Gezocht! Alternatieve benzinekraan CB500 PC32 1996

Timo023

Rookie
10 jan 2021
29
12
Hallo,

Ik ben op zoek naar een alternatieve benzinekraan voor een CB500 PC32 1996. Overal gezocht maar kan nergens een vervangend origineel vinden. Vorige eigenaar had de lekkende kraan zelf proberen te herstellen met een revisiekitje maar dat lukte hem niet. Toen heeft hij uiteindelijk de kraan bij een autogarage laten dicht kitten.....
Hij lekt niet meer _O- maar met het gevolg dat de carburateur verstopt door de losgaande stukjes kit. Nu valt dat kraantje niet meer te redden en ben ik dus op zoek naar een vervanging.

Iemand met een goed alternatief? Ook als iemand nog een origineel kraantje heeft liggen let me know!
 
Snap niet dat een revisiesetje niet zou werken.
Kwestie van goed schoonmaken en niet lopen kutten met kit etc.

Maar een nieuwe kost €175 waar je geen trek in zal hebben.
Alternatief is misschien bij een brommerwinkel te shoppen.
result
of
 
Ja die vorige eigenaar heeft lopen klooien er is naast die kit ook geboord in het kraantje en een extra schroef in gestoken.|( Ik kan proberen die kit zo goed mogelijk te verwijderen en het kraantje met een nieuw revisiekitje in elkaar te zetten maar denk dat het lastig zal worden alle kit goed te verwijderen en hij zal bij die schroef wel gaan lekken denk ik.

Als ik ga kijken voor een alternatieve kraan hoef ik dan alleen te letten op de diameter en schroefdraad op de tankbevestiging, en die diameter van de brandstof en vacuum pijpjes? Als het qua ruimte past kan ik dan in theorie elke passend alternatief er op zetten? Denk het wel toch.
 
Klopt. Evt kan je de vacuumslangentjes afdoppen, maar dan moet je wel je benzinekraan dichtzetten als je motor uit staat.

Deze al geprobeerd? ≥ cb 500 s pc 26 - pc32 + cb 500 f pc 36 onderdelen - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl


 
Terug
Bovenaan Onderaan