Gezichtsbedekkende kleding regel doorgedraaid ?

Je vroeg waarom ik denk dat jij aangesproken werd. Ik denk dat jij aangesproken werd omdat je met een helm op in een bouwmarkt rond liep.

Heel het verhaal hierboven is leuk hoor, maar als jij je helm af had gedaan dan was niemand erover begonnen.
Die vraag was niet voor jou als je terug leest maar jij reageerde erop😉. 2e klopt als een bus als als als dan zouden er geen forum onderwerpen bestaan hahaha
 
Lang verhaal over hoe jij vind dat jij gelijk hebt omdat de manager een argument gebruikte dat juridisch geen stand houdt.
Dat het juridisch geen stand houdt heb je gelijk in.
Het veranderd er niets aan dat hij niet wil dat jij met een helm op in zijn winkel gaat rondlopen en daar heb jij je dus gewoon aan te houden, al is het op ene huisregel ipv een wettelijke bepaling.
Maar zelfs die huisregel is niet meer dan een vangnet voor degene die zo asociaal zijn uit zichzelf hun helm op te houden, naar mijn mening en die van die manager.

En dat je dat dan ook nog doet in je beveiligersuniform.... ik kan me niet voorstellen dat je werkgever er trots op is dat je zo rondloopt in een bouwmarkt. Je hoort een veilig gevoel over te brengen op mensen, niet het tegenovergestelde en dat doe je wel op zo'n manier. Juist in jouw beroep zou je dat mee moeten nemen in je overweging of je wel of niet zo rondloopt.
Tja wat moet ik hierop zeggen haha. Het ging mij puur om het verkeerd interpreteren van de landelijke regels en daar ging het de manager ook om wat zijn mening is interesseert mij niks en de huisregels spelen niet mee in dit geval als hij had gezegd je mag geen helm op wegens de huisregels of ik wil het gewoon niet hebben had ik dit onderwerp niet eens gestart. Mijn werkgever betreft vind hier niks van gelukkig. Veel collega's van jou komen ook bij ons werken omdat het zo een goede werkgever is ze zoeken nog mensen trouwens haha. En een onveilig gevoel van iemand in driedelig pak met stropdas omdat hij een systeem helm op heeft nje dat denk ik ook niet. Ik ben geen beveiliger trouwens heb het papiertje wel maar ben tegenwoordig boa maar dat doet er verder niet toe.
 
Die vraag was niet voor jou als je terug leest maar jij reageerde erop😉. 2e klopt als een bus als als als dan zouden er geen forum onderwerpen bestaan hahaha

Draaikont.

Ik reageer op een jouw reply waarin je mijn reply quote. Het lijkt me dat je het dan tegen mij hebt.

Er zouden ook geen onderwerpen langer als 1 reply zijn als iedereen overal hetzelfde over zou denken. Of niet op elkaar zouden reageren.





Tja wat moet ik hierop zeggen haha. Het ging mij puur om het verkeerd interpreteren van de landelijke regels en daar ging het de manager ook om wat zijn mening is interesseert mij niks en de huisregels spelen niet mee in dit geval als hij had gezegd je mag geen helm op wegens de huisregels of ik wil het gewoon niet hebben had ik dit onderwerp niet eens gestart. Mijn werkgever betreft vind hier niks van gelukkig. Veel collega's van jou komen ook bij ons werken omdat het zo een goede werkgever is ze zoeken nog mensen trouwens haha. En een onveilig gevoel van iemand in driedelig pak met stropdas omdat hij een systeem helm op heeft nje dat denk ik ook niet. Ik ben geen beveiliger trouwens heb het papiertje wel maar ben tegenwoordig boa maar dat doet er verder niet toe.

In je openingsreply gaat het erom dat de manager eerst de wettelijke regels wilde gebruiken maar daarna ga je er ook over verder dat jij het belachelijk vind als in de huisregels zou staan dat je je helm niet mag ophouden en je vraagt erbij of wij ook vinden dat de regels doordraven.

Je beweerd dat veel van mijn collega's bij hetzelfde bedrijf komen werken ?

Geen idee wat voor werk jij denkt dat ik doe, maar er zijn geen collega's van mij die als boa ergens bijklussen, sterker in veel gevallen is dat juridisch onmogelijk.

Ik neem aan dat jij er van uit gaat dat je werkgever er niets van vind of heb je het ook daadwerkelijk gevraagd ?
Ik kan me niet voorstellen dat een organisatie die BOA's heeft lopen dergelijk gedrag zou goedkeuren.

Maar nu lijkt het ook nog alsof je omschrijft dat je in driedelig pak op je motor rijdt en dan in driedelig pak met helm op in de bouwmarkt liep ?
Het word iig steeds grappiger :)
 
Zelfs bij de Patattent gaat uit beleefdheid de Indyco af... :Y
:t
Aangezien het hier allang niet meer over de wet, maar alleen nog over beleefdheid gaat: wat ik me dan weer afvraag: je opent een topic over gele strepen en een niet parkeren bord bij een benzine pomp, met de vraag of die wel geldig zijn en of een rechter je gelijk zal geven omdat je er toch parkeert.....
Misschien heb je dan wel juridisch hardstikke gelijk, maar de bedoeling lijkt me daar toch heel duidelijk.
Duidelijker dan de vraag of je je systeemhelm op mag houden bij een specifieke benzine pomp, heel veel hebben daar namelijk echt helemaal geen moeite mee.

Of iets onbeleefd is , ligt toch o.a. aan twee partijen? De (redelijke) normen van je 'tegenpartij' én jouw intentie of je daar maling aan hebt.

Volgens mij is het: afdoen is altijd beleefd, ophouden hóeft helemaal niet onbeschoft te zijn.
 
Laatst bewerkt:
:t
maar aangezien het hier allang niet meer over de wet, maar alleen nog over beleefdheid gaat: wat ik me dan weer afvraag: je opent een topic over gele strepen en een niet parkeren bord bij een benzine pomp, met de vraag of die wel geldig zijn en of een rechter je gelijk zal geven omdat je er toch parkeert.....
Misschien heb je dan wel juridisch hardstikke gelijk, maar de bedoeling lijkt me daar toch heel duidelijk.
Duidelijker dan de vraag of je je systeemhelm op mag houden bij een specifieke benzine pomp, heel veel hebben daar namelijk echt helemaal geen moeite mee.

Of iets onbeleefd is , ligt toch o.a. aan twee partijen? De (redelijke) normen van je 'tegenpartij' én jouw intentie of je daar maling aan hebt.

Volgens mij is het: afdoen is altijd beleefd, ophouden hóeft helemaal niet onbeschoft te zijn.
Als ik (we) op ons parkeergedrag aangesproken zou worden denk ik ook wel dat ik aan een verzoek om de boel te verplaatsen gehoor geef. Ook bij het parkeren bij de gele streep heb ik mijn helm afgezet...
Nou moet ik zeggen dat je me wel op één been zet en dat ik niet kan verklaren waarom de helm altijd netjes afgaat en die motorfietsen gewoon bij de gele streep staan.
Ja ik weet het wel!! Thuis zet ik mijn motor op de stoep, dat mag officieel niet, hoort in een parkeervak. Maar die zijn in beperkte mate aanwezig, ofwel veel te weinig. Als ik 3 bezoekers heb staat er een hele sliert motoren op de stoep, netjes tegen het muurtje zodat de helft van de stoep beschikbaar blijft... Oke, nou gaat er een handhaver komen die zegt dat die motorfietsen niet daar mogen staan, niet omdat ze in de weg staan maar puur omdat het niet mag. Dan ga ik hem een aanbieding doen: Of ze gaan alle 11 in 11 parkeervakken, of deze 3 of 4 blijven staan (ik heb er wat meer in de tuin staan) Kijken hoe de buurt dan reageert. Die hebben ook liever hun autotje voor de deur en vinden het dus best dat die motoren op de stoep staan.
Zo ook bij dat tankstation, we houden feitelijk rekening met een zekere schaarste aan parkeerplekken en we staan niemand in de weg, een beetje weggemoffeld achter pilonen...
 
Als ik (we) op ons parkeergedrag aangesproken zou worden denk ik ook wel dat ik aan een verzoek om de boel te verplaatsen gehoor geef. Ook bij het parkeren bij de gele streep heb ik mijn helm afgezet...
Nou moet ik zeggen dat je me wel op één been zet en dat ik niet kan verklaren waarom de helm altijd netjes afgaat en die motorfietsen gewoon bij de gele streep staan.
...
Zo ook bij dat tankstation, we houden feitelijk rekening met een zekere schaarste aan parkeerplekken en we staan niemand in de weg, een beetje weggemoffeld achter pilonen...

276574e37abf7489a1be665b931bf56becd1142cb062eb921ac1cce21e72af8f.jpg
 
De volgende x als ik is door zo n MBM typ aangehouden wordt ,dan vraag ik is of hij z n helm af wil zetten :Y
of ik houdt mijn helm op ,een soort duel :+
 
  • Haha
Waarderingen: Mens
Als ik (we) op ons parkeergedrag aangesproken zou worden denk ik ook wel dat ik aan een verzoek om de boel te verplaatsen gehoor geef. Ook bij het parkeren bij de gele streep heb ik mijn helm afgezet...
Nou moet ik zeggen dat je me wel op één been zet en dat ik niet kan verklaren waarom de helm altijd netjes afgaat en die motorfietsen gewoon bij de gele streep staan.
Ja ik weet het wel!! Thuis zet ik mijn motor op de stoep, dat mag officieel niet, hoort in een parkeervak. Maar die zijn in beperkte mate aanwezig, ofwel veel te weinig. Als ik 3 bezoekers heb staat er een hele sliert motoren op de stoep, netjes tegen het muurtje zodat de helft van de stoep beschikbaar blijft... Oke, nou gaat er een handhaver komen die zegt dat die motorfietsen niet daar mogen staan, niet omdat ze in de weg staan maar puur omdat het niet mag. Dan ga ik hem een aanbieding doen: Of ze gaan alle 11 in 11 parkeervakken, of deze 3 of 4 blijven staan (ik heb er wat meer in de tuin staan) Kijken hoe de buurt dan reageert. Die hebben ook liever hun autotje voor de deur en vinden het dus best dat die motoren op de stoep staan.
Zo ook bij dat tankstation, we houden feitelijk rekening met een zekere schaarste aan parkeerplekken en we staan niemand in de weg, een beetje weggemoffeld achter pilonen...
Van mij mag je hoor, het gaat er niet om dat ik dat erg vind ofzo, totaal niet.Ik had ook mezelf kunnen aanhalen of ieder ander. Maar ik zag jouw topic toevallig voorbijkomen en haakte er daarom op aan.
Ik heb ook geen boter op mn hoofd, dus het is niet bedoeld als verwijt naar jou, maar als voorbeeld, waarom ik de systeemhelm eigenlijk helemaal niet persé zo onbeleefd vind, als je verder kijkt naar wat we zelf doen. Jij bent daar zo weg als iemand het vraagt, die helm kan zo af als iemand het vraagt.
 
Draaikont.

Ik reageer op een jouw reply waarin je mijn reply quote. Het lijkt me dat je het dan tegen mij hebt.

Er zouden ook geen onderwerpen langer als 1 reply zijn als iedereen overal hetzelfde over zou denken. Of niet op elkaar zouden reageren.







In je openingsreply gaat het erom dat de manager eerst de wettelijke regels wilde gebruiken maar daarna ga je er ook over verder dat jij het belachelijk vind als in de huisregels zou staan dat je je helm niet mag ophouden en je vraagt erbij of wij ook vinden dat de regels doordraven.

Je beweerd dat veel van mijn collega's bij hetzelfde bedrijf komen werken ?

Geen idee wat voor werk jij denkt dat ik doe, maar er zijn geen collega's van mij die als boa ergens bijklussen, sterker in veel gevallen is dat juridisch onmogelijk.

Ik neem aan dat jij er van uit gaat dat je werkgever er niets van vind of heb je het ook daadwerkelijk gevraagd ?
Ik kan me niet voorstellen dat een organisatie die BOA's heeft lopen dergelijk gedrag zou goedkeuren.

Maar nu lijkt het ook nog alsof je omschrijft dat je in driedelig pak op je motor rijdt en dan in driedelig pak met helm op in de bouwmarkt liep ?
Het word iig steeds grappiger :)
Nee huisregels ging het bij mij niet over misschien verkeerd uitgelegd of verkeerd gelezen zie titel topic.ik denk dat jij bij de politie werkt gezien je naam maar misschien heb ik het verkeerd en zij klussen niet bij als boa maar zeggen hun baan op om bij ons te komen werken. Mijn leidinggevende zou letterlijk zeggen dat moet je lekker zelf weten. Als ik van mijn werk kom ben ik in pak en zo rij ik ook op de motor ik rij alleen binnen bebouwde kom grappig he HAHAHAHAHAHA
 
Beste forumleden ik hou het voor gezien met deze topic. Veel interessante dingen gelezen over vele meningen voor en tegenstanders. Maar het onderwerp dwaalt teveel af het ging mij puur om de nieuwe wet die ingegaan was en dat een winkel manager die wou handhaven. De rest is eigen invulling geweest of eigen interpretatie betreft mening van de manager en huisregels winkel. Ik wens alle een fijne dag en veilige kilometers groetjes
 
d r zal wel een slutje opkomen dan he´ -O-,
Als t een beetje beveiliger Frits is tenminste
 
Beste forumleden ik hou het voor gezien met deze topic. Veel interessante dingen gelezen over vele meningen voor en tegenstanders. Maar het onderwerp dwaalt teveel af het ging mij puur om de nieuwe wet die ingegaan was en dat een winkel manager die wou handhaven. De rest is eigen invulling geweest of eigen interpretatie betreft mening van de manager en huisregels winkel. Ik wens alle een fijne dag en veilige kilometers groetjes

Wellicht is die indruk ontstaan door dit stuk tekst


Ik zei toen als hij in de huisregels van de winkel heeft staan dat je geen helm op mag dat hij het zo kan handhaven. Maar ik vind het overdreven met een systeem helm omdat mijn gezicht immers zichtbaar is en de regel is ervoor zodat je iemand zijn gezicht kan zien. Anders kan hij net zo goed iedereen met een pet op ook vragen de pet af te doen. Wat vinden jullie hiervan draven de regels te ver door of niet?

 
Vandaar dat je zo’n mierenneuker bent qua regeltjes....:Z
Stereotype denker ben jij. Ik vind nederland juist te strak kwa regelgeving daarom ga ik er meestal een beetje tegenaan schoppen. Er zijn meerdere boa's dan gele vestjes gelukkig heb ik de boa pet weinig nodig want ik mag nog zelf oplossingen zoeken van mijn werkgever de boa is het laatste deurtje die ik open doe maar liever niet.
 
De volgende x als ik is door zo n MBM typ aangehouden wordt ,dan vraag ik is of hij z n helm af wil zetten :Y
of ik houdt mijn helm op ,een soort duel :+

Ik geloof dat ik liever een MBM-type tegenkom dan de types die hij ook als collega heeft. En die ene keer dat ik aan de kant gezet ben door een motoragent, had die zijn helm eerder af dan ik en wachtte hij even tot ik mijn gehoorbescherming ook uit had en afgestapt was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan