Gezocht : BMW met zijspan

roetker

Rookie
17 apr 2014
4
0
Sinds ik mijn motor rijbewijs heb gehaald deze januari ben ik op zoek naar een motor met zijspan. De zijspan is niet zonder reden: ik heb een aangepast rijbewijs omdat ik in een rolstoel zit. Wat ik zoek is (liefst) een wat oudere, zwarte, BMW R80/100 met een Steib bak. (Mag ook een andere zijn, zolang het maar een beetje smoelt met de motor ;) )

Noodzakelijk is een (al dan niet achteraf gemonteerde) elektrische starter. Zeer wenselijk (en ik weet dat sommige versnellingsbakken zijn aangepast) een motor met achteruit versnelling. Ook het liefst : ongeremde, niet aangedreven bak! De motor zal worden aangepast met een EasyShift zodat ik met mijn handen kan schakelen.

Urals, Dneprs, Chang Jiang, al zijn ze nog zo mooi, nee bedankt: 5000 kilometer in twee weken op vakantie moet wel mogelijk zijn. Moto Guzzi en vergelijkbare merken zijn ook welkom!

Weet/heb je iets, laat het me weten ;)
 
Laatst bewerkt:
Laat dat nu precies de plek zijn waar ik heb gelest! Bedankt voor de reactie, mmvg doet geweldig werk.
 
Had je al gezien dat MF een zijspanhoekje heeft?
Daar komen ook mensen met een handicap. Daar zit de kennis, maar ook de bereidwilligheid om je de weg op te helpen.
Les 1 van zijspanparkeren is altijd wegrijklaar parkeren. Ook met twee benen is het een pleuriswerk om dat ding achteruit een helling op te duwen. Maar voor een achteruit is een oude tweeklepper een goede optie. Jan Gol en een paar anderen verkopen versnellingsbakken waar dat ingebouwd zit. Het kost wel een klein vermogen.
Maar dat gaat de rest van jouw droommotor ook kosten. Een R80/Steib zal ruim boven de 5000 euro komen. Met jouw aanpassingen kom je snel in de buurt van de 10.000.
De vraag is, heb je dat budget (er voor over)?
 
Op Speurders.nl Yamaha XS750 1978 (3 cil met cardan) met zijspan bak 1100 euro

Had je al gezien dat MF een zijspanhoekje heeft?
Daar komen ook mensen met een handicap. Daar zit de kennis, maar ook de bereidwilligheid om je de weg op te helpen.
Les 1 van zijspanparkeren is altijd wegrijklaar parkeren. Ook met twee benen is het een pleuriswerk om dat ding achteruit een helling op te duwen. Maar voor een achteruit is een oude tweeklepper een goede optie. Jan Gol en een paar anderen verkopen versnellingsbakken waar dat ingebouwd zit. Het kost wel een klein vermogen.
Maar dat gaat de rest van jouw droommotor ook kosten. Een R80/Steib zal ruim boven de 5000 euro komen. Met jouw aanpassingen kom je snel in de buurt van de 10.000.
De vraag is, heb je dat budget (er voor over)?
 
Neem contact op met Albert lukens in Assen , hij is gespecialiceerd in het aanpassen aan motoren
met mensen die een handicap hebben, en toch motor willen rijden
ook met zijspan , vragen en prijzen opvragen kost niks , alleen wat de beste optie is voor jouw
wensen , hij smeert je niks aan wat je niet nodig heb.
TEL : 0619326855
 
Beste allemaal (en met name Jobbe),

Het is de BMW R100/S geworden! Van de week gaat-ie naar Assen voor de aanpassingen. Daarna lekker rijden. Bedankt voor de tips en aandacht ;)

Rutger
 
Terug
Bovenaan Onderaan