Gezocht Aprilia Mana 850

Status
Niet open voor verdere reacties.

Williej

MF veteraan
24 jul 2013
1.840
217
Wegens omstandigheden ben ik opzoek naar een Aprilia Mana 850. De voorkeur gaat uit naar een rode variant maar als u een mooie in een andere kleur heeft hoor ik het ook graag.

2008-aprilia-850-manaw.jpg
 
Hou marktplaats in de gaten.
Daar komen ze zo nu en dan van particuliere verkopers voor niet te hoge bedragen wel voorbij.
Tussen de €2000,- en de €3000,- moet je wel kunnen slagen na wat onderhandelen.
Ze zijn niet erg gezocht.
 
Hou marktplaats in de gaten.
Daar komen ze zo nu en dan van particuliere verkopers voor niet te hoge bedragen wel voorbij.
Tussen de €2000,- en de €3000,- moet je wel kunnen slagen na wat onderhandelen.
Ze zijn niet erg gezocht.
Ik had al een zoekertje uit gezet op marktplaats en kijk er zelf ook op. Echter voor die prijzen die je zegt heb ik ze nog nooit gezien. Ik dacht dat ze wel iets meer waard waren namelijk maar misschien zoek ik niet goed genoeg of verkeerd.
 
Ik had al een zoekertje uit gezet op marktplaats en kijk er zelf ook op. Echter voor die prijzen die je zegt heb ik ze nog nooit gezien. Ik dacht dat ze wel iets meer waard waren namelijk maar misschien zoek ik niet goed genoeg of verkeerd.
Ze staan sowieso niet heel veel te koop, en die te koop staan bij bedrijven staan héél lang te koop.
De afgelopen maanden heb ik ze van particulieren toch al een paar keer voorbij zien komen met vraagprijzen van rond de €3000,-
En nee, dat betreft geen afgejakkerde motoren met hoge km standen e.d.

Wat is je budget eigenlijk?
 
Ze staan sowieso niet heel veel te koop, en die te koop staan bij bedrijven staan héél lang te koop.
De afgelopen maanden heb ik ze van particulieren toch al een paar keer voorbij zien komen met vraagprijzen van rond de €3000,-
En nee, dat betreft geen afgejakkerde motoren met hoge km standen e.d.

Wat is je budget eigenlijk?
Budget maakt me niet zo uit, ik zoek een mooie met het liefste weinig km en een onderhoud historie.

Met weinig km bedoel ik minder dan 30k.
 
Als je op autoscout zoekt in Europa dan kom je er een aantal tegen met lage km standen en prijzen.
Moet je wel de moeite willen doen van ophalen en invoeren.
 
Ik begrijp waarom je de Honda NC750S dct niet in overweging neemt.
Zelf heb ik eens op een Mana 850 proefgereden en dat was een geweldige ervaring.
Destijds niet gekocht, omdat er geen abs op zat en de GT nog niet bestond.

De wens om er een met minder dan 30k km te vinden in rood is erg onwaarschijnlijk.
Ik denk dat je je een groter plezier doet door die grens wat te verschuiven en een hele grondige onderhoudsbeurt bij een Aprilia kenner (!!!), inclusief riem in te calculeren.
Oh ja, en een aankoopkeuring die mag bepalen of een koop door gaat of niet.

edit:
Deze?

In de gewenste kleur,
met de gewenste lage km-stand,
Riem werd gewisseld,
voor een heel aantrekkelijke vraagprijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja die had ik gezien er staan er 2 op Marktplaats. Beide geen onderhoud historie en niet bekend of de riem bij 20k zoals hoort of überhaupt is vervangen. En daarnaast beide meer dan 30k gereden en helaas niet de rode kleur.
32k of 30k maakt niet zoveel uit hoor. Je kan beter iemand hebben die in 12 jaar met goed onderhoud 4000km/jaar heeft gereden (48k dus), dan dat er alleen maar korte ritjes en lange periodes niet mee is gereden en de teller op net niks staat.

Eigenlijk heb je meer aan drive cycles (aantal keer opgewarmd en weer afgekoeld) dan aan km's.
 
Nou op mijn zoek advertentie op marktplaats best veel reacties gehad van jong tot oude mensen. Het kost een paar tientjes zo'n advertentie maar het levert een goed resultaat op.

Het lijkt een beetje dat mensen zelf adverteren niet zien zitten...

Inmiddels al een paar modellen wezen kijken met minder dan 20k op de klok en de prijzen vielen mij inderdaad erg mee zoals sommige van jullie al aangaven.

Ik heb nog een paar kanshebbers die ik even afwacht!

Iedereen hier tot dusver super bedankt voor de tips en ik meld me zeker nog even als ik er 1 heb.
 
Nou ik heb er 1 hoor!

12000km van de eerste eigenaar en dealer onderhouden boekjes netjes afgestempeld en ingevuld!


Ik heb er tig bekeken inmiddels, wat mij het meeste tegenviel is dat mensen hun motor het label "nieuwstaat" snel geven. Zo kwam ik er bij 1 aan die rondom schade had zelfs stukken uit het blok gesleten door een schuiver. De beste man had hem zo gekocht 2 jaar terug in de veronderstelling dat hij heel erg netjes was/is.

Kortom veel voor niets gereden er staan er veel die verprutst of slecht onderhouden zijn of in flink gebruikte staat. En die staan vaak voor 2500 tot 4000 te koop. De echt nette varianten die ik gezien heb kosten toch echt 5000 tot 6500.

Iedereen bedankt voor de tips hier! Ik hoop dat m'n vrouw nu weer heerlijk kan mee gaan genieten aankomend seizoen!
 
Goedverdoemme das enne mooie!
Mét abs zelfs. Die zijn behoorlijk zeldzaam!
Helemaal zoals ik ‘m destijds ook graag had willen hebben.
:Y
Terecht dat je die hebt gekozen.
Mogen we weten wat je daar nog voor hebt hoeven betalen?

Heel veel schootvrije kilometers gewenst.
🙂👍🏻
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan