gezeik familie

Ik haalde m'n motorrijbewijs in 2 dagen, kan me niet voorstellen dat iemand dat nóg sneller doet! :+
Ik was 'm kwijt binnen 30 seconden :+ en toen was de familie nog aan het zeuren |( Is ook nooit goed: zeuren als je gaat rijden en ook als je geen rijbewijs meer hebt :? snap er niets meer van...waar zeuren ze nu toch om ?
 
Ik heb eerst m'n autorijbewijs gehaald, die kreeg ik van mijn ouders :} en ik had toch geen geld om m'n motorrijbewijs te kunnen betalen. Dat heb ik dus wat later gedaan (na m'n studie).
Moeders is er ondertussen wel aan gewend alhoewel ze nog niet achterop wil. Ik hoor het nog wel eens van oma: 'Meid, je doet toch wel voorzichtig op dat ding!' en dan denk ik maar: ze bedoelt het lief :)
 
Laatst bewerkt:
Nooit geen last van gehad *D Pa reed al motor toen ik wou gaan lessen. Ook mijn moeder was er absoluut niet op tegen. Zij ging vroeger altijd al met me mee naar mijn crosswedstrijden, dus ze was al wel wat gewend qua valpartijen en andere gekkigheden. En tegenwoordig rijd zelfs mijn moeder motor, dus in mijn familie is er niemand die vind dat motorrijden niet kan. :}
 
Heb gelukkig nooit geen trubbels thuis gehad wat betreft motorrijden, bij ons reed iedereen motor. Mijn vader, broer en mijn 2 zussen. Dus dat was nooit geen probleem. Mijn schoonouders zijn helaas geen voorstanders van het motorrijden, maar ja wij verschillen over zoveel dingen. :?
Ik vind dat iedereen voor zich moet weten wat hij/zij met zijn leven doet. Er zijn er die graag uit een vliegtuig springen (met parachute hopelijk :+ ), of die gaan bungee-jumpen en noem maar op dus ik vind motorrijden niet eens zo gek.
Als je de kans hebt om een droom in werkelijkheid te brengen moet je het zeker niet laten want daar krijg je gegarandeerd spijt van.
En je leeft maar 1 x (zeggen ze :P )

Dus: go for it!!!! :]
 
Best grappig altijd dat de meeste mensen die er over zeiken/het afraden nog nooit motor gereden hebben, en er dus imho geen snars van snappen. Van het rielekste niet, maar ook van de gevaren en alertheid van motorrijders en blikrijders.

Mijn ervaring is dat ondanks dat het af en toe wel moeilijk is om je recherhand onder controle te houden (dat ding heeft af en toe 'a mind of it's own' O-) lijkt wel)de meeste motorrijders alert rijden en dus een hoop gevaar kunnen ontwijken voordat het gevaarlijk wordt...
 
Mijn ouders en vriendin + ouders zijn er ook niet echt heel blij mee, maar begrijpen me wel. M'n ouders kunnen er niks van zeggen, m'n vader heeft z'n A ook en al z'n broers rijden motor.
Ik begrijp hun bezorgdheid overigens wel, maar dat kun je ook positief uitleggen: bezorgd enzo; hoort er een beetje bij!
 
Sorry hoor maar dit vind ik een beetje onzin.

Ik heb mijn motorrijbewijs een jaar of 9 en mijn autorijbewijs een jaar of 5 of zoiets. Nou ik was binnen een week klaar met motorlessen en eerste keer geslaagd (in GB toen - wel een wat makkelijker test dan tegenwordig) en met mijn auto had ik maar liefsts 5 uur les tijd nodig en was ik de eerste keer geslaagd. Dus wat jij zei over verkeersinzicht en een auto vind ik niet kloppen....kan net zo goed andersom. Juist omdat je meer attent moet zijn op een motor, meer anticipatie moet gebruiken en je moet meer vooruit gaan denken, vond ik het beter om eerst mijn motorrijbewijs te halen een daarna pas mijn autorijbewijs. Voor mij was dat toeval want ik wou een motor en ik dacht niet van....als ik het zo doen dan dit en dat...ik deed het gewoon. Maar achteraf gezien vind ik dat ik het op de juiste volgorde gedaan heb.

Echte verkeersinzicht leer je pas na je papiertje is mijn mening....

Het idee was dat je de beginners fouten, mischien beter in een auto kan maken dan op de motor. Niet of je sneller verkeersinzicht krijgt op de auto danwel de motor.

Ik heb aardig wat van mijn vrienden voor het eerst zien motor rijden, en moet zeggen dat degene die al aardig wat rij ervaring met een auto hadden, toch beduidend beter het verkeer inschatten, dan iemand zonder die ervaring.
 
Echte verkeersinzicht leer je pas na je papiertje is mijn mening....

Het idee was dat je de beginners fouten, mischien beter in een auto kan maken dan op de motor. Niet of je sneller verkeersinzicht krijgt op de auto danwel de motor.

Ik heb aardig wat van mijn vrienden voor het eerst zien motor rijden, en moet zeggen dat degene die al aardig wat rij ervaring met een auto hadden, toch beduidend beter het verkeer inschatten, dan iemand zonder die ervaring.

Misschien heb je wel gelijk maar ik vond dat juist omdat je op een motor meer kwestbaar bent dat je beter oplet dan in de auto. Als je na het halen van je motorrijbewijs je autorijbewijs gaat halen dan in mijn mening kan je al veel beter anticiperen, je let beter op en je kan snelheid beter inschatten.

Je moet natuurlijk niet gelijk een Fireblade oid gaan kopen na het halen van je motorrijbewijs!
 
eerst autorijbewijs halen ervaring opdoen in het verkeer en een beetje verkeersinzicht krijgen en dan je motorrijbewijs halen dat is het best.

Dat adviseren wij ook.. Bij de motor kan je niet ingrijpen namelijk en het is veel fijner lesgeven als de leerling al ervaring heeft in het verkeer met de auto vaak hebben ze dan ook al wat verkeersinzicht. Ze halen dan ook sneller de motorrijbewijs.

Ja wat is verstandig ??

De een heeft er meer aanleg voor dan de ander.
Mijn ervaring is ook dat leerlingen met een B-rijbewijs makkelijker hun A halen.

En afentoe komt er 1 zonder een rijbewijs en dan is het een leuke uitdaging om dit weer voor mekaar te krijgen. (back to the roots) (duurt wel wat langer dan de gemiddelde leerling).
 
Mijn vader heeft ook motorgereden dus daar heb ik ook geen weerstand van ondervonden.

Van mn moeder wel, die vond het al eng dat mn brommer 130 kon.
En deze gaat nog harder :)

"120 is toch hard genoeg?"


*zucht*
 
ik ben toen ik zeventien was zelfs even overgehaald geweest. ik wilde een renaultje 5. toen ging ik weer langs bij mijn oom, en twee weken later had ik een motor..... mijn rijbewijs was op mijn achtiende het logische gevolg, op het garageplein kwam ik niet uit z'n twee....

laat je niet gek maken, doe wat je zelf wilt!! ik had ook eerst motor, en precies een jaar later mijn auto! als ik een bewijs op zou moeten geven zou dat zeker mijn auto bewijs zijn!
 
Op mijn 17de haalde ik mijn theorie *D
Op mijn verjaardag (18de) kreeg ik mijn eerste les bij het VOC.
Ging naar mijn ouders toe en zei: dit mogen jullie betalen :+

Die reageerde van: Je betaalt maar lekker zelf '(
13 lessen auto en papiertje binnen.

5 maanden later begon ik met motorrijlessen en ook dit papiertje haalde ik 13 lessen later :}

En wat mijn ouders en grootouders ervan vonden?

Bij ons in de familie rijden ze alleen maar hard, dus no problem :P
 
Op mijn 17de haalde ik mijn theorie *D
Op mijn verjaardag (18de) kreeg ik mijn eerste les bij het VOC.
Ging naar mijn ouders toe en zei: dit mogen jullie betalen :+

Die reageerde van: Je betaalt maar lekker zelf '(
13 lessen auto en papiertje binnen.

5 maanden later begon ik met motorrijlessen en ook dit papiertje haalde ik 13 lessen later :}

En wat mijn ouders en grootouders ervan vonden?

Bij ons in de familie rijden ze alleen maar hard, dus no problem :P

En je familie is aan het uitdunnen?
 
Volgens men pa is elke motor rijder een dood rijder. Dus heb hem over meerdere jaren langzaam voorbereid op de dag dat... (He Pa, ik ga men motor rijbewijs halen. En dan kwam de preek weer van voren af aan hoe gevaarlijk het wel niet is en wie er wel niet allemaal aan doodgegaan zijn en zo...). Maar na een paar jaar gaf ie de moed een beetje op en werdt de preek wat korter (Nou, je moet het zelf maar weten, maar verwacht van mij er geen ene cent voor enzo...). Op een gegen moment maar gewoon begonnen met lessen. Niemand, maar dan ook niemand er wat van verteld (Ik kan donderdag niet. Waarom dan niet? Nou, euhh dat zit zo, ik moet euhhhh naar euhhh de bijeenkomst voor ondergewaardeerde dubbelgangers van onbekende personen...) Na men examen toch maar ff met men broer en moeder gebeld. Beide vielen zo'n beetje uit hun stoel toen ze het hoorden (He, kl**tz*k, hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder het on te vertellen... positief bedoeld dat wel). Ben toen toch maar ff naar men pa gegaan, kon het em niet aandoen om het over de telefoon te vertellen. Na een stuk slap gelul kwam een beetje een stilte, vraagt men pa of er voor de rest nog wat nieuws was. Jaha, zeg ik, heb men motorrijbewijs gehaald... Wilde hij eerst niet geloven, totdat ik em men roze papiertje liet zien. Kreeg bijna spontaan een hartaanval. (Mijn zoon, men "geliefde" zoon, hoe kon hij????? :( )
Maar goed, inmiddels is ie er wel aan gewend en zolang ik nog op men klein Cb500tje rij, krijg ik nog maar zelden preken. (meschien had ik toch die ene CBR600f moeten kopen... ;) )
Kortom, moraal van het verhaal, als je geen gezeik wilt, gewoon niet vertellen totdat je em daadwerkelijk heb. En ze natuurlijk langzaam voorbereiden...
 
Haha, en mijn ma maar lopen zeuren dat ze een keertje achterop wil :}
 
Ik ben begonnen met losse lessen voor de motor. Ik was ervan overtuigd dat ik niet eens een b-rijbewijs wilde. Maar toen kreeg ik (heeeeeeeeel erg lieve) schoonouders die het erg nodig vonden dat ik dat wel ging halen en dat voor mij wilde betalen. Met als resultaat dat ik in 1 week tijd voor beiden moest afrijden en voor beiden ben geslaagd.

Ook vinden ze motorrijden best eng, dus als ik dan toch perse wil rijden dan willen zij wel dat ik op een nieuwe rij, zodat ik in ieder geval niet onderuit ga omdat m'n motor niet in orde is. En daar ga ik uiteraard niet tegen in :}
 
Wow.... Doe mij zo'n schoonfamilie! :}

Ja, precies :} M`n schoonouders vonden het al nix dat ik op een scooter reed (terwijl het hoofd daar aan tafel vroeger motor en brommer had gereden) :?

Maar m`n ouders :} Ze zeggen geen eens meer: kijk je uit, alleen af en toe dat er een motor-rijder is verongelukt (toen dat weekend van die 7 doden '( Met mist zegt me moeder wel eens, kijk je uit ;)

Nee, ik heb nix te klagen....
 
hey luitjes met mijn ouders heb ik geen problemen meer ze zijn van neutraal naar positief gegaan alleen met de rest van de familie.Nog niet iedereen weet dat ik mijn motorrijbewijs wil halen maar mijn oma is tegen-->f*ck haar mijn neef is er tegen-->f*ck hem en mijn 2 tantes en 1 oom-->f*ck hun.laatst mijn neef: die is op autorijbewijs en had al bijna een ongeluk veroorzaakt.de instructeur greep op tijd in maar toch.Het ligt niet aan het voertuig maar aan jezelf. ben ik achter gekomen door alles in mijn 17 jarig bestaan.
Ik ga gewoon A halen. Punt uit en heb geluk dat mijn ouders meestemmen.
nu heb ik niks meer te klagen
thx.

Sandor
 
Terug
Bovenaan Onderaan