Gezocht: Bmw R25(/...), r26

Ben toch ff langs gefietst voor je/eigen nieuwsgierigheid.
Vraagprijs €3250.-
Bouwjaar 1956.
Verder moet je het zelf maar .....
Groet.
full
 
Laatst bewerkt:
Mn budget van max. 3000 euro voldoet aan geen r26 :(.

Jawel hoor, ik heb die kennis van me gesproken. Vraagprijs van zijn R26 is 2900 euro. De motor is zoals gezegd in goede staat. Blok is niet open geweest oid maar hij loopt en rijdt gewoon normaal, geen vreemde geluiden of absurde rookwolken.

Bouwjaar is 1959 en hieronder een foto:


Bij interesse kun je zoals gezegd mij even een mail sturen.
 
Laatst bewerkt:
Technisch gezien is het terugvoeren van een motor gebaseerd op het principe van de huidige brandstof motor, dus elke motor kan je terugvoeren. Verdikking in de uitlaat, minder brandstof beschikbaar stellen ed.

Mooie dingen hierboven. Maarja ik heb nu al een ander gevonden. Maar tnx anyway! Over 10 dagen mn salaris ;).

Maerrr, ik heb een probleem denk ik :(.
Ik wilde de motor overschrijven. Hij hield deel I bij zich, en ik kreeg deel II mee... Eerst mn vader naar het postkantoor, nee, hij had deel Ib nodig. Nu dacht ik: dat klopt niet, want deel II is het vroegere Ib toch?
Naja voor de tweede keer langs een ander postkantoor, toen zeiden ze dat we deel III "het overschrijvingsbewijs" nodig hadden. Naja rót, ik stuur een e-mail naar die gozer waar ik hem gekocht van heb, dit is wat hij terugstuurde:

I will again look for the "Deel III", but my understanding is that "Deel III" is no longer applicable. ....our postman in Weesp told me that they stopped issueing "Deel III" 15 years ago. Perhaps he was exaggerating, but I certainly did not need it, yesterday (hij had een ducati 1966 gekocht) , nor did I need it when I bought my LandRover. HOWEVER...I think it has to do with the origin of these old vehicles because both my old LandRover (from Wales) and your old BMW R60/5 (from Belgium) were IMPORTED. If they were imported since the stopping of "Deel III", then there is no Deel III for those vehicles...as I understand it and as I am observing.

Is there an expert (besides your postman) whom you can ask to clarify this question?


Experts laat jullie horen! want ik weet het niet meer!

Tnx
 
Laatst bewerkt:
Van rdw.nl:

Een voertuig kopen
Als u een voertuig koopt, moet u als nieuwe eigenaar het kentekenbewijs zelf op uw naam laten overschrijven. Iemand anders kan dit niet voor u doen.
Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u tenminste 18 jaar zijn en in Nederland wonen.
U kunt het kentekenbewijs op verschillende manieren laten overschrijven:


Overschrijven op postkantoor
U kunt het kentekenbewijs over laten schrijven op de grotere postkantoren.
Overschrijven bij erkend bedrijf
Als u een voertuig koopt bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan de medewerker het kentekenbewijs daar direct op uw naam zetten.

Benodigde documenten voor overschrijving
Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:

Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs

Kentekenplaten en kentekenbewijs
Let u er wel op dat zowel het complete kentekenbewijs als de GAIK-kentekenplaten aanwezig zijn.

Als dat niet zo is, moet u ervoor zorgen dat de eigenaar of houder (de verkoper) van het voertuig voordat de overdracht plaatsvindt alsnog zorgt voor de juiste kentekendocumenten en/of -platen.
 
Technisch gezien is het terugvoeren van een motor gebaseerd op het principe van de huidige brandstof motor, dus elke motor kan je terugvoeren. Verdikking in de uitlaat, minder brandstof beschikbaar stellen ed.

Mooie dingen hierboven. Maarja ik heb nu al een ander gevonden. Maar tnx anyway! Over 10 dagen mn salaris ;).

Maerrr, ik heb een probleem denk ik :(.
Ik wilde de motor overschrijven. Hij hield deel I bij zich, en ik kreeg deel II mee... Eerst mn vader naar het postkantoor, nee, hij had deel Ib nodig. Nu dacht ik: dat klopt niet, want deel II is het vroegere Ib toch?
Naja voor de tweede keer langs een ander postkantoor, toen zeiden ze dat we deel III "het overschrijvingsbewijs" nodig hadden. Naja rót, ik stuur een e-mail naar die gozer waar ik hem gekocht van heb, dit is wat hij terugstuurde:

I will again look for the "Deel III", but my understanding is that "Deel III" is no longer applicable. ....our postman in Weesp told me that they stopped issueing "Deel III" 15 years ago. Perhaps he was exaggerating, but I certainly did not need it, yesterday (hij had een ducati 1966 gekocht) , nor did I need it when I bought my LandRover. HOWEVER...I think it has to do with the origin of these old vehicles because both my old LandRover (from Wales) and your old BMW R60/5 (from Belgium) were IMPORTED. If they were imported since the stopping of "Deel III", then there is no Deel III for those vehicles...as I understand it and as I am observing.

Is there an expert (besides your postman) whom you can ask to clarify this question?


Experts laat jullie horen! want ik weet het niet meer!

Tnx

Je hebt KOPIE deel 3 nodig.
Het deel 3 waar jij het over hebt zat vroeger ( bij de auto natuurlijk) achter de voorruit.

En BMW heeft 'n 25kw-versie v.d. R60 gehad? ....... alleen dan nl. kan je 'm laten terugvoeren naar 25kw.
 
Laatst bewerkt:
1
Je hebt KOPIE deel 3 nodig.
Het deel 3 waar jij het over hebt zat vroeger ( bij de auto natuurlijk) achter de voorruit.
2
En BMW heeft 'n 25kw-versie v.d. R60 gehad? ....... alleen dan nl. kan je 'm laten terugvoeren naar 25kw.
1
Klopt :Y (of de nieuwere vorm daarvan 'overschrijvingsbewijs', zoals vermeldt in de laatste post van Ralfie)

2
Het feitelijke terugvoeren is niet het probleem. Alleen is die dan inderdaad wettelijk niet 25Kw, dus nog steeds officieel strafbaar. Maar er zijn verzekeraars die (beetje buiten de wet om) zeggen dat ze wel tevreden zijn met een vermogensuitdraai. Je zou em naar Duitsland kunnen exporteren, want daar zetten ze wel in de papieren als ie is terug gevoerd. En dan weer invoeren. |(


Mijn gedachte bij dit topic...

...de R60 laten staan & gauw een mailtje naar Ralf doen voor die r26. :9~
 
Laatst bewerkt:
@ roestendoenze,

jammer, postkantoor gebeld, maar ze hebben echt een officieel papiertje nodig, puur voor bewijs, mag dus ook niet gefaxed worden oid -.- .

Tja over het terugvoeren, ik ben even de prijzen aan het uitzoeken van export-terugvoeren-import.

En weet jij welke verzekeraars daar niet moeilijk over doen?
 
Laatst bewerkt:
En het is idd kopie deel III. Ik las wel dat als ik die opnieuw door de verkoper laat aanvragen, dat je dan ook gelijk een nieuwe kentekenplaat krijgt
|(
Houdt dit dan in dat ik mn blauwe plaat dan ook kwijt ben?
 
ik denk dat je dan een blauwe plaat met een eentje krijgt?
weet ik eigenlijk niet zeker of die eentjes ook op blauwe plaat komen bij verlies.
 
anybody die het zeker weet? ik bedoel, ik weiger om een oldtimer te hebben met een geel nummerbord -_-


Geen probleem je kunt altijd een blauwe plaat laten maken, zelfs zonder overleggen van kenteken. Je kunt zelfs een recent/nieuw kenteken op een blauwe plaat laten zetten, echter je mag er niet mee op de weg. Is datum afhankelijk (voor 1976????) Meestal wel vooruit betalen en je kunt ze niet overal meer krijgen.
Plaatmateriaal raakt op volgens mijn kentekenboer, bij hem althans. Kosten half jaar terug € 25,=
 
1
Klopt :Y (of de nieuwere vorm daarvan 'overschrijvingsbewijs', zoals vermeldt in de laatste post van Ralfie)

2
Het feitelijke terugvoeren is niet het probleem. Alleen is die dan inderdaad wettelijk niet 25Kw, dus nog steeds officieel strafbaar. Maar er zijn verzekeraars die (beetje buiten de wet om) zeggen dat ze wel tevreden zijn met een vermogensuitdraai. Je zou em naar Duitsland kunnen exporteren, want daar zetten ze wel in de papieren als ie is terug gevoerd. En dan weer invoeren. |(


Mijn gedachte bij dit topic...

...de R60 laten staan & gauw een mailtje naar Ralf doen voor die r26. :9~~

Bijijijna niets aan toe te voegen behalve dan dat je geen idee hebt wat je tegen kan komen (in Duitsland dus) om die R60 op 25kw te krijgen én waarom zou je die narigheid op je hals halen als bijv. dat ding van Ralfie eigenlijk is wat je wil ........ als dat eigenlijk is wat je wil want je zoekt 'n R26 en eindelijk( ) vindt je dan wat .... 'n R60. 8-)
 
over die 5kw zou ik me zoiezo niet te druk maken op zo'n oud beestje.

ik zal dat vanavond even navragen over dat kenteken, misschien dat het bij ons thuis bekend is
 
over die 5kw zou ik me zoiezo niet te druk maken op zo'n oud beestje.

ik zal dat vanavond even navragen over dat kenteken, misschien dat het bij ons thuis bekend is

Het gaat natuurlijk niet over die 5kw maar over de legaliteit.
Die bekende discussie dus.
Laten we hopen dat het nooit gebeurd maar als je serieuze lichamelijke letsel veroorzaakt met 'n fiets waar je geen rijbewijs voor hebt .................
En ja natuurlijk is het zo dat half NL z'n fiets verandert en dat niet laat keuren maar als je het juiste rijbewijs niet .....
 
Tja i know, maar toen ik deze motor zag staan dacht ik, die wil ik hebben. Toen was ik echter nog niet van alle rompslomp die het mee zou brengen op de hoogte, maar heb nog steeds geen spijt hoor :P.

Ik heb geregeld met een bmw oldtimer specialist dat hij hem zou terugvoeren en dat ik daar gelijk een uitdraai van zou krijgen. Hij zei dat de kosten daarvoor erg zullen meevallen.

Dan schriftelijk vaststellen met een verzekering dat zij mij onder deze voorwaarden onder alle omstandigheden als een volwaardige verzekering zullen verzekeren.

Alleen dan nog de motorpapieren, er worden nu nieuwe papieren aangevraagd. Zou alleen zwaar klote zijn als ik nou zo'n geel gedrocht achterop mn mooie motor zou krijgen. Ik ga gelijk 's ff bellen naar het RDW hoe dat zit.

*Update:

Net RDW opgebeld, en mooi, omdat ik een historische plaat heb, hoeft het nummerbord niet vervangen te worden :)
 
Laatst bewerkt:
Oke, papieren zijn in orde, ben in regio zeist - rhenen opzoek naar plaatsen waar ik mijn motor terug kan voeren. Heb er een gevonden die met uitraai ed. voor €175 wilde terugvoeren. Is dit een goede prijs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan