Gezocht: 3 motorrijders klaverblad Heerenveen - ongeluk

ZwarteMX5

Rookie
11 apr 2009
6
0
Leeuwarden
Vanmiddag net na 17:00 sloeg ik op het klaverblad bij Heerenveen af naar Leeuwarden, er kwamen op dat moment drie motoren aanrijden waarbij de derde en achterste veel vaart minderde zodat ik met ~90 (momenteel max snelheid aldaar) invoegde en gezien zijn snelheid op dat moment ook in kon voegen. Op het moment dat ik vrijwel geheel ingevoegd was zag ik de motorrijder niet in mijn spiegel en riep mijn bijrijder 'pas op' gezien hij de motor ter hoogte van mijn achterwiel zag. De motorrijder had blijkbaar besloten alsnog gas bij te geven om mij voorbij te komen.

Ik ben daarop uitgeweken wat een slip tot gevolg had waardoor ik de vangrail raakte en nu plaatschade aan mijn auto heb. De motorrijders reden vervolgens langzaam verder op het klaverblad, maar kwamen niet weer terug... Mijn bijrijder, zelf motorrijder, gaf aan dat als ik niet uitgeweken was ik vrijwel zeker de motorrijder de vangrail had ingedrukt.

Mocht je de persoon op de motor zijn, bij deze het verzoek om contact met me op te nemen, dat kan door me op ZwarteMX5@gmail.com te mailen. Aan de andere twee motorrijders, of mensen die weten wie de persoon is het verzoek hem te vragen contact met mij op te nemen.

update: het betreft vrijwel zeker een rode Suzuki tl1000s.
 
Laatst bewerkt:
hulde voor je uitwijkmanoevre :}
hoop voor je dat die motorrijder ook zo sportief is om zich te melden
kunnen jullie verzekeringen het uitzoeken met elkaar
 
Staat misschien wat bot maar: Volgende keer niet zo'n harde gier aan je stuur geven als je schrikt.

Verder wens ik je uiteraard succes.
 
echt ik vind dat deze persoon wel geprezen mag worden dat hij uitgeweken is. Ik vind het jammer dat dit zo gelopen is en geloof ook niet dat dit bijdraagt aan de status motorrijder. Maar toch super dat er is uitgeweken.
 
Tja,....de " zondagsrijders" waaien uit met zulke weersomstandigheden,...en wat je dus ook steeds vaker weer ziet/hoort/ervaart....is dat zulke 'jongens' met al hun onervarenheid , het de andere weggebruikers soms wel eens wat minder makkelijk maken.
Laat staan dat ze zichzelf nog staande weten te houden.

Jammer van je opgelopen schade. maar ik vrees met grote vrezen, dat je de speld in het bekende hooibergje echt kwijt bent.
Niet aan het kenteken gedacht?

En zoals hiervoor al opgemerkt.....hoofd koel /stuur recht!

Suc6
 
Op het moment dat ik vrijwel geheel ingevoegd was zag ik de motorrijder niet in mijn spiegel

Laat je niet verrassen:
. :+

Ik heb altijd geleerd dat ik nog een keer over me schouder moet kijken als ik van rijbaan wissel. Door dit te doen voorkom je dit soort situaties. Als de bijrijder er niet was geweest had het welleens treuriger uit kunnen pakken.

Ben zelf ook al een aantal keer door dit soort geintjes bijna van mijn motor afgereden.

Daarom altijd even dubbel checken over de schouder. Doe ik zelf ook altijd in de auto en dat heeft me toch behoed voor nare situaties.

Anyway.. toch lullig en sterkte met de schade.
 
Laatst bewerkt:
@ Picaroon: Zeker, maar de reply draagt wel iets bij. ;)

Vind je? "Harde gier aan je stuur geven" baseer je op "ben direct uitgeweken en die slip"? Hou toch op. :') Is mogelijk, maar zo oordelen is wel beetje kort door de bocht gezien je geen idee hebt wat er daadwerkelijk gebeurd is en hoe.


Maar @ TS. Onbeschoft dat ie dan niet even gestopt is. Neem aan dat die motorrijder het wel door had toen je tegen de vangrail reed. Hoop voor je dat je hem vindt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Laat je niet verrassen:
. :+

Ik heb altijd geleerd dat ik nog een keer over me schouder moet kijken als ik van rijbaan wissel. Door dit te doen voorkom je dit soort situaties. Als de bijrijder er niet was geweest had het welleens treuriger uit kunnen pakken.

Ben zelf ook al een aantal keer door dit soort geintjes bijna van mijn motor afgereden.

Daarom altijd even dubbel checken over de schouder. Doe ik zelf ook altijd in de auto en dat heeft me toch behoed voor nare situaties.

Anyway.. toch lullig en sterkte met de schade.
Jou reactie geeft mij een beetje het gevoel dat je de schuld bij TS neerlegt.... TS geeft echter aan dat hij al bijna geheel was ingevoegd. Anders gezegd: hij was al een tijdje aan het invoegen. Iets wat je als motorrijder ook kan zien (en kan bedenken als je een invoegstrook nadert). Daar kan je dan zelf natuurlijk ook op anticiperen. Wellicht heeft de motorrijder in kwestie dat niet gedaan....
 
Laat je niet verrassen:

Dat is toch altijd weer jammer hè, dat het zo speels gebracht wordt waardoor mensen de hele boodschap missen.
Denk dat door het filmpje meer mensen 's avonds angstig onder hun bed gaan kijken dan dat er kruispunten wat bedachtzamer benaderd gaan worden.

Dan is Engeland daar toch beter in.
Vooral die met "George Clooney" op weg naar een dubbele Nespresso.
 
aan het stuur rukken als je niks ziet is niet slim, want misschien zat er aan de andere kant ook iets onzichbaars hè.

verder is doorrijden al helemaal kansloos, ik zou een avondje gaan posten daar, zeker met dit mooie weer.
 
aangezien je maat motorrijder is moet hij toch minimaal kleur, merk en eventueel type kunnen noemen.

Of wellicht (deels) een kenteken

als het verhaal idd is zoals je stelt en de figuur in kwestie had door dat hij dankzij jou niet in de kreukels ligt dan is het een waardeloos figuur dat ie doorrijdt.

Succes verder met de afwikkeling
 
Jou reactie geeft mij een beetje het gevoel dat je de schuld bij TS neerlegt.... TS geeft echter aan dat hij al bijna geheel was ingevoegd. Anders gezegd: hij was al een tijdje aan het invoegen. Iets wat je als motorrijder ook kan zien (en kan bedenken als je een invoegstrook nadert). Daar kan je dan zelf natuurlijk ook op anticiperen. Wellicht heeft de motorrijder in kwestie dat niet gedaan....

De motorrijder heeft getwijfeld.
Eerst wel gas minderen om TS in te laten voegen en daarna toch er langs willen.

Dat had TS nog wel kunnen controleren door nog eens over de schouder te kijken.

Beetje schuldig is de motorrijder dus wel.

Daarom altijd goed checken of een medeweggebruiker bij het besluit blijft wat hij jou net daarvoor heeft laten zien.
 
goed we horen het van de TS alleen, misschien had de motorrijder een heel ander verhaal. Iets in de trant van:

ik was aan het rijden. De koekblikker kijkt in de spiegel en ziet mij dus ik denk ik kan mooi mijn snelheid rijden. Gaat hij opeens invoegen terwijl ik daar rij, waarna hij opeens een ruk geeft en de vangrail inrijd.

afijn, je snapt wat ik bedoel. Ik ben blij dat er geen doden zijn gevallen, maar laten we aub geen oordeel vellen over de correctheid van de koekblikker of de motorrijder, daar zijn verzekeringsmaatschappijen voor.
 
De motorrijder heeft getwijfeld.
Eerst wel gas minderen om TS in te laten voegen en daarna toch er langs willen.

Dat had TS nog wel kunnen controleren door nog eens over de schouder te kijken.

Beetje schuldig is de motorrijder dus wel.

Daarom altijd goed checken of een medeweggebruiker bij het besluit blijft wat hij jou net daarvoor heeft laten zien.

hmmm ik zou het schriftelijk laten bevestgen |(
 
hmmm ik zou het schriftelijk laten bevestgen
Hoeft niet, het is niet bindend. ;)

Het kan ook zijn dat de twee voorste net flink gas gaven en de derde daar wat laat op reageerde en het leek alsof de achterste motor in de ogen van TS vaart minderde.

Alles kan, maar iets moet er wel geweest zijn.
 
Tja,....de " zondagsrijders" waaien uit met zulke weersomstandigheden,...en wat je dus ook steeds vaker weer ziet/hoort/ervaart....is dat zulke 'jongens' met al hun onervarenheid , het de andere weggebruikers soms wel eens wat minder makkelijk maken.
Laat staan dat ze zichzelf nog staande weten te houden.

Jammer van je opgelopen schade. maar ik vrees met grote vrezen, dat je de speld in het bekende hooibergje echt kwijt bent.
Niet aan het kenteken gedacht?

En zoals hiervoor al opgemerkt.....hoofd koel /stuur recht!

Suc6

TS heeft volgens mij niet tijdens het incident gevraagd of de motorrijder een ''zondagrijder'' is, dus dit is weer een hele stigmatiserend opmerking.....

Erg irritant.

Wel lullig overigens TS.
Hoop dat je er nog iets van hoort, maar ben er bang voor...
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid, het was een tankslapper bij het terug/rechtsturen, waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik geen gas gaf (remmen op de koppeling gezien ik al aan het invoegen was...) Wat minder fors wegsturen misschien ook wel geholpen, maar je reageert op zo'n moment in een reflex.

Ik had net voor ik invoegde al over mijn schouder gekeken en op dat moment reed de motorrijder nog langzaam en op redelijke afstand achter me. Gezien hij vaart minderde bij het naar beneden rijden ging ik er vanuit dat hij me ook gewoon de ruimte gaf om in te voegen - het knipperlicht stond ook ruim op tijd aan.

De reden dat ik mijn bericht hier als neerzette is omdat ik van een aantal motorrijders die daar rondhangen weet dat ze op MF zitten. Misschien zit de persoon zelf hier ook, of mensen die er rondhangen en het verhaal horen. Waarborgfonds hoef ik in ieder geval niet op te rekenen, daar had ik alleen schade vergoed gekregen als ik de motor geraakt had.

Kenteken heb ik niet kunnen zien, ik stond met mijn neus onder/in de vangrail toen ik de motoren vaart minderend door zag rijden op de afslag. Ik zal mijn bijrijder eens vragen of hij wat details van de motorrijder weet (type e.d.).

Een automobilist die achter me reed en ook invoegde is nog gestopt om te kijken waar ze heenreden, maar raakte ze uit het zicht toen ze richting Joure doorreden. Hij gaf overigens ook aan dat de fout bij de motorrijder lag en dat ik hem bijna raakte.
 
Tja... ik zou het in ieder geval bij de politie melden, voor zover je dat niet hebt gedaan. Je weet maar nooit, misschien is er wel iemand die het heeft zien gebeuren en het ook heeft doorgegeven.

Een kleine kans is altijd nog beter dan geen kans ;)
 
Ik heb het niet zien gebeuren, maar mensen die invoegen / van baanvak veranderen, hebben géén voorrang op het verkeer wat zich reeds op die baan bevindt.
Als TS van baanvak veranderde dan is HIJ in fout, niet de bestuurder die er zich reeds op bevondt.

[Edit]: vraag aan de beheerder van het wegennet/ de overheid om een flitscamera te plaatsen op die plaats, dan zal dit voorval nooit meer voorkomen. Daarvoor dienen die toestellen voor, om ongevallen te vermijden.. _O- .[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan