Gezocht: de beste stuurfiets

anTRiX

MF'er
14 nov 2004
179
0
Groningen
Hallo beste stuurlui...

Ik zit al een tijdje met de gedachte in mn hoofd om een nieuwe motor te kopen. Op dit moment rij ik Yamaha TRX850. Een erg leuke fiets met goede stuureigenschappen :] . Dit is ook wat ik absoluut in mijn nieuwe motor moet terug vinden. Alleen een beetje meer power en (als het meezit) iets meer ruimte (1.95m) zou wel ideaal zijn :P .
Het hoeft niet direct een BMW GS te zijn (al sturen die erg goed) maar iets sportiever op de weg mag ook wel. 8-)
Zelf zat ik te denken aan een speed triple, (mede door de bankrekening en de iets grotere afmetingen) het model tot 2004.
Ook dacht ik aan de superduke... misschien toch te klein??
Ook vindt ik een Yammie FZ1N erg gaaf, die nieuwere....
Een Tuono misschien?
Welke van de bovenste stuurt het beste, en heeft die belangrijke FUN-FACTOR?
Is er onder de lezers iemand die met dezelfde ideeen aan het vechten was? Of zijn er mensen die een andere aan de testlijst kan toevoegen of afstrepen? Advies kan ik wel gebruiken, ben natuulrijk wel van plan om eerst testritjes te maken, maar tot die tijd orienteer ik me nog even op het electronische netwerk... :+

Groet Jelle
 
Je eerste 2 opties zijn de beste

Met superduke op 1, en speed triple op 2



Maar... pas op, je bent op die dingen zo je rijbewijs kwijt :+
 
Laatst bewerkt:
Misschien is de guzzi Griso 8v wat voor je.

4_big_1.jpg
 
ooit aan een daytona600 gedacht?...kuchhintkuch O-)... Is wel een serieus goeie stuurfiets.
 
Volgens een duits motortijdschrift (ik ben vergeten welk) is de beste stuurfiets de kawasaki ER-5. (Absoluter nadelkurvekönigin of zoiets)

Maar ja met jouw lengte, en jouw eisen ten aanzien van vermogen, zal dat 'm niet worden.

Het wordt dus een compromis, en dan zijn er, afhanelijk van wat jij zwaarder laat wegen, veel alternatieven.
Laat je vermogen het zwaarst wegen, kom je bv bij een Boss Hoss uit. Niet echt een haakse bochtenmaker.

Ik bedoel maar dat je elke keuze voor een motorfiets kan goedpraten. En dat doen de meeste mensen op dit forum dus ook. En ook al zal jouw vraag objectief beantwoord worden, zelf zul je daar weer anders tegen aan kijken. Het blijft wikken en wegen en uiteindelijk moet je zelf een keuze maken.

Succes!
 
Thnx ja dat is helemaal waar, compromis sluiten na een ritje gemaakt te hebben. Het nadeel is wel dat ik met mijn lengte veel echte leuke speelfietsen op papier, als pocketbikes doe lijken, denk dan aan de daytona 675, speed triple 1050 (super mooie fietsen), z1000 ook. En no offense, ik neig snel naar een type dat je niet overal ziet rijden (vandaar dat ik ook TRX850 rij, haha), dus de cb900 valt daarom ook al af. Misschien eens die griso rijden, mooie styling voor de rest ken ik hem niet, met 8v zal hij wel een lekker koppel hebben, maar gewicht? ff opzoeken.

Ik probeer juist mn roze papiertje te behouden en toch een motor met meer vermogen te kiezen, dus hayabusa valt een beetje af haha. met de haren in de wind zal ik hopelijk minder illegale snelheden aannemen al zijn dit niet de enige criteria om dat begeerde papiertje te kunnen kwijtraken haah.
 
Ik wou ook een mooie stuurfiets met een aardige berg koppel. Het SV650je was me niet meer snel genoeg dus wou iets krachtigers. Kwam uit op het volgende lijstje:
- Buell XB 12
- Aprilia Tuono
- KTM SuperDuke
- Triumph Speed Triple
- Moto Morini Corsaro

- De Buell daar pas ik niet op.
- De Tuono was niets voor mij omdat het een supersport fiets zonder kappen is. Tevens zie je niet veel van de techniek en dat vind ik een minpunt.
- KTM SuperDuke vond ik niet mooi genoeg maar is volgens de kenners wel de beste stuurfiets uit het rijtje.
- Speed Triple kon ik zo 1,2,3 geen proefrit op maken en daarom links laten ligen.

Ben dus gegaan voor de Moto Morini Corsaro 1200 Veloce. Tot op heden nog geen spijt van gehad. Stuurt supertje goed, heeft een berg koppel waar je u tegen zegt. Het is alleen geen fiets om mee naar je werk te gaan. })
 
Tip van Flip:

De Benelli Trek. Megakoppel, uitzonderlijk sturen, goede zit, gelikte looks.
Ik heb laatst bij Brabantmotors in Grave een proefrit mogen maken;
Yummie :9~ :9~

En nou nog sparen
 
heb je al eens met de 749/999 gereden? of is dit te gewaagd voor je?

Passen hele lange mensen op.

niet zo kopzitter als de 748 of 848.

En als je hem te gezapig vind sturen kun je er nog veel aan doen om hem te laten sturen als een 250 cc 2-takt.
 
Laatst bewerkt:
heb je al eens met de 749/999 gereden? of is dit te gewaagd voor je?

Passen hele lange mensen op.

niet zo kopzitter als de 748 of 848.

En als je hem te gezapig vind sturen kun je er nog veel aan doen om hem te laten sturen als een 250 cc 2-takt.


749/999 Jammie!!! :P Helemaal de 749 (mat)zwart :}

Alleen ben ik een beetje bang voor de onderhoudskosten! is dat een vooroordeel of niet. Nu met de TRX850 nooit iets mis en om de 42000 een kleppenstelbeurt.... luxe of niet!? ahah
 
Denk ook (even) aan een BMW R1150 R(ockster)
Een geweldige combinatie van rijplezier, stuurgemak, koppel!! en langstreckentäuglich......

Zelf zoek ik ook al geruime tijd naar een betere keus maar dat valt nog niet mee.

:]
full
 
Tsja, die lengte, die verrekte lange poten komt mij ook bekend voor.. B| :P. Ik denk dat je voor de Triple echt te groot bent. Wel passen op een 749/999? Lijkt me sterk. Ik heb een Kawa ZX9R gekocht en daar pas ik ideaal op met mijn lengte 1.98. Maar das zeker niet de fiets waar je naar op zoek bent. Succes met je zoektocht!
 
Hallo beste stuurlui...

Ik zit al een tijdje met de gedachte in mn hoofd om een nieuwe motor te kopen. Op dit moment rij ik Yamaha TRX850. Een erg leuke fiets met goede stuureigenschappen :] . Dit is ook wat ik absoluut in mijn nieuwe motor moet terug vinden. Alleen een beetje meer power en (als het meezit) iets meer ruimte (1.95m) zou wel ideaal zijn :P .
Het hoeft niet direct een BMW GS te zijn (al sturen die erg goed) maar iets sportiever op de weg mag ook wel. 8-)
Zelf zat ik te denken aan een speed triple, (mede door de bankrekening en de iets grotere afmetingen) het model tot 2004.
Ook dacht ik aan de superduke... misschien toch te klein??
Ook vindt ik een Yammie FZ1N erg gaaf, die nieuwere....
Een Tuono misschien?
Welke van de bovenste stuurt het beste, en heeft die belangrijke FUN-FACTOR?
Is er onder de lezers iemand die met dezelfde ideeen aan het vechten was? Of zijn er mensen die een andere aan de testlijst kan toevoegen of afstrepen? Advies kan ik wel gebruiken, ben natuulrijk wel van plan om eerst testritjes te maken, maar tot die tijd orienteer ik me nog even op het electronische netwerk... :+

Groet Jelle

Een R1200GS niet sportief :?
Edit: OK, niet de Adventure nemen, daar hangt 200kg aan accessoires aan...

Heb je al naar de F800GS gekeken?
Stond vorige maand een verhaal over in Promotor.
 
Laatst bewerkt:
Een R1200GS niet sportief :?
Edit: OK, niet de Adventure nemen, daar hangt 200kg aan accessoires aan...

Heb je al naar de F800GS gekeken?
Stond vorige maand een verhaal over in Promotor.


Je hebt gelijk. Heb al een meerdere malen een GS in de spiegels gehad en met errug veel moeite iets kleiner zien worden als dat al lukte. Uiteindelijk zal ik ook wel een keer een motor uit het allroad segment aankopen maar die tijd is er nog niet. Plus: ik zeg ook niet voor niets sportief voor op de weg (lees voor alleen op de weg, haha). Dan zal het overigens eerder een Buell ulysses worden.
 
749/999 Jammie!!! :P Helemaal de 749 (mat)zwart :}

Alleen ben ik een beetje bang voor de onderhoudskosten! is dat een vooroordeel of niet. Nu met de TRX850 nooit iets mis en om de 42000 een kleppenstelbeurt.... luxe of niet!? ahah

onderhoud is kan iets hoger uitvallen(al hoor ik ook veel dure rekeningen voor de japanse vrienden.

Volg je het door Biggelaar ontwikkelde schema, dan ook kleppen stellen om de 40K, tussendoor alleen olie en riemen.

En het plezeir dat je er voor terug krijgt......... onbetalbaar
 
Tsja, die lengte, die verrekte lange poten komt mij ook bekend voor.. B| :P. Ik denk dat je voor de Triple echt te groot bent. Wel passen op een 749/999? Lijkt me sterk. Ik heb een Kawa ZX9R gekocht en daar pas ik ideaal op met mijn lengte 1.98. Maar das zeker niet de fiets waar je naar op zoek bent. Succes met je zoektocht!

Er rijdt iemand op een 999(exact hetzelfde model) en die is boven de 2 meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan