Gezocht 4 motorrijders voor begeleiding van oldtimmerrit

Trabantdordt

Rookie
18 jun 2007
4
0
Dordrecht
Goede dag beste motorrijdend Nederland
Ik heb een vraag ik zoek voor aanstaande zondag 24 juni 2007 een 4 tal, dat een groep van ongeveer 60 oldtimers tweetakt willen begeleiden in de Stad Dordrecht provincie Zuid Holland.
Ik had 3 motorrijders maar 1 heeft vorige week een ongeval gehad en de andere twee moeten helaas in dat weekend werken. Echter ben ik dus opzoek naar vervangende motorrijders.
Op mijn site via deze link Untitled kun je alles lezen over deze RIT Schapenkoppenrit 2007.Een kleine vergoeding voor benzine is geen probleem, eten en drinken is op onze kosten.
 
Het zal van ongeveer 11,30 t/m 17,00 uur duren.De club mensen die deze schapenkoppenrit organiseren bestaat uit vrijwilligers er zal wel behoorlijk wat publiciteit aan deze rit worden geven door lokale en landelijke kranten.
Ik ben dan ook wanhopig op zoek naar de 4 motorrijders die dit zouden en willen doen er is een vergunning van de Gemeente Dordrecht voor deze rit uitgeven.Mocht u interesse hebben of informatie willen kunt u mij bellen of een email sturen: E-mail: vragen@trabantdordt.nl tel : 06-51665692 Met vriendelijke groet Etienne Busink
Trabant Service Team Dordrecht Dordrecht Zuid Holland Tel: 06-51665692 www.trabant.be vragen@trabantdordt.nl trabant@busink.nl.com
 
Wat versta je onder motorbegeleiding??

Als dat inhoudt dat kruispunten en dergelijke vrijgehouden moeten worden, dan heb je eigenlijk verkeersregelaars nodig. Die moeten opgeleid zijn. Daarnaast moeten de gemeentes waar je door rijdt hen ook als verkeersregelaar erkennen.

Wat vroeger wellicht gedoogd werd is tegenwoordig wettelijk geregeld (sinds mei 2001). Er bestaan diverse regelingen voor verkeersregelaars:

http://www.verkeersregelaars.org/content/regelgeving.html (Kijk hier maar eens)

Voorts zal je als organisatie het handelen van je verkeersregelaars moeten verzekeren. Er is geen enkele aansprakelijkheidsverzekering particulier die schade vergoed welke ontstaat als je als particulier verkeersregelend optreden en je niet voldaan hebt aan de wettelijke kaders.

Tot slot: welke afspraken heb je gemaakt met de regiopolitie. Mij lijkt als je paat over motorbegeiding dat je kennelijk iets wil met je stoet in het verkeer en dat de motorrijders als beveiliging daarvoor dienen. Dit gaat niet zonder afspraken. Wat doe je met roodlichtsitaties; vind de politie de route verantwoord om met de hele stoet ineens te rijden of moet de stoet opgeknipt worden.

Motorbegeleiding is een vak!
 
Laatst bewerkt:
@trabantdordt: Ik denk dat meer motorrijders hier bezwaar hebben tegen een verkeersregelend optreden. De risico's zijn niet mals, zeker omdat verzekeringstechnisch niet alles duidelijk is.

Toch zijn er mss wel mensen die het leuk vinden om zo'n stoet te escorteren, maar dat heeft dan natuurlijk louter symbolische waarde..
 
Of wat dichter in je buurt www.motorbegeleiding.nl

Ow en de politie van Dordt kent deze stichting ivm met de jaarlijks terugkerende skatenights ;)
 
Laatst bewerkt:
dankje jullie wel voor het advies ik heb inmiddels 3 motorrijders bereid gevonden die willen helpen, overgens er is in de trabant club een speciale verzekering die dit dekt daar had ik al jaren gelden navraag over gedaan dit wordt ook onder steund door de fehac. en we houden ons gewoon aan de normale verkeers regels het is alleen ter begelidingen van bv pech gevallen of andere kleinen problemen. hand en span diensten dus.

Er is gewoon een officele evenmenten vergunning afgeven door de gemeente van Dordrecht incl motorrijders. zowel stadwacht als politie zijn op de hoogte van onze rit.

VR GR Het TSTD

Etienne
 
Hartelijk dank voor de 3 motorrijders die de stoet begeleid hebben bedankt voor het mogen gebruik maken van het forum.

Beste admin u mag deze tropic sluiten.

de rit was een groot succes.

foto te zien op www.trabantdordt.nl

VR GR Etienne
 
Of wat dichter in je buurt www.motorbegeleiding.nl

Ow en de politie van Dordt kent deze stichting ivm met de jaarlijks terugkerende skatenights ;)
Mooie site, ik denk er over om mezelf als vrijwilliger aan te melden.

De toertocht was geslaagd. En ik weet nu ook weer hoe een tweetakt klinkt en ruikt, ik had gelijk herinneringen aan mijn 70-er jaren Suzuki GT250. Het Dordtse publiek werkt ook heel erg mee, ik denk dat de tocht ook zonder motorbegeleiding gereden kan worden. Zeker met een wat minder uitdagende route (deze route ging dwars door het erg auto-onvriendelijke centrum van Dordt...) is motorbegeleiding niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan