Gezocht: GOEDE & STEVIGE in hoogte verstelbare paddockstand

ThijsK95

Rookie
14 mrt 2018
2
0
Terborg
Beste motormuizen,

Voor mijn motor ben ik op zoek naar een GOEDE & STEVIGE paddockstand, goede paddockstands worden alleen in de VS verkocht als ik zo aan het zoeken kom. Denk aan de merken Woodcraft & Pitbull. Veel paddockstands bestaan niet uit één stuk staal maar aan elkaar geschroefde delen die soms zelfs van aluminium zijn. Sommige stands moet je nog zelf in elkaar zetten.

Ik heb een Kawa Z300 Performance met bobbins, een vrij kleine motor dus. Ik heb twee stands geprobeerd op een vlakke betonnen vloer maar daarbij staat het achterwiel bijna 15cm van de grond af en kan de motor behoorlijk heen en weer wiebelen, ook is het vrij zwaar om de motor zo ver van de grond af te drukken. Daarnaast is onze garage vrij klein en staat de motor nog wel eens in de weg, dus ook moeders moet hem van de stand af kunnen halen.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje over hoe slechte stands er op de markt zijn, je moet niet willen dat je hier je motor op zet:

De beste paddockstand voor mij is in mijn ogen deze:
www.woodcraft-cfm.com - AdjustableRearSpoolStand

Verschepen naar Nederland kost echter bijna €90,- waardoor het overdreven duur is.

Weet iemand waar ik deze paddockstand of een soortgelijke kan kopen in Europa, of heeft iemand tips voor een goede stand? Ik hoor graag van jullie!

Thijs
 
Laatst bewerkt:
GOEDE paddockstands worden ook in Europa verkocht. Alleen de SCHREEUWERIGE reclamering kunnen ze beter in Amerika... :X

Je krijgt waarvoor je betaald is hierbij een goede regel.

Ik denk dat je je beeld van een paddockstand een beetje moet bijstellen. Of je motor nou 5 cm van de grond of 15cm van de grond moet tillen, maakt voor de kracht die je moet zetten niet veel uit. Je moet er gewoon een handigheid in ontwikkelen.


Dat filmpje is echt schijt, Amerikaanse drama gesponsord door de fabrikant van de paddockstand. |(
geef mij die paddockstand van woodcraft en ik knik hem ook zo doormidden zoals in het filmpje :X dat zegt echt helemaal niets _O-

Ik heb ze van bike-lift, is gewoon goed genoeg... en voor diverse raceteams o.a. in de moto2 en moto3.
Je gaat er een 300cc op zetten, geen goldwing.
 
Laatst bewerkt:
GOEDE paddockstands worden ook in Europa verkocht. Alleen de SCHREEUWERIGE reclamering kunnen ze beter in Amerika... :X

Je krijgt waarvoor je betaald is hierbij een goede regel.

Ik denk dat je je beeld van een paddockstand een beetje moet bijstellen. Of je motor nou 5 cm van de grond of 15cm van de grond moet tillen, maakt voor de kracht die je moet zetten niet veel uit. Je moet er gewoon een handigheid in ontwikkelen.


Dat filmpje is echt schijt, Amerikaanse drama gesponsord door de fabrikant van de paddockstand. |(
geef mij die paddockstand van woodcraft en ik knik hem ook zo doormidden zoals in het filmpje :X dat zegt echt helemaal niets _O-

Ik heb ze van bike-lift, is gewoon goed genoeg... en voor diverse raceteams o.a. in de moto2 en moto3.
Je gaat er een 300cc op zetten, geen goldwing.

Thanks Oliekan!!

Zoiets als wat je zegt had ik inderdaad al in gedachten. Typisch gevalletje overdreven Amerikaans, maar toch kreeg ik er graag nog bevestiging van. Ben het ook grotendeels met je eens.

Echter, waar je zegt dat het verschil tussen 15cm en 5cm niet uit maakt zit je mis. Een stukje simpele natuurkunde laat zien dat wanneer de hoogte verdrievoudigd de benodigde kracht ook verdrievoudigd. Voor mij persoonlijk is dat geen probleem, maar voor de rest hier thuis helaas wel..

Denk dat ik ook voor die van Bike-lift ga. Zien er degelijk uit, vervaardigd uit één buis en ook de prijs is stukken beter. Heb ze nu gevonden op MLM-parts, neem aan dat je die ook bedoelt? Bike lift Paddockstand Achter RS17

Groet
 
Ik heb eventueel nog een goede achterbok te koop, een Moovamoto. (zijn niet de goedkoopste, maar wel erg gemakkelijk in krappe ruimtes)

Deze bok ziet er uit als een conventionele achterbok, maar er zitten extra wieltjes onder die mee kunnen draaien, zodat je de motor via de achterkant nog kunt sturen.

Zie dat je in Terborg woont...........Zutphen is niet al te ver om te komen kijken als je dat wilt.



full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan