Gezocht: Bagage rek Yamaha FZS 600 bj 1998

jazzper23

Die hard MF'er
11 aug 2019
263
51
Ik ben op zoek naar: SW-Motech Aluminium Topkofferrek YAMAHA FZS 600 Fazer / FZ-6 RJ02 (97-03). Of iets vergelijkbaars (ik kan online niets vinden behalve deze).

BW bagagerek.jpg


Ik wil mijn tas in de lengte op de motor bevestigen. Dus tis fijn als de hoogte van het rek ongeveer gelijk is aan die van t zadel. Ik wil mijn tas op de volgende manier bevestigen (dit is mijn Honda cb300f niet mijn Yamaha):

IMG_20200118_153113.jpg


Zijtassen met een constructie om te voorkomen dat de tassen tegen de motor hangen is evt. ook een optie als ze niet te ver uitsteken (niet voorbij de uitlaat).
 
Zag dit staan op Marktplaats, deze voor de draagarmpjes scoren en dan zelf ff met plaatje aluminium aan de slag ?

of deze ?

Dan een los rekje/alu plaat scoren van ander type ?
 
Hoi Fazerman,

Bedankt voor je reactie!

Zag dit staan op Marktplaats, deze voor de draagarmpjes scoren en dan zelf ff met plaatje aluminium aan de slag ?

Deze had ik ook gevonden. Maar volgens mij steekt deze wel een stukje uit boven het zadel. Ook ziet ie er niet zo heel mooi meer uit. Is denk ik deze: Givi Topkofferrek voor Yamaha FZS 600 Fazer (2002)
Deze kost 65 euro nieuw.

of deze ?

Dan een los rekje/alu plaat scoren van ander type ?

Zeker een optie. Ik heb nu een ander rekje erop gezet wat voor nu wel ok is. Die van sw-motech is wel een stuk mooier en waarschijnlijk ook steviger. Maar ik vind 135 euro toch wel wat teveel voor een stukje staal.
 
Die 65€ is volgens mij alleen voor de Givi Dragers, daar komt dan nog een Topcase-plaat bij .. ;)
Ik heb vanaf eind volgende week een Five-Stars rek in de aanbieding van mijn vrouws FAzer (die gaat het veld ruimen..) maar die staat ECHT hoog, zelfs een stuk hoger als mijn FiveStars..
 
Die 65€ is volgens mij alleen voor de Givi Dragers, daar komt dan nog een Topcase-plaat bij .. ;)
Ik heb vanaf eind volgende week een Five-Stars rek in de aanbieding van mijn vrouws FAzer (die gaat het veld ruimen..) maar die staat ECHT hoog, zelfs een stuk hoger als mijn FiveStars..
Ah ok dat van die Givi Dragers klinkt aannemelijk inderdaad :) Jammer dat het Five-Stars rek van je vrouw nog hoger staat. Ik heb nu een rek van 30 euro erop gezet en daarmee moet het ook lukken (maar ik zou graag een tweedehands ALU-RACK Rack van SW-MOTECH van iemand overnemen). Het rek wat ik er nu op gezet heb is wel een stukje hoger dan het zadel, wat niet prettig is omdat ik mijn tas over de passagiers stoel en rek wil leggen (zoals in fotos van mijn eerste post). Ook trekt het rek krom (heb ik nu opgelost door er wat ringetjes en een langere schroef aan een kant te gebruiken).

IMG_20201025_113122.jpg
IMG_20201025_113044.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie. Dat 5 stars rek is waarschijnlijk wel beter dan wat ik nu heb. Maar het rek wat ik nu heb voldoet wel. Hij trekt niet krom van voren naar achteren naar van links naar rechts (vandaar dat ik ringen aan 1 kant ertussen heb gezet). Ik weet niet zeker of dit door mijn motor komt of het rek. Ik ben nu in Duitsland en mijn voorvork lekt een beetje olie. Ook heb ik iets meer dan een jaar geleden mijn inlaat spruitstukken vervangen voor Chinese van AliExpress. Die zijn nu al gebarsten. Dus als ik weer terug in NL ben moet ik eerst is gaan kijken of ik mijn motor weer helemaal kan maken (moet wel lukken denk ik). Het kan nog wel even duren voor ik weer in NL ben en dit alles gedaan heb. Ik neem wel contact op om te kijken of je het rek nog niet verkocht hebt als het zover is. Wat wil je ervoor hebben?
 
KIjk idd eerst maar dat je bike weer okay is, goede "gebruikstip" vwb die inlaatspruitstukken, ik had er ook al een snaar gekeken omdat de mijne na 22 jaar ook wat scheurtjes vertonen (maar nog steeds dicht), dacht idd waarom geen imitatie, rubber is rubber maar beter toch maar origineel kopen dan..

Dacht aan €60 voor het rek , heb zelf €140 betaald 2 jaar geleden..:X
Hij is nog in nieuwstaat, 2 keer koffer op gezet maar meest reed ik met koffer en vrouw zonder.., sowieso rijdt ze eigenlijk ook niet bij <10 graden en regenkans..
 
60 euro voor het rek is een goede prijs. Ik overweeg alleen om een andere motor te kopen waarbij de zithouding meer recht is (Suzuki V-storm, Honda transalp of een Kawasaki versys). Ik was in Stuttgart en na die 600 km rijden had/heb ik behoorlijk last van mijn rug.

De scheuren in de inlaatspruitstukken vallen trouwens wel mee. De buitenste zijn gebarsten maar nog niet zo diep. Ze waren ook 10 euro voor 4. Mocht ik geen andere motor vinden zal ik de volgende x dat ik mijn carbs schoonmaak er wel andere inzetten denk ik. Het is echt een rot karwei om die dingen weer terug op hun plek te krijgen. Zit te denken aan inlaatspruitstukken van tourmax; die zijn 80 tot 100 euro per 4 (ipv 240 euro voor de OEM).

Anyway mocht ik geen andere motor kopen dan neem ik nog wel contact op om te kijken of je het rek nog hebt!
 
En dan is het rek ook nog in nieuwstaat.. ;)
Vwb zithouding, heb ook nog een paar stuurverhogers (25mm) in de aanbieding.. ;)
Mijn vrouw kon het verschil echt voelen zei ze (ze heeft chronische nekklachten), maar zoals een motor uit jouw rijtje word het er niet mee..
Denk dat die motoren qua zit/beleving sowieso weer heel anders zijn als een Fazer..
Met de stuurverhogers liep hij net iets hoger stationair (trok iets gas) maar dat is met de stelnippel onder de tank wel af te stellen, was eigenlijk gepland voor deze winter maar de Fazer is dus inmiddels weg..

Tourmax heb ik idd ook al eens voorbij zien komen, voorlopig zijn de mijne nog dicht, fingers crossed.. !
 
En dan is het rek ook nog in nieuwstaat.. ;)
Vwb zithouding, heb ook nog een paar stuurverhogers (25mm) in de aanbieding.. ;)
Mijn vrouw kon het verschil echt voelen zei ze (ze heeft chronische nekklachten), maar zoals een motor uit jouw rijtje word het er niet mee..
Denk dat die motoren qua zit/beleving sowieso weer heel anders zijn als een Fazer..
Met de stuurverhogers liep hij net iets hoger stationair (trok iets gas) maar dat is met de stelnippel onder de tank wel af te stellen, was eigenlijk gepland voor deze winter maar de Fazer is dus inmiddels weg..

Tourmax heb ik idd ook al eens voorbij zien komen, voorlopig zijn de mijne nog dicht, fingers crossed.. !

Ik zag toevallig net je topic waar je ook je stuurverhogers aanbied :) Ik heb er 2 gehad van een vriend; van een oude Honda XL van hem. Ik moet nog even kijken of die passen. Het is jammer dat ik zo'n last van mijn rug krijg op lange afstanden. Een Fazer is verder een leuke motor om te rijden; al kan je in NL niet echt goed gebruik maken van de power en wendbaarheid als je je aan de snelheidslimiet houd. Ik vind het sowieso niet zo heel denderend in NL met al die rechte weggetjes, lage snelheid, korte afstanden en torenhoge boetes. Elk dorp moet je weer 30 rijden. Maar in Duitsland was het erg tof; met 70 tot 100 km/uur op de kleinere bochtige wegen door de heuvels en bergen :)

Ik hoop dat je inlaatspruitstukken het nog een tijd volhouden! Ik heb zelf de originele nog. Die waren best een stuk ingescheurd maar nog niet helemaal door. Die had ik op zich nog niet hoeven te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan