Gezocht , (EML) BMW R100 zijspan-combinatie

Heb de advertentie's op de meeste verkoopsite's gezien denk ik , zo ook deze , vind het toch nog al geld voor een 2 pits ,,gasfornuis''
 
vind het toch nog al geld

Ja, maar zo is het. Bak, schommelvork, wielen. Dat bepaalt de prijs. Eigenlijk is de motor onbelangrijk voor de prijs.

Om een indicatie te geven van nieuw spul: een setje wielen kost al snel € 1500, en een schommelvork ook wel. En dan moeten die spullen ook nog ingebouwd worden.
En dat zijn uren, dus ook niet goedkoop. En omdat nieuwbouw zo veel geld kost, proberen de verkopers van tweedehands ook leuke prijzen te vangen.
 
Je zegt zelf dat je bereidt bent de normale waarde te betalen. Ik ben bang dat dit een reële waarde is.
 
Begrijp denk wel een beetje wat ,,handel'' is , net zo als de verkopers proberen een ,,leuke'' prijs te vangen , probeer voor een ,,leuke'' prijs te kopen.

Wat betreft de prijzen voor nieuw spul die U aangeeft denk ik dat het hier net zo is als bij de meeste dingen en ik bedoel hier mee dat ,,wie zijn ogen niet open doet, moet zijn portomonnee open doen''
 
Ik vind het ook veel geld. Maar inderdaad, als je alle componenten optelt kom je al aan een aardig bedrag.
Ik vind de bak te groot voor een tweeklepper. Daarom zou ik hem niet willen. Maar voor een tweeklepper met een open bakje in deze staat ben je ook minstens 3500 kwijt.

Ik denk er hard over om mijn tweeklepper weer solo te maken. Dan blijft het hulpframe en 15" achterwiel over.
 
De waarde van iets is het bedrag wat een koper er voor iets betaald en waar de verkoper mee instemd ,
Waarde van iets is niet altijd wat de verkoper of eigenaar ,,denkt'' dat het waard is , de huidige onroerendgoed markt in Nederland is op dit moment een mooi voorbeeld'

En naruurlijk zijn dingen voor de 1 meer waard of heeft de 1 er meer voor over als de ander
 
In zijspannen zit niet veel "handel" Een zijspan kost nieuw een vermogen. Er zijn er niet veel, en de eigenaren hebben meestal geen haast.
Er zijn wel veel mensen op zoek naar een leuk spannetje voor weinig..
Ziehier het principe van "markt"
 
De waarde van iets is het bedrag wat een koper er voor iets betaald en waar de verkoper mee instemd ,
Waarde van iets is niet altijd wat de verkoper of eigenaar ,,denkt'' dat het waard is , de huidige onroerendgoed markt in Nederland is op dit moment een mooi voorbeeld'

En naruurlijk zijn dingen voor de 1 meer waard of heeft de 1 er meer voor over als de ander
een handelaar hanteert de prijs voor een zijspan als volgt , prijs motor x2 + 10%......reken zelf maar :Y
 
Die bak is toch al wel een van de duurdere. Volledig aangepast is 5000 misschien aan de hoge kant, maar onder de 4 vind ik niet dat het nog redelijk is.
 
Die bak is toch al wel een van de duurdere. Volledig aangepast is 5000 misschien aan de hoge kant, maar onder de 4 vind ik niet dat het nog redelijk is.
Het is een EML frame, met ombouw. Proton weet vast wat dat waard is, maar het losse frame met kenteken zonder vork en wielen kan je voor 1000 Euro niet eens kopen.
Nee, voor minder als 4000 koop je deze niet.
 
Neenee, verhaal zonder einde is nieleuknie

ff profiel bekeken trouwens, maar deze kaarin is een man, en boer van beroep in het buitenland haha. Ook een manier om je voor te stellen ;)

toch wel benieuwd wat je gevonden hebt hoor.
 
Laatst bewerkt:
En gister ook al drie gezocht ad's geplaatst op mf. Daar nog reactie op gehad?
 
Zou het best wel leuk vinden om een plaatje of wat meer informatie te zien over de gevonden motor met zijspan. Ben niet nieuwsgierig hoor, maar wil het natuurlijk heul graag weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan