Gezichtsbedekkende kleding regel doorgedraaid ?

daar is het probleem niet zo groot verband is geen kleding. maar wat er gebeurt als je na een motorongeval binnen komt en de ambulancemedewerkers hebben om veilheidsredenen je helm nog niet verwijdert is dan wel weer een dilemma.
🤦‍♂️
 
rond hoogeveen bij bepaalde tankstations lopen ze ook altijd te janken dat de helm afmoet
ik zeg dan als je bang bent in je toko doe dan dat gepanserde glas naar beneden hoef je ook niet te mauwen over mijn helm
dan zijn ze helemaal over de zeik, ik ben klant dus ik bepaal of ik de moeite neem om mijn helm af te doen zo simpel is dat
en die moeite neem ik dus niet.
bij de shell bij rotonde slagharen werd het gewoon agresief verkondigd waarop ik zei dat ik dat zelf wel bepaalde ,en of ik nog kon afrekenen zei ik anders stuur je de bon maar op via kenteken de dwaas
 
Ik hou mijn helm gewoon op. Schijt aan bange jankerds.

Je ziet toch dat ik klant ben. Kom aanrijden. Ga tanken. Pak mijn portemonnee. Ga naar binnen met de beurs in mijn hand.

Sukkels.
 
dit heeft niks met de wet te maken want daar zijn bouwmarkten niet in benoemd. dit heeft te maken met huisregels van het bedrijf en die kunnen van alles omvatten zoals het verplicht dragen van veiligheidsschoenen of gehoorbescherming of geen toegang voor klanten in de werkplaats of het niet dragen van een helm. lang voordat er sprake was van die wet was het bij vele pompstations al verboden een helm te dragen vanwege overvallen en de angst die zo'n helm kan oproepen bij het personeel. en er is maar 1 manier om zo'n bedrijf op andere gedachten te brengen en dat is wat je van plan was te kopen laat je uit je handen vallen je loopt naar buiten en rijd naar een winkel waar je wel welkom bent.
Het ging de bedrijfsleider om de wet die was ingegaan.
 
Experiment is mislukt volgens minister. Dus voor somigen onder hoeft de helm niet meer af bij het afreken na het tanken.🥳😃
 
Een winkel mag zijn eigen regels hebben en je bij het niet opvolgen de toegang weigeren. Prima kan mag. Maar dan meld me de regel en vráág me hem op te volgen. Nu zou ik het al niet eens bedenken om met helm op een bouwmarkt in de gaan dus voor mij geen probleem. Maar ook een open geklapte systeem helm laat veel zien.

Doordraven? Mwoah. Echter zien mensen die geen motor rijden geen verschil tussen een potje, integraal of systeem helm dus alles af. Ook weer 2 kanten op te zien wat dan krijg je het "En hij dan?" geleuter.



Inderdaad heel irritant, maar wil ik je even op mijn specifieke geval wijzen. Mijn zonnebril is op sterkte. Zet ik die af, zie ik geen ruk meer. Dus om die reden, als ik (en wellicht ook veel anderen) met zonnebril op met iemand praat is dat om je daadwerkelijk te kunnen zien ;)



Als het idd nergens aangegeven staat doe ik het niet. Er is zover ik weet geen wet? maar is het eventueel een gedragsregel om je helm af te zetten. Bij het tanken, stop ik, gooi de tank vol, reken af en ben weg. Dat is zo ongeveer het enige waar ik mijn helm eigenlijk ook niet bij wil afzetten omdat ik alleen ga afrekenen.
En idd dan sta ik netjes met portemonnee in mijn hand in de rij (als die er al is) maar sowieso met vizier open.



Ben ik toch benieuwd is het echt bij wet verboden om met helm op af te rekenen? Anders is dat bordje dus wel nodig.
Nee het is niet bij wet verboden om een winkel in te gaan met gezichtsbedekkende kleding.
Tevens word er specifiek de integraalhelm gemeld.

Info:
Vanaf 1 augustus 2019 geldt een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in onderwijsinstellingen en zorginstellingen. En ook in het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen. Het gaat bijvoorbeeld om een integraalhelm, een bivakmuts of een nikab.
 
Ik kan me niet voorstellen dat er enige dreiging uitgaat van zo’n uilskuiken met een opengeklapte systeemhelm op z’n hoofd, uitgezonderd het risico dat hij op luide toon gaat verkondigen hoe hij in zijn recht staat en voortaan, zo belangrijk als hij is, zijn geld wel elders uit gaat geven...da’s dan toch weer 2 minuten van je leven die je nooit meer terug krijgt.
 
Je maakt wel een statement hoor. Voortaan elders 8 hele liters Euro 95 tanken.
 
rond hoogeveen bij bepaalde tankstations lopen ze ook altijd te janken dat de helm afmoet
ik zeg dan als je bang bent in je toko doe dan dat gepanserde glas naar beneden hoef je ook niet te mauwen over mijn helm
dan zijn ze helemaal over de zeik, ik ben klant dus ik bepaal of ik de moeite neem om mijn helm af te doen zo simpel is dat
en die moeite neem ik dus niet.
bij de shell bij rotonde slagharen werd het gewoon agresief verkondigd waarop ik zei dat ik dat zelf wel bepaalde ,en of ik nog kon afrekenen zei ik anders stuur je de bon maar op via kenteken de dwaas
26cc42181dd927ad88626fd16c60956e01e558f6454c8f08a4102fba0bfcca03.jpg
 
Onzinnige dingen?
Je gaat een onzinnige discussie aan omdat de beste meneer de huisregels van zijn winkel aanhoudt.
Vervolgens ga je uithuilen op het forum waar je er achter komt dat de meeste mensen wel gewoon hun helm af doen.

Dus volgende keer gewoon een euro in je portemonnee laten zitten kan je een karretje meenemen
Lees eens Jezus mensen begrijpend lezen is oooh zo moeilijk hier op het forum. Het ging de manager niet om zijn huisregels het ging hem om de landelijke regels betreft gezichtsbedekkende kleding. Ik zit hier niet uit te huilen maar dit is een forum dat gaat over alles wat te maken heeft met motor rijden dus zet ik dat ook hier neer.
 


Er hangt ook geen bordje dat je met je motor niet naar binnen mag rijden. Dat doe je toch ook niet?
[/QUOTE]
Dat vergelijk jij met een systeem helm ophouden wauw. Ik snap steeds meer van dit forum hahahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan