Gezichtsbescherming

Invisje

Rookie
2 nov 2004
25
0
Roermond
Aangezien ik nog steeds aan ’t lessen ben en geen motor heb, heb ik me nog niet verdiept in kleding etc. Toch wil ik nu – ivm sinterklaas ;) – iets vragen om mijn gezicht wat warmer te houden tijdens de les. Ik rij met een jet/police helm, als dat de goede benaming is. Mijn neus en vooral mijn kin zijn érg koud. Dus eens op internet rondneuzen.

Halsverwarmers, halsdoeken, gezichtswarmers (tot net over of net onder de neus) en balaclava's... Katoen, zijde, leer, neopreen, fleece, PES? *volgens de site*. Halsverwarmers en halsdoeken vallen lijkt me al af, omdat dat mijn kin en neus niet warm houdt, maar dan?

Wat, van bovenstaande, verwarmt wel, maar niet teveel? Waarmee kun je fatsoenlijk blijven ademen? Welk materiaal is aan te raden? Etc etc.
 
Een integraalhelm ;) Die zijn het veiligste bij een eventuele crash, je gezicht blijft warm, beschermt tegen regen, incoming bugs etc.
 
Integraalhelm is wat duur als Sinterklaassuprise... Die komt er wel nog, zodra ik zelf kleding ga uitzoeken.
 
Ik heb zo'n neopreen kin ding gekregen, maar in mijn intregaal helm is het een ramp, veel te warm.



Maar ik rij het hele jaar met zomer handschoenen, dus het licht mischien aan mij :P
\






(is dus warm)
 
Windstopper fleece, houdt goed warm en voorkomt de zogenaamde 'windchill', die niet chill is maar erg 'cool' en irritant.
Van dat materiaal verkopen ze allerlei soort kleding, van sokken tot en met petten en alles wat er tussen past.

Voor onder en jethelm lijkt mij of een bivakmuts, of een halswarmer die hoog sluit het meeste geschikt. Of een Buff

Trap niet in de 'katoenval', als dat materiaal eenmaal vochtig wordt blijft dat heel lang zo en het onttrekt warmte aan de naastliggende huid, voor de verdamping. --> Koud!

Dit spul is te koop bij motorzaken, maar ook outdoor- en hardloopspeciaalzaken, als Bever, Perry-sport, Carl Denig, TriRun etc.
 
ik draag een col en een bivakmuts(nee niet als vervanging van de valhelm maar er onder :P ) dat werkt voor mij perfect.
 
Ik heb gewoon een helmmuts (bivakmuts, balaclava hoe je t wilt noemen). Draag een integraal helm en beschermt je hals een stuk beter. Is best wel dun, maar kostte me maar een eurootje of 6. Gewoon proberen dus.
 
Integraal zuigt :+ . Ik rij gewoon met een sjaal om me nek en evt. kin en neus.
 
ik rijd in de winter altijd gewoon door met m`n potje..
allen als kou en wnidvanger heb ik zo`n neopreen slabbetje.
die bedekt de helft van m`n borst tot net over de neus, zodat ik
met m`n bril geen last heb..
zo rij ik al jaren en bevalt best..
alleen moet je bij zo`n neopreen ding erop letten dat er een
buigijzertje bij de neus zit, dit om hem goed af te laten sluiten.


205608_360_KL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus geen katoen (ik ben erg warmbloedig dus zweet snel als ik te warm aan ben ;) ) en bij voorkeur fleece of neopreen? Bij fleece is dat buigijzertje neem ik aan niet van belang.

Bivakmuts of hoog sluitende halswarmer. Naar die windstopper ga ik vanavond eventjes kijken; die buff lijkt me eerlijk gezegt helemaal niks.

Bedankt voor de antwoorden, hier heb ik wat aan :}
 
ik rijd in de winter altijd gewoon door met m`n potje..
allen als kou en wnidvanger heb ik zo`n neopreen slabbetje.
die bedekt de helft van m`n borst tot net over de neus, zodat ik
met m`n bril geen last heb..
zo rij ik al jaren en bevalt best..
alleen moet je bij zo`n neopreen ding erop letten dat er een
buigijzertje bij de neus zit, dit om hem goed af te laten sluiten.
205608_360_KL.jpg

Hello Clarice.........
 
Hahaha!

Nee, die bivakmuts dan... Pap had er 1 liggen (geloof van hemzelf), ik denk dat als ik zo bij de bank binnen was gelopen, ik nu rijk was... Maar goed, 't was wel lekker warm :)
 
Hahaha!

Nee, die bivakmuts dan... Pap had er 1 liggen (geloof van hemzelf), ik denk dat als ik zo bij de bank binnen was gelopen, ik nu rijk was... Maar goed, 't was wel lekker warm :)
Houd er wel rekening mee dat die leuke jongen/meid bij de benzineboer zich een rolberoerte schrikt als je zo wil afrekenen. En als die door prins Bernhard en Ahold gesponsord wordt is dat slecht nieuws.
 
Op meiden val ik doorgaans niet en voorzien van een mannelijke wederhelft ben ik ook al, dus al die leuke jongens en meiden aan de pomp mogen zich een rolberoerte schrikken. :+

Ik pleit ontoerekeningsvatbaar...
 
http://www.motozoom.nl/pics/fotoMiddel/205608_360_KL.jpg ((Afbeelding))

Ik heb zo'n ding van Windstopper, bevalt prima ook onder mijn styteem helm,
kun je in de winter ook open rijden zonder een koud gezicht.
(bij bever gekocht)
 
Totdat je een schuiver maakt en een verkeersbord o.i.d. kopt, dan mag jij zuigen met je potje :+

Muwah, kheb nog nooit zoiets gezien. Zijn allemaal angst verhalen van bange integraalhelm dragers.

:+
nu jij weer :P
 
Muwah, kheb nog nooit zoiets gezien. Zijn allemaal angst verhalen van bange integraalhelm dragers.

:+
nu jij weer :P
Ik heb live :P een flinke blauwe bek van iemand gezien na het koppen van een verkeersbord en hij had een integraalhelm op. Dat had hij niet met een potje moeten doen want dan was er zeker wat los gegaan :X
 
balaclava van windstopper werkt prima voor mij. nadeel vind ik dat het materiaal rond je neus na verloop van tijd wel een beetje vochtig wordt. voordeel is dat je gezicht optimaal warm blijft en dat het ding, in tegenstelling tot andere 'warmhouders', goed blijft zitten rond je nek en niet afzakt als je driftig om je heen aan het kijken bent.

tevens handig als je part-time ninja / bankovervaller bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan