Gezocht: alle tips/(rij)ervaringen voor een FLH

Thanks man! :)

Ja de FXR schijnt in behoorlij kwat films voor te komen.
Hij heeft me (als je de inruilprijs meerekent) 12 mille gekost.

Het beestje is uit 1990 en heeft voor 2200 euro aan vrij nieuwe asseccoires, als je de zadel en het stuur nog niet eens meerekent. Goed, er zijn goedkopere FXR'en uit die tijd te vinden, maar ik ben er wel blij mee. :)
 
Niet zo veel kilometers.Bijna 100000.Ik rij ook nog veel op de Solex.Gebruik hem het hele jaar door, zout of geen zout op de weg.Als ik zin heb om te rijden en het vriest ga ik rijden.Of een EVO beter is dan een shovel weet ik niet.Heb ik ggen ervaring mee.Ik hoor dat wel al 17 jaar.Ik zelf vind er geen fuck aan.Alles wat HD na 1984 gedaan en gemaakt heeft heb ik niet gevolgd.

See no EVO, hear no EVO.

Zo weinig is dat niet, wat voor kruissnelheid kun je aanhouden met een Shovel ?
 
Bedankt voor je reactie!

Met visuele aantrekkingskracht bedoelde ik eigenlijk dat ik gewoon nog nooit op een harley gereden heb. Heb allerlei soorten motoren al eens gereden, zelfs al eens een aanbod voor een probeerritje voor een harley gehad, maar afgeslagen. Wilde dat voor later bewaren als ik serieus kan gaan kijken. En nu is het eindelijk zover.
Ik heb trouwens ook een periode een hekel aan harley gehad, vooral toen ik ze op de rai zag met echt torenhoge prijzen.
Maar het blijft kriebelen, harley is gewoon echt heel mooi (voor mij dan).

Ik ben trouwens wel van plan binnenkort met iemand die wel harley rijdt (beetje versterking is nooit kwaad) eens een motorzaak binnen te wandelen en te proberen een proefrit te krijgen.
De shadow 1100 die ik nu heb is een heerlijke motor, maar ik mis toch de 5e versnelling af en toe nog (hiervoor een intruder 700). Voordeel voor de harley is wel weer veel bottom power wat ik nu een beetje mis (intruder was hier trouwens geweldig in). 1340 cc lijkt me dus ook wat beter, hoe meer power hoe beter :9~

Op marktplaats.nl zie je ook veel particuliere FLH's, maar dit durf ik toch eigenlijk niet aan. Een jaar garantie geeft toch wat meer zekerheid.

Groenten

Frank
hoi ik heb een vraagje ik heb zelf ook een vt 1100 en ik was benieuwd wat er aan de vt mankeerde en je schrijft dat de intruder meer bottom power had dan de 700 soes
ik had gedacht dat de vt 1100 meer power onderin zou hebben omdat er 400 cc verschil inzit
of was hij nog op zijn amerikaans afgesteld?
 
Zo weinig is dat niet, wat voor kruissnelheid kun je aanhouden met een Shovel ?
Normaal op de snelweg doe ik 120/130.Dan voelt ie zich lekker .Alhoewel ik ook wel eens 150 aanhoud.Dan voel ik wel dat er een 5e versnelling op zou moeten.
 
Normaal op de snelweg doe ik 120/130.Dan voelt ie zich lekker .Alhoewel ik ook wel eens 150 aanhoud.Dan voel ik wel dat er een 5e versnelling op zou moeten.


Dat is toch een redelijke kruissnelheid, heeft een kleiner achtertandwiel geen zin ? Zijn er nog bouwjaren aan/af te raden ? Tijdens de AMF jaren was de kwaliteit toch wat minder, of is dat een broodje aap verhaal ? Bedankt voor de antwoorden ;)
 
ten eerste heel verstandig dat je eerst goed orienteerd voordat je tot koop over gaat!

Ik heb altijd begrepen dat de toleranties bij shovels wat ruimer waren dan bij evo's twin cams e.d
daardoor kon je bij een shovel dus geluk hebben en pech hebben om een goed of juist slechter blok te hebben!

Persoonlijk ben ik het met ALF eens dat een evo blok lelijk is, en dat de eerdere blokken (flathead/pan/early/lateshovel) veel meer karakter hebben.

Tegenwoordig staan er inderdaad heel veel motoren die 'gereviseerd' zouden zijn.
Maar let op, want gereviseerd is natuurlijk een heel ruim begrip,(iemand die wil verkopen, zet als er enkele onderdelen vervangen zijn al graag neer: compleet gereviseerd)
probeer altijd te achterhalen wat gereviseerd is, welke onderdelen vervangen/gemodificeerd zijn, en bijv. door wie het gereviseerd is!

Bij een GOED gereviseerd shovel blok, hoef je denk ik nergens druk om te maken.
 
Tuurlijk, oudere blokken zijn absoluut mooier om te zien! :)
Maar persoonlijk vind ik betrouwbaarheid ook erg belangrijk. :)
 
Hoi,

Afgelopen donderdag bij HD Hutten geweest en eens goed rondgesnuffeld. De zaak bevalt me prima. Je bent erg welkom en een praatje is gauw gemaakt.
Helaas geen mogelijkheid tot een proefritje omdat er alleen shovels stonden die in opdracht verkocht werden.
Het zijn wel machtig mooie machines hoor. Hutten gaf aan dat er in de winter meer te koop komt. Een shovel koop ik toch graag via een bedrijf, zodat je garantie hebt.

Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn beide vorige motoren (soes en honda) geen neiging tot sleutelen had (zelfs afkeer). Nu ik (tig keer :9~ ) een rondje om een shovel heb gelopen, kriebelen m'n handen al. Schroefje hier vervangen, lelijke accesoire verwijderen, motorblok glad maken en evt verchromen (viel me op dat de cilinders er erg slecht uitzagen, de buitenkant dan, veel stof, roest en smerigheid tussen de koelribben).

Ik denk dat ik herfst/winter maar eens verder kijk.
Voorlopig maar op zoek naar een bedrijf waar je gewoon even een proefrit kunt maken. Iemand nog tips?

Groeten

Frank

P.S. Wat is er nu eigenlijk zo lelijk aan een evo blok. Prachtig mooie machine volgens mij :]
 
Ik denk dat ik herfst/winter maar eens verder kijk.
Voorlopig maar op zoek naar een bedrijf waar je gewoon even een proefrit kunt maken. Iemand nog tips?

Groeten

Frank

P.S. Wat is er nu eigenlijk zo lelijk aan een evo blok. Prachtig mooie machine volgens mij :]

tja lelijk, t is vooral dat ik de oudere blokken mooier vind (heb zelf overigens een evo sportster)


er zijn zaken genoeg waar je best een proefritje kunt maken hoor.
verdiep je intussen wat meer over shovels, en de voor en na delen ervan!
veel succes en plezier!
 
Hoi,

Afgelopen donderdag bij HD Hutten geweest en eens goed rondgesnuffeld. De zaak bevalt me prima. Je bent erg welkom en een praatje is gauw gemaakt.
Helaas geen mogelijkheid tot een proefritje omdat er alleen shovels stonden die in opdracht verkocht werden.
Het zijn wel machtig mooie machines hoor. Hutten gaf aan dat er in de winter meer te koop komt. Een shovel koop ik toch graag via een bedrijf, zodat je garantie hebt.

Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn beide vorige motoren (soes en honda) geen neiging tot sleutelen had (zelfs afkeer). Nu ik (tig keer :9~ ) een rondje om een shovel heb gelopen, kriebelen m'n handen al. Schroefje hier vervangen, lelijke accesoire verwijderen, motorblok glad maken en evt verchromen (viel me op dat de cilinders er erg slecht uitzagen, de buitenkant dan, veel stof, roest en smerigheid tussen de koelribben).

Ik denk dat ik herfst/winter maar eens verder kijk.
Voorlopig maar op zoek naar een bedrijf waar je gewoon even een proefrit kunt maken. Iemand nog tips?

Groeten

Frank

P.S. Wat is er nu eigenlijk zo lelijk aan een evo blok. Prachtig mooie machine volgens mij :]
t'Is niet alleen het evo blok dat ik niet mooi vind.Verder haat ik softails(pretendeerd iets te zijn wat het niet is, een hardtail dus).Softail is te vergelijken met een dummy kickstarter op een 5 bak.Springer voorvork met schokbrekers,bbbrrrrrrr.Tot 1984 kreeg je bij Harley wat je zag.Een schokbreker diende om schokken te breken en die mocht je dus zien etc.Daarna zijn ze verdwaald.

Shovel,shovel.


Smaken verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Ach ik geef toe dat een Evo-blok er wat saai uit ziet; het is vrij recht-toe-recht-aan (bijna japans), in tegenstelling tot de oudere blokken. Die grote chromen kap aan de linkerkant vind ik ook niet echt een schoonheidsprijs waard, maar lelijk vind ik die blokken ook weer absoluut niet, zeker niet aan de rechterkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan