Gezichtsbedekkende kleding regel doorgedraaid ?

Ztje

MF'er
19 mei 2019
202
120
Ik was laatst in de gamma effe snel iets kopen en had mijn integraalhelm opengeklapt op in de winkel. Na een aantal verkopers gesproken te hebben kwam uiteindelijk de manager naar mij toe en vertelde dat het nu verboden was om een helm te dragen. Waarop ik zei dat de regel bedoeld is voor overheidsgebouwen,scholen,ziekenhuizen en het OV dus niet de winkels. Ook vertelde ik hem dat ik een systeemhelm op heb en dat de regel geld voor integraal helmen. Want met een systeem helm is je gezicht zichtbaar. Hij was het hier niet mee eens. Ik zei toen als hij in de huisregels van de winkel heeft staan dat je geen helm op mag dat hij het zo kan handhaven. Maar ik vind het overdreven met een systeem helm omdat mijn gezicht immers zichtbaar is en de regel is ervoor zodat je iemand zijn gezicht kan zien. Anders kan hij net zo goed iedereen met een pet op ook vragen de pet af te doen. Wat vinden jullie hiervan draven de regels te ver door of niet?
 
Als mensen mij vriendelijk vragen mijn opengeklapte syteemhelm af te doen, doe ik dat. Maar de bedrijfslijders van dat soort toko's begrijpen niet wat managen is.
 
Vroeger kon het nog, met integraalhelm een winkel of benzinestation binnenlopen. Tegenwoordig kan dat niet meer. Zelfs met mijn shark helm waarbij het kinstuk helemaal naar achteren geklapt kan worden doe ik het niet meer.

En een winkel kan haar eigen regels bedenken en handhaven. Dus als de manager zegt dat je je helm af moet doen, dan staat hij in z'n recht.
 
Integraalhelm snap ik.Systeemhelm niet.
Dat is echt niet bedekkender dan een hoofddoek. Als ie daar dan geen probleem van maakt, dan is dat hypocriet.
Zo zie ik het dus ook. Het gaat om gezichtsbedekking. Er word met de landelijke wet zelfs integraalhelm benoemd.
 
T is ook wel een bak werk om dat ding even af te zetten :?
Nogmaals had mijn handen vol Jan. Ik vind het niet een lekker om hem op te houden binnen veelste warm maar kon effe niet anders.
 
Niet op de manager lopen plassen, de man denkt ; een helm is een helm , misschien weet hij t helemaal niet anders , t is per slot van rek. een manager
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Hahahahahahaha die tijden zijn ook voorbij Jan waar ik woon kan je een helm van 600 euro niet aan je fiets hangen.
Dan hang ik m aan m n arm door t kinbandje , heb je beide handen vrij ,
Of verhuizen. ....
 
Of je pakt een winkelwagentje mee en legt daar je helm in. Hoe moeilijk kan het zijn.
Door mijn arm past hij niet Jan. En een muntje voor het winkelwagentje heb ik niet bij mij dus eerst naar de kassa een muntje halen dan het wagentje weer buiten halen teveel rompslomp voor de 3 dingen die ik moest halen. Ik had ook mijn helm thuis kunnen laten Of ik had dit en dat zus en zo. Het gaat mij erom dat die beste man niet verder kijkt dan zn neus lang is. Hij ziet dat ik met volle handen sta dus dat het effe niet anders kan. Ik ben zelf boa als ik alles zo zou zien zou ik iedereen bekeuren gelukkig kan ik zelf ook dingen inzien.
 
Door mijn arm past hij niet Jan. En een muntje voor het winkelwagentje heb ik niet bij mij dus eerst naar de kassa een muntje halen dan het wagentje weer buiten halen teveel rompslomp voor de 3 dingen die ik moest halen. Ik had ook mijn helm thuis kunnen laten Of ik had dit en dat zus en zo. Het gaat mij erom dat die beste man niet verder kijkt dan zn neus lang is. Hij ziet dat ik met volle handen sta dus dat het effe niet anders kan. Ik ben zelf boa als ik alles zo zou zien zou ik iedereen bekeuren gelukkig kan ik zelf ook dingen inzien.
Wees dan blij dat jij dat wel kunt :t :t
 
Eigenlijk was deze regel aanvankelijk alleen bedoeld voor boerka's, nikaps en andere geloofs-onzin.
Om een heleboel rechtszaken te vermijden omdat het'te religieus gericht zou zijn hebben ze voor het gemak bivakmutsen, motorhelmen er ook maar bij gepakt.

Nu kunnen ze algemeen stellen dat je je gezicht in veel gebouwen niet mag bedekken.
Daar lijden wij met onze systeemhelm dus nu ook onder.................. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan