heb ook nog geen auto rijbewijs! maar iedereen staat achter me(totdat ik ze dadelijk een keer met een rotgang voorbei kom gescheten
 
nou gezeik..gezeik..

Ik heb mijn motor rijbewijs nooit durven halen omdat ik mezelf kende destijds. O-)

Ik hield mezelf voor dat ik pas mijn motor rijbewijs ging halen als ik rustiger werd en verstandiger..

dus snap het aan de ene kant allemaal wel.. tis pure bescherming.. voor jouw en je omgeving..
 
Niemand van de familie wist ervan toen ik aan het lessen was (alleen m'n broertje, maar die moest z'n waffel houden tegen m'n ouders). Na het behalen van m'n motorrijbewijs heb ik gelijk een motor gekocht en bij m'n ouders voor het huis geparkeerd. M'n moeder schrok wel even, maar ze zullen nooit tegen me gaan zeggen dat ik ermee moet stoppen, ze weten dat ik dat toch niet doe!

En m'n (aanstaande) schoonvader heeft zelf vroeger motorgereden, die vind het allemaal prachtig ;) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan