Gezichtsbescherming

, in tegenstelling tot andere 'warmhouders', goed blijft zitten rond je nek en niet afzakt als je driftig om je heen aan het kijken bent.
Idd, mijn sjaaltje wil nog wel es uit me jassie kruipen. Dan ben ik net z'on oude vliegenier met wapperend sjaaltje.

koekblikkers die dit ook willen niet getreurd! steek een ijzerdraadje langs de sjaal en buig/zet hem in iedere gewenste positie
 
Hello Clarice.........
Ik heb echt onder de tafel gelegen van het lachen, dank hiervoor :}

Ontopic
Ik draag standaard een bivakmuts onder m'n helm, voor 3 €'tjes heb je best een goeie...

Verder een GORETEX {BIKERS} windstopper, werkt geweldig en niet zo duâh *D . Houdt in de winter de warme lucht binnen en in de zomer de koude lucht doorlatend. Héél tevreden mee!!!
 
Muwah, kheb nog nooit zoiets gezien. Zijn allemaal angst verhalen van bange integraalhelm dragers.

:+
nu jij weer :P
Je zit zeker ook in je minirok en pumps op de motor :? Dat van die schaafwonden zijn zeker allemaal angstverhalen van leernichten.
Afin, je moet het zelf weten en je vraag was niet "is het wel verstandig om een pothelm te dragen? ".
 
Je zit zeker ook in je minirok en pumps op de motor :? Dat van die schaafwonden zijn zeker allemaal angstverhalen van leernichten.
Afin, je moet het zelf weten en je vraag was niet "is het wel verstandig om een pothelm te dragen? ".
Zit eraan te denken om er een topic over te starten, ik wil verhalen horen! over opengerukte bekken...mochten die er zijn dan hoor ik ze graag. Niet als leedvermaak maar als bewijs dat het 'dom' is om een potje te dragen.
Kheb het idee dat de mensen die roepen dat het niet fijn is als je valt geen relevante onderbouwing kunnen geven.
 
Zit eraan te denken om er een topic over te starten, ik wil verhalen horen! over opengerukte bekken...mochten die er zijn dan hoor ik ze graag. Niet als leedvermaak maar als bewijs dat het 'dom' is om een potje te dragen.
Kheb het idee dat de mensen die roepen dat het niet fijn is als je valt geen relevante onderbouwing kunnen geven.
Sja,
Trek je pak eens aan, zet je pothelm op, neem een aanloop en glij een stukje met je kin met 5 km per uur over de stoep en bedenk daarna wat er gebeurd als je dat doet met 80 km per uur over het asfalt. (Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor de gevolgen van het opvolgen van dit idee!)Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee en dat wil ik graag zo houden. Voor mij een goed genoege onderbouwing om geen pothelm te dragen.

Maar ach. Wat is de kans dat je op je kin land of met je gezicht iets raakt als je nooit onderuit gaat en nooit ergens tegen aan zult rijden?

Maar ik ga hier niet de
moraalridder.gif

uit lopen hangen. Lekker zelf weten wat je doet.
 
He, ik ben ook nog bezig met lessen (1dec. afrijden), maar ik heb het laatst geprobeerd om gewoon een ...(hoe heet zo'n ding ook alweer, zo'n dunne trui met een lange hals...pulli ofzo) aan te doen, werkte prima...oke, het is dan nog geen 0 graden, ik geloof dat het toen iets van 9 graden was...maar toch
 
's morgens om 8 uur in dichte mist is 't aardig koud :) Col heeft overigens weinig zin bij mij aangezien 't echt mijn kin is die kou lijdt.

Afrijden mag ik op zijn vroegst 11 januari ivm het vermogen van de motor.

Wat die helm betreft (misschien is het een geruststelling :) ) Die integraalhelm komt nog wel, evenals de rest van mijn kleding. Vind deze jethelm gewoon niet prettig.
 
Goh, ik dacht dat ík een kei in offtopic gaan was O-)
Valt toch wel mee? jij draagt min of meer een moderne pot en wil weten welke sjaal/bivak je kan gebruiken ;) hebben ze er geen met metalen platen erin voor de mietjes? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan