Gezocht: FZR600 of YZF750

Starrrr

MF veteraan
13 sep 2003
8.106
13
Groningen
Heey dudes,

Ik ben opzoek naar mijn eerste motor.
Wie weet nog een YZF750 of FZR600 te staan. Liefst modellen uit 1993 of 1995.
Omdat mijn budget niet zo ruim is zoek ik er een mooi prijsje voor!

Kan iemand me ook tips geven over de aandachtspunten en de slijtage punten?

Thnx...

Greetz,
Starrrr
 
Helemaal niemand die me wat kan vertellen? :?

Ook niemand die iemand kent die zo'n ding heeft staan voor Less then 3000 pleuro's???

Zucht........ '(
 
Staat ergens wel een onderwerpje op het forum over de YZF versus de FZR. Moet maar ff zoeken.

In het kort heeft de YZF wat betere en mooiere onderdelen (alu frame versus staal, betere remmen, 20 kleps blok, betere vering, up-side down voorvork, en een sportievere zithouding (clip-ons onder de kroonplaat <> fzr erop, hogere duosteunen op yzf).

YZF is alleen heel vaak een olieboot. Blok van FZR is redelijk bullet proof (zelfde als T'cat) en lekker zuinig. Als eerste fiets zou ik voor de FZR gaan - voldoende power, goedkoper, lichter en betrouwbaarder.

Suc6
 
Kijk eens op www.motor.pagina.nl
Daar staan veel links naar twee-de-hands motoren.

Tja...welke motor je zou moeten kopen is denk ik meer een persoonlijke kwestie. Ikzelf heb alle (400, 600 en de 1000) FZR-en gehad. Nou ja, bijna alle dan, op de 750 na dan :} ;) .
Het zijn alle twee dijken van motoren en motorisch hebben ze zich ook al heel erg goed bewezen. De YZF 750 is net wat sportiever en agressiever dan de FZR. Ik neem aan dat je dan aan een FZR 600 denkt?? Zeker als het je eerste motor is, zou ik de FZR600 nemen. Lekker licht, genoeg Pk's om lekker goed door te trekken en een aantrekkelijke prijs. Zeker op de twee-de-hands markt is er veel te koop, dus dat is misschien ook een voordeel als je onderdelen zoekt voor vervanging en/of reparatie.

Dus ik zou eerst rustig rondkijken oo internet en alles even met elkaar te vergelijken. Je zal dan heel wat wijzer worden, zeker met de prijs/km/bouwjaar verhoudingen !!!

Succes met je Yamaha !!!!

Groetjes Willi

**** FZR400, FZR600, FZR1000, YZF-R1 en over 2 maandjes: YZF-R1 :} :} ***
 
Zelf een yzf 750 sp gehad, was m'n eerste motor..... :)
veel power, maar olieverbruik uitermate hoog, wat bij dagelijks gebruik al snel gaat irriteren, ook had ik pech met het blok, de zuiger was vernaggeld (is mij verteld door een kenner, wellicht was daar het hoge olieverbruik aan te wijten). Moet erbij vermelden dat ik een '93-er had en misschien was de vorige eigenaar niet zo zuinig als ik. Weet niet hoe betrouwbaar de nieuwere versies zijn.
Dit was mijn ervaring met de yzf750, misschien zijn er wel succes story's.

In ieder geval succes met je keuze ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan